Relativ Presentation. :3

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Plepple
Inlägg: 40
Blev medlem: 23 nov 2007 19:55
Ort: Beror på... :3

Relativ Presentation. :3

Inläggav Plepple » 30 aug 2008 02:12

Hejsan,

personligen har jag upplevt hyfsat många kontraster i mitt liv (en reliabel förklaring, möjligen?), jag är inte helt säker på varför och hur jag kom in i 'filosofin', som den kända majoriteten kallar det. Det kan vara känslan av en större acceptans, om jag utökar mig intellektuellt (dåtida tankar). Nåja, det är spekulationer hur som helst.

Vid runt ~15-16 års ålder, började jag förstå precis allting om allting. Jag är och var all-vetande. Därför att det jag vet, är allting. Vare sig man kan anser att jag är fåfäng eller kanske inbilskt naiv, är upp till en själv att definiera. Jag är trots allt huvudkaraktären i livets eskapad, för mig själv givetvis, ur en universellt relativ synvinkel.

Jag anses vara sjutton år, både vanligtvis av mig själv, och av andra, i nuläget. Studerar i Gymnasiet (Stockholm, Nacka gymnasium) om datorer och elektronik. Jag har en livlig passion för filosofi (som jag på "egen" hand studerar hemma genom 'egna' tankar, trivs mer med det), psykologi, Manga/Anime, Datorer och Konst.

Människan är skapad (enligt mig, och skapad i sammanhanget att det är våra preferenser), för att vara individuell. Det vill säga, att människor utnyttjar andra endast för sin egna välfärd. Det är inte nödvändigtvis någonting 'fel' med det, för så är det (enligt mig). Därför skulle jag gärna vilja flytta ut ensam, och leva så resten av mitt liv, när jag väl når ålderns höst vid ~50 år, som då kommer tag mig omkring 33 år till. Jag vill helt enkelt uppleva det, som i kontrast till hur jag lever nu.

Därför kommer/är jag icke fäst(a) mig vid andra individer, till den grad att jag blir ledsen/arg/förtvivlad över en sorts bortgång överhuvudtaget, tag icke illa upp...

:3
:3

Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster