Hallå i stugan!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

peeva
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 nov 2008 21:30
Ort: Uppsala

Hallå i stugan!

Inläggav peeva » 10 nov 2008 19:50

Jag hittade det här forumet av en slump för några dagar sedan, jag är så glad för det!
Här finns mycket intressant att läsa och diskutera.  :D

Jag själv är 19 år och går sista året på gymnasiet, är snart klar med kursen Filsofi A men vill läsa mycket på egen hand. För man lär sig så mycket ,både om sig själv och livet och världen.

Jag har nog inget intressant att berätta här om mig själv endå, så detta får räcka.  :D

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 10 nov 2008 20:00

Välkommen in i värmen, eller kylan om man tolkar det tvärtom.
Konstigt att det finns människor som trots att de levt 19 år, inte anser sig ha något att berätta om sig själva, jag skulle fattat det om detta gällde någon som legat under en sten hela sitt liv, men å andra sidan, det kanske är just så dagens unga har det? :wink:

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18583
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 10 nov 2008 20:51

Välkommen hit!

Jag har aldrig något intressant att berätta men jag skriver ändå. Något skall man göra mellan födelse och död. Filosofera är den optimala aktiviteten. Sex kan man både ha och misat. Vilket ofta sker...

Ha det bra i höstmörkret!

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

peeva
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 nov 2008 21:30
Ort: Uppsala

Inläggav peeva » 11 nov 2008 20:52

Klart att man har intressanta saker om sig själv att berätta egentligen, men kanske inte för någon som inte känner en? Isåfall kanske dom intressanta sakerna är lite för intressanta?

Minded
Inlägg: 2129
Blev medlem: 19 mar 2006 19:50

Inläggav Minded » 11 nov 2008 22:19

Välkommen  :)

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 17 nov 2008 22:36

Zokrates skrev:Konstigt att det finns människor som trots att de levt 19 år, inte anser sig ha något att berätta om sig själva, jag skulle fattat det om detta gällde någon som legat under en sten hela sitt liv, men å andra sidan, det kanske är just så dagens unga har det? :wink:

Zokrates jag vet inte hur gammal du är, men troligen så har nog livet förändras en hel del, från då du var ungdom tills vi är det nu.

Jag skulle nog rent av vilja påstå att vi lever dagens liv så i hopp tryckt att vi inte orka med och ta in alla de intryck som sker.
Finns ett visdoms ord som lyder så här.
Alla dessa dagar kom och gick, inte visste jag att det var livet
Och så känner jag mig minstånde ibland, man hinner inte uppfata allt, som sker i dagens samhälle.


/ FIG
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster