Lämnar filosofiforum till ödet

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen


Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 15 nov 2009 17:09

Catch ya on the flipside!
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Maat
Inlägg: 148
Blev medlem: 09 dec 2009 19:28

Inläggav Maat » 09 dec 2009 23:13

Ingenting är okänt.
Ingenting är svårt, utom för den som inte kan.
Allt är ett.
Allt är nu.
Allt är här.

Den som går vilse i människornas värld.
Den som söker en väg bort, en väg ut till den andra världen, bortom det meningslösa ingenting, men som ingen väg finner, som söker och söker men aldrig finner, som vill andas, som vill se, som vill gå, springa bort från skuggorna ut i ljuset men som inte kan andas, som inte kan se, som inte tillåts röra sig, som anar världen där borta men som aldrig får veta om den verkligen finns.
Den som är i detta och inte kan ta sig ur det förlorar sig själv och allt, splittring, kaos, oupphörliga eviga försök som ingen väg når.

Då sker detta som här skett och när människorna ser detta försöker de lösa det på sitt totalt tomma och meningslösa sett.
Droger och mediciner, stakars vilsna ytor.
När svaret på allt ligger i vishetens ljus, i maktens hand, på bergstopparnas tröskel till universums oändliga storhet.

Människornas ord betyder intet, endast sanningen är evig.

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan
Inlägg: 251
Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
Ort: varande

Inläggav TekheeTaiteilijan » 10 dec 2009 11:15

Maat; Har du funnit ljuset? :D

Skulle du isåfall kunna guida mig dit med enkla medel? :D
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day

Man kan inte få allt...;)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18535
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 10 dec 2009 16:56

TekheeTaiteilijan skrev:Maat; Har du funnit ljuset? :D

Skulle du isåfall kunna guida mig dit med enkla medel? :D


Das Nichts nichtet nichts.

Navelluddet är evigt.

MVH

AlkoTesta
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2002
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 13 feb 2010 01:31

"Intellektuell omnipresence", jag & jag, mänskligheten; "slutet" (=var/var inte?) -självständighet är(/)inte kulturell renhet: Välkommen ut -nerv/kärn-nu/hjärta & teddy in those who was them, vs. manifestationen/niceness: Die Hard sensuality, forgive playing forgive "game" forgive me love me, whaaatever.

"Psykiskt sjuka" människor är dem med två oskulder, de går alltså inte att bli av med, eh...


Vännen, du har "kanske" inte redskapen, så som du VILL se dem, för att trolla ett "resultat utav"... "bakvänd närvaro" (i korsfästelsens eget mätta dolkar)/frånvaro: medvetet projicerad individualitet... Inte på det sättet som vi känner till och alla ser dig, allting är inte alltid på eget villkor och det stärker ryggen så småningom.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2002
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 13 feb 2010 01:32

Mvh


Anna Sara

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2002
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 13 feb 2010 01:44

Allting handlar oavsett/hur som helst/alltid/i det här, om mötet med "the blueprint", som kanske kan skapa vissa maniska skratt tills man tar hand om sin karma..


Vi har ju stannat, och lekt/levt. Relativiteten sig själv. Vi har INTE kunnat prata avslappnat om det, vi insåg en romantisk läggning och budskapet tynade bort på "något sätt", substansen blev ett förlåtande för det var vad vi accepterade.

I detta liv; cykeln dör hur som helst så...  men det är fortfarande milslånga korsade premisser i ett enda grepp.

Balans [identification with it's own myth because it's a fact as well as a form] är inget man kan balansera förutom vulgärt och man trodde att man ryckte upp sig där och vidare kan jag berätta att det var sant.


En slags desorientering i fetischen för det naturliga, en nödvändig roll i transcendering av den själv.. nej, men då händer i alla fall något, så du har inte så mycket att säga, men gör det, alla lyssnar.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2002
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 13 feb 2010 01:51

Känner att det är dags för mig att sluta missbruka mina verktyg som tjänster, vet att jag inte borde sitta på filosofiforum.. Har aldrig känt en större motsättning men samtidigt är det vad som triggar mig, jag förklarade ju det inlägg upp men det flyter också bort i vågorna.

Schyyy...


Men hejdå dårå. Hej då! Lycka till.

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 13 feb 2010 10:44

Ok Anna Sara, tack för intitten i alla fall. Vi ses säkert igen

simma lungt

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2002
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 08 okt 2010 20:30

Lämnar forumet i mitt namn (dvs. jag) för gott!!!

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 08 okt 2010 20:53

Säger som Herakleitos, allting flyter, och tillägger, en del har segel, andra åror, några åter kraftiga motorer, själv trampar jag mest vatten och rodret, ja det sjunk till botten för längesen.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster