Hej allihopa

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Knyttet
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 okt 2009 10:03

Hej allihopa

Inläggav Knyttet » 01 okt 2009 11:30

Som ny tänkte jag att det vore artigt att presentera mig lite. Är en 29årig socionom med en magisterexamen i socialt arbete. Arbetar för närvarande som skolkurator. Studerar även fortsättningskurs i sexologi och arbetar som nämndeman i tingsrätt och länsrätt.

I övrigt pysslar jag hemma tillsammans med sambo och katter. Läser mycket litteratur av varierat slag, och skriver en del själv när jag får tid över (vilket inte är så ofta nu för tiden).

Jag är ateist. Dessutom har jag åsikter om det mesta även om jag inom de flesta områden är öppen för att höra andras tankar, och anser att det är inom få områden som det finns bestämda "rätt" eller "fel".
I sammanfattad form vet jag inte om jag har så mycket mer att säga om mig själv...  :)
Aliquando et insanire iucundum est

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18578
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hej allihopa

Inläggav Algotezza » 01 okt 2009 11:56

Knyttet skrev:Som ny tänkte jag att det vore artigt att presentera mig lite. Är en 29årig socionom med en magisterexamen i socialt arbete. Arbetar för närvarande som skolkurator. Studerar även fortsättningskurs i sexologi och arbetar som nämndeman i tingsrätt och länsrätt.

I övrigt pysslar jag hemma tillsammans med sambo och katter. Läser mycket litteratur av varierat slag, och skriver en del själv när jag får tid över (vilket inte är så ofta nu för tiden).

Jag är ateist. Dessutom har jag åsikter om det mesta även om jag inom de flesta områden är öppen för att höra andras tankar, och anser att det är inom få områden som det finns bestämda "rätt" eller "fel".
I sammanfattad form vet jag inte om jag har så mycket mer att säga om mig själv...  :)


Välkommen hit på Flaggskeppet FF på filosofins ocean.

Socionom har väl ganska fet lön? Som bibliotekarier och lärare. Det jobbar själv som. På gymnasiet. Jag gillar också att skriva. Teckna. Och så inbillar jag mig att jag är bra på musik (spelar mungiga, trombone till husbehov) men det är mest en dröm.

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Knyttet
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 okt 2009 10:03

Inläggav Knyttet » 01 okt 2009 12:20

Tackar :)

Fet lön?..hehe.. Det beror väl på vilka man jämför med :)

Jo, det kanske jag också skulle ha skrivit.. att det händer att jag målar en och annan tavla när andan faller på... Hur bra de blir är en annan fråga  :)
Aliquando et insanire iucundum est

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18578
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 okt 2009 14:14

Knyttet skrev:Tackar :)

Fet lön?..hehe.. Det beror väl på vilka man jämför med :)

Jo, det kanske jag också skulle ha skrivit.. att det händer att jag målar en och annan tavla när andan faller på... Hur bra de blir är en annan fråga  :)


Här via länken nedan kan du se lite av mina amatöristiska inscannade bilder. Plus lite annat.


http://picasaweb.google.se/egevad

Förr var adjunktslönen vägledande för riksdagsmannalönen men det är ett tag sedan. Lärare får ju inte bestämma sina löner själva, som riksdgaspersonern (jämställt ord).

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster