Ohoj alla

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Murzbau
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 dec 2007 17:33
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ohoj alla

Inläggav Murzbau » 26 dec 2007 20:09

Mors, mina medmänniskor.
Jag har börjat bli intresserad av filosofi och psykologi sedan en tid tillbaka.
Jag studerar det samhällsvetenskapliga programmet på gymnasiet.
Jag bor i Stockholm.
Jag är syndikalist/anarkist (dock inte stenkastande autonom).
Jag gillar att röra på mig.
Jag var tidigare en elitistisk, pretentiös och hatisk liten grabb.
Jag började tänka annorlunda efter att ha testat en viss hallucinogen drog.
Jag håller inte fast hårt vid några särskilda åsikter, utan accepterar nya perspektiv om jag skulle bli överbevisad.
Jag är inte pacifist, men ogillar våld.
Jag äter kött, men känner mig egentligen lite kluven huruvida jag borde göra det eller inte.
Jag har inte studerat varken filosofi eller psykologi, men planerar att göra det.
Jag fotograferar.
Jag var tidigare språkfascist och stavar därför så gott jag kan, men bryr mig numer inte så länge som jag förstår vad folk säger.
Jag är smått spirituell, men knappast religiös.
Jag är dryg och cynisk av mig gentemot människor i min omgivning, inte för att jag är cynisk egentligen, utan för att de gillar det och ser en viss charm i mitt beteende.
Jag gillar att dansa natten lång ute i skogen och på stränder till dunkande musik.
Jag promenerar gärna.
Jag är fåfäng.
Jag kommer förhoppningsvis att vara aktiv på forumet.
Jag kommer förhoppningsvis att bli åtminstone lite välkomnad.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 26 dec 2007 20:16

Din presentation liknar en kontaktannons, men hursomhelst, välkommen!
Finns utrymme för alla här, även extasyfreaks, eller har jag missuppfattat något?  :)

Användarvisningsbild
ShiniGami
Inlägg: 21
Blev medlem: 03 nov 2007 23:13

Inläggav ShiniGami » 26 dec 2007 20:21

Välkommen Murzbau!

Användarvisningsbild
Murzbau
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 dec 2007 17:33
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Murzbau » 26 dec 2007 20:23

Zokrates skrev:Din presentation liknar en kontaktannons, men hursomhelst, välkommen!
Finns utrymme för alla här, även extasyfreaks, eller har jag missuppfattat något?  :)


Tack för välkomnandet.
E är säkerligen mysigt, men är en centralstimulant och ingen hallucinogen. ;)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 26 dec 2007 20:32

Finns ju LSD och svampar att blanda med, men det är inte mitt bord.
Tål själv mycket kemikalier och gifter, vilket inneburit att jag aldrig funnit dess tjusningskraft tilldragande. Däckar däremot på väldigt små mängder alkohol vilket förtar nöjet med att dricka, så jag förlitar mig endast på nikotinet i kombination med koffein som antidot mot livets dystrare stunder.

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 26 dec 2007 22:05

E är ingen centralstimulant, i egentlig mening, det är snarare bara en bomb som spränger dammen där allt serotonin fastnat. Så släpps det liksom lös, från hjässan och nedåt, en störtskön dusch av, ja vette fan, nåt kul som gör att pupillerna fladdrar och det kryper sådär mysigt i kroppen.

Ahh, just, HEJ! :lol:
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Murzbau
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 dec 2007 17:33
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Murzbau » 26 dec 2007 22:17

Avantgardet skrev:E är ingen centralstimulant, i egentlig mening, det är snarare bara en bomb som spränger dammen där allt serotonin fastnat. Så släpps det liksom lös, från hjässan och nedåt, en störtskön dusch av, ja vette fan, nåt kul som gör att pupillerna fladdrar och det kryper sådär mysigt i kroppen.

Ahh, just, HEJ! :lol:


Klassar erowid E som centralstimulant så gör jag det.  :)
Hej hej.

magicadehex

Inläggav magicadehex » 26 dec 2007 22:22

E kan väl upplevas hallucinogent i tillräckligt stor mängd  :D

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 26 dec 2007 22:27

E är riktigt sjysst i kombination med annat, allt skall förvisso blandas i mina ögon, enda receptet: ju mer desto bättre!

Tycker dock att Erowid gör fel om de klassar E som centralstimulant. Jag blir besviken om jag får centralstimulanter i mina E, förvisso många år sen jag höll på med sånt där, men MDMA har inga likheter med centralstimulanter i mina ögon. Det enda som kan påminna om vartannat skulle i såna fall vara det euforiska.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Murzbau
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 dec 2007 17:33
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Murzbau » 26 dec 2007 22:34

Vet inte ifall det är de molekylära likheterna eller något annat men MDMA klassas som en centralstimulant.

Haha, bara en massa knarkers här eller? Anyway, tack för välkomnandena.

Användarvisningsbild
Loke
Inlägg: 502
Blev medlem: 03 dec 2003 17:16

Inläggav Loke » 26 dec 2007 23:00

Välkommen!

Själv dricker jag shaman te rituelt ibland, tillsammans med en del unga killar som du, andra kan vara gravida eller ammande kvinnor med spädbarnet i famn, 40 åriga yrkesmän och en och annan gammal gubbe eller härlig gumma.

Användarvisningsbild
Murzbau
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 dec 2007 17:33
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Murzbau » 26 dec 2007 23:13

Loke skrev:Välkommen!

Själv dricker jag shaman te rituelt ibland, tillsammans med en del unga killar som du, andra kan vara gravida eller ammande kvinnor med spädbarnet i famn, 40 åriga yrkesmän och en och annan gammal gubbe eller härlig gumma.


Tack.

Vad innebär shamanthé? Ayahuasca eller?
Rituellt alltså, soft soft. :D Är det någon speciell församling eller är det mer åt Terrance McKenna-hållet?

Användarvisningsbild
Loke
Inlägg: 502
Blev medlem: 03 dec 2003 17:16

Inläggav Loke » 26 dec 2007 23:48

Höll McKenna ritualer? Det hade jag inte trott. Det är en församling, i linje med santo daime, liksom andra religioner anpassar den sig ju dock så klart i sin spridning.

Användarvisningsbild
Murzbau
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 dec 2007 17:33
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Murzbau » 27 dec 2007 00:09

Loke skrev:Höll McKenna ritualer? Det hade jag inte trott. Det är en församling, i linje med santo daime, liksom andra religioner anpassar den sig ju dock så klart i sin spridning.


Nä, det tror jag inte, menade mer åt sättet han var troende. Svampar från yttre rymden som kommunicerar med människor via psilocybin och liknande.

Men ah, ahright. Intressant. :)


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster