Halloj

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18496
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Till den som inte anstränger sig skall varda givet

Inläggav Algotezza » 07 dec 2007 15:00

ShiniGami skrev:
Algotezza skrev:Jag vet inte varför men det gör jag. Jag tror inte man får gilla mörker och deppighet  i dessa feel good-tider men se, det skiter jag i. Mörkret har ett djup som det förblindande, upphaussade ljuset ibland saknar.

Förfallna trädgårdar i England är underbara; jag besökte en i den lilla sta'n Saffron Walden när jag var på kurs där i maj 2005.

Man kan nog säga att det är livets kontraster som gör mitt liv meningsfullt, inte bara ljus, inte bara mörker utan - livets klärobskyr! Både ljus och mörker har ett egenvärde.


MVH

Algotezza


Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag tror att objektivitet fordrar att man försätter sig själv i stridande tankemönster, vilket automatiskt skapar en dialektik som gör verkligheten begriplig.


Kontraster/motsatspar som skapar liv och djup i tillvaron genom sin dialektik.

ShiniGami skrev:Önskar att jag hade ditt yrke. Du får ju resa runt allestädes, medan jag sliter i ett dammigt lagerhus.

Alas, the injustice of this world!


Ja, jobbet som lärare har inneburit en del resor och de flesta har jag inte kämpat för utan andra har ordnat dem... Och jag har hakat på, de har liksom "fallit över mig"... 1991 var det en kollega som blev sjuk så jag fick ta över hennes fortbildningsresa till Scarborough i England. Ändå var jag sist på turodningslistan men ingen annan ville. Först ville jag inte resa till England 2005 men min fru övertalade mig i sista stund...

Det är väl min karmna, min dörrkarma, som öppnar alla portar till spännande upplevelser...  :roll:

MVH

Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster