FFStammis+Facebook?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
nytt namn
Inlägg: 782
Blev medlem: 23 okt 2009 06:42

FFStammis+Facebook?

Inläggav nytt namn » 11 jan 2010 03:48

Hur är det? någon som har fejja?

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 11 jan 2010 10:59

Jadå
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Inläggav Fication » 11 jan 2010 16:54

Såklart.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 11 jan 2010 17:12

Ingen facebook här inte, skulle inte falla mig in heller eftersom jag anser att det bättre passar åt barn och ungdomar, ja samt ett och annat narcissistexhibitionistiskt stolpskott.  :)

Levee
Inlägg: 258
Blev medlem: 10 apr 2008 18:27

Inläggav Levee » 11 jan 2010 17:16

Joda. Facebook ar ett jattebra satt att enkelt halla kontakten med alla vanner och bekanta i Sverige. For oss utlandssvenskar sa ar det skitbra.

/Levee

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 11 jan 2010 23:25

Levee skrev:Joda. Facebook ar ett jattebra satt att enkelt halla kontakten med alla vanner och bekanta i Sverige. For oss utlandssvenskar sa ar det skitbra.

/Levee


För oss småbarnsföräldrar som aldrig kommer ut också. Kul sätt att hålla kontakten med gamla vänner.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 12 jan 2010 02:22

Logos skrev:
Levee skrev:Joda. Facebook ar ett jattebra satt att enkelt halla kontakten med alla vanner och bekanta i Sverige. For oss utlandssvenskar sa ar det skitbra.

/Levee


För oss småbarnsföräldrar som aldrig kommer ut också. Kul sätt att hålla kontakten med gamla vänner.


Fast jag skulle vilja vända på det. Är det inte lika mycket ett sätt att hålla dem på avstånd? Annars hade ni ju varit tvungna att träffas emellanåt, vilket inte går ihop med livsstilen som småbarnsförälder kanske?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Levee
Inlägg: 258
Blev medlem: 10 apr 2008 18:27

Inläggav Levee » 12 jan 2010 04:25

Avantgardet skrev:
Logos skrev:
Levee skrev:Joda. Facebook ar ett jattebra satt att enkelt halla kontakten med alla vanner och bekanta i Sverige. For oss utlandssvenskar sa ar det skitbra.

/Levee


För oss småbarnsföräldrar som aldrig kommer ut också. Kul sätt att hålla kontakten med gamla vänner.


Fast jag skulle vilja vända på det. Är det inte lika mycket ett sätt att hålla dem på avstånd? Annars hade ni ju varit tvungna att träffas emellanåt, vilket inte går ihop med livsstilen som småbarnsförälder kanske?


Jag kan inte prata for andra, men for mig personligen som smabarnsforalder sa vill man mer an garna umgas med andra, men det ar alltid sa att barnet/barnen kommer i forsta hand och da far ibland det sociala umganget stryka pa foten. Tyvarr. Man forsoker gora sa gott man kan och skapa tid och mojlighet for att traffa vanner och bekanta aven med barn, men intressen, tid och miljo ar ibland stotestenar ivagen for aven den mest motiverade smabarnsforaldern. Nar man val traffas, in person sa att saga, sa markte i alla fall jag att det blev mera "kvalitetstid" nu nar man inte hade mojligheten att kunna motas med kort varsel utan det kravdes planering pa en ny niva.  

/Levee

Användarvisningsbild
kWee
Inlägg: 425
Blev medlem: 10 jul 2008 22:06

Inläggav kWee » 12 jan 2010 12:41

Fast jag skulle vilja vända på det. Är det inte lika mycket ett sätt att hålla dem på avstånd? Annars hade ni ju varit tvungna att träffas emellanåt, vilket inte går ihop med livsstilen som småbarnsförälder kanske?


En poäng har du Avant, men jag vill påstå mindre ansvar mera fritid. Den ekvationen borde passa på både Barn och Föräldrar. Vilket ju då står fast i hur mycket ansvar man har över sina fritidisar.

kan ju vara så att du egentligen inte vänt på det heller för du skrev ju emellanåt, o det hinner väl de flesta med ! pusspuss

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 12 jan 2010 20:46

Avantgardet skrev:
Logos skrev:
Levee skrev:Joda. Facebook ar ett jattebra satt att enkelt halla kontakten med alla vanner och bekanta i Sverige. For oss utlandssvenskar sa ar det skitbra.

/Levee


För oss småbarnsföräldrar som aldrig kommer ut också. Kul sätt att hålla kontakten med gamla vänner.


Fast jag skulle vilja vända på det. Är det inte lika mycket ett sätt att hålla dem på avstånd? Annars hade ni ju varit tvungna att träffas emellanåt, vilket inte går ihop med livsstilen som småbarnsförälder kanske?


Ja och nej, de som man vill träffa träffar man ju ändå, med eller utan Facebook. I många fall (speciellt när det gäller någon som har flyttat från Stockholm) handlar det ju om att man blir påminda om varandras existens, och därför kommer ihåg att ses när någondera parten har vägarna förbi.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster