Välkommen lillebror Thales

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Välkommen lillebror Thales

Inläggav Skogsälvan » 17 feb 2008 04:14

Nu är ni snälla mot min lillebror, annars får ni med mig att göra  :evil:  :wink: Thales är till skillnad från mig lite beläst inom filosofi.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

J R Auk

Inläggav J R Auk » 17 feb 2008 05:29

Nämen vadå, så om vi skulle göra honom orätten att inte pröva honom som dig. Som om inte han var någon skulle ta hand om sig själv?

Nä låt den jäveln ta sig an mig och jag skall ge honom mina hårdaste shots!!!

;)

Vi vet ju inte att charmen går i arv½
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 17 feb 2008 09:04

Skogsälvan, man får väll välkomma han hit.
Men var är han då? så man får säga hej personligen?

/ FIG
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
StefanW

Re: Välkommen lillebror Thales

Inläggav StefanW » 17 feb 2008 12:28

Skogsälvan skrev:Nu är ni snälla mot min lillebror, annars får ni med mig att göra  :evil:  :wink: Thales är till skillnad från mig lite beläst inom filosofi.

Välkommen då lillebror  :D
Är du Skogstian eller Skogstolvan?  :wink:

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Re: Välkommen lillebror Thales

Inläggav FIG » 17 feb 2008 12:37

StefanW skrev:
Skogsälvan skrev:Nu är ni snälla mot min lillebror, annars får ni med mig att göra  :evil:  :wink: Thales är till skillnad från mig lite beläst inom filosofi.

Välkommen då lillebror  :D
Är du Skogstian eller Skogstolvan?  :wink:

StefanW jag är ännu rätt så ung,
Så jag minns när jag såg på sommarbarnprogram Vintegatan 5A, I den serien så var det några som heter 5an och 4an, :D
/ FIG
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd

www: Fig.Maxxflow.com

Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 17 feb 2008 16:11

Nejdå, klart Thales klarar sig själv, men jag kan ju få låtsas att det är jag som tar hand om honom för omväxlings skull  :) Vi var uppe till gryningen och snackade och nu vill den märkliga  typen hellre se på skidskytte istället för att diskutera filosofi  :shock: Men du Auk, han blev förtjust över någon av dina filosofiska frågeställningar  :)  Han dyker väl upp när han har tid och lust.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Thales

Inläggav Thales » 21 feb 2008 00:24

Hej alla!
Hon tjatar, och tjatar...
Nejdå, men jag har haft fullt upp och filosofi är en lyxsyssla.
Som Skogsälvan skrev så är jag hennes lillebror och jag har tagit åt mig några poäng på universitetet inom filosofi. Jag hoppas att jag kan bidra med ett och annan inlägg som fler än jag själv har utbyte av. Det var några år sedan jag studerade, så jag jag kommer att blanda ihop vem som sa vad, men terminologin (om den inte är extremt specifik och relaterad till en viss författare definitioner) kommer jag att begripa. Slutligen vill jag rikta ett tack till Auk som fick mig att le och tänka tillbaka på den tiden då jag kom ham från universitetet och tråkade ut min släkt och mina vänner med teorier om sanningsbegreppet/trevärdeslogik/apriore kunskap mm. (De var inte lika begeistrade som mig, men en stund lyssnade de iaf.)

J R Auk

Inläggav J R Auk » 21 feb 2008 16:55

Åh det beryktade inträdet har stundat :)

Välkommen, och tack för tacket, det är sällan, som du påpekar, man får uppskattning för sådana funderingar ;)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Mötesplatsen"