..och ännu en i raden.

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

plastocid
Inlägg: 25
Blev medlem: 05 dec 2003 15:44
Ort: Malmö

..och ännu en i raden.

Inläggav plastocid » 05 dec 2003 16:04

Jag är av manligt kön, 22 år, och just nu utan sysselsättning. Jag har nyss avslutat en termin på komvux, för att komplettera mina betyg, och till våren ska jag söka mig vidare. Läkarutbildningen eller en kurs i socialpsykologi blir det, beroende på hur långt mitt högskoleprovsresultat räcker, men det är ju läkare jag vill bli. Det har jag varit inställd på nu i ungefär ett år, innan dess var jag övertygad om att jag aldrig mer skulle behöva komma i närheten av något som har med de naturvetenskapliga områdena. Men så fel jag hade.

Utöver filosoferandet, sysselsätter jag mig med musik, teater och skrivande, och så naturligtvis en del mer alldagliga aktiviteter.

Hittade hit igår, och beslöt mig för att registrera mig. En del människor här känner jag igen från ett annat forum (där jag går under namnet CepeApan) så det känns ju lite tryggt.

Jag kommer förmodligen inte att skriva så mycket här, eftersom jag i huvudsak är intresserad av att ta till mig information och bearbeta den själv, tills jag mer vet var jag står, och kan börja dela med mig av mina tankar. Är just nu inne i en period då ingenting är självklart, allt ifrågasätts.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

..och ännu en i raden.

Inläggav Pilatus » 04 jan 2015 11:53

plastocid skrev:Jag kommer förmodligen inte att skriva så mycket här, eftersom jag i huvudsak är intresserad av att ta till mig information och bearbeta den själv, [...]

Hur gör man då? Strukturerar, etiketterar, bedömer, löser problem, assimilerar data, eller?
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

..och ännu en i raden.

Inläggav Algotezza » 04 jan 2015 15:48

Pilatus skrev:
plastocid skrev:Jag kommer förmodligen inte att skriva så mycket här, eftersom jag i huvudsak är intresserad av att ta till mig information och bearbeta den själv, [...]

Hur gör man då? Strukturerar, etiketterar, bedömer, löser problem, assimilerar data, eller?


Bearbetar man inte i dialog med andra, kan man undra...?
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

..och ännu en i raden.

Inläggav Pilatus » 04 jan 2015 19:47

Algotezza skrev:
Pilatus skrev:
plastocid skrev:Jag kommer förmodligen inte att skriva så mycket här, eftersom jag i huvudsak är intresserad av att ta till mig information och bearbeta den själv, [...]

Hur gör man då? Strukturerar, etiketterar, bedömer, löser problem, assimilerar data, eller?

Bearbetar man inte i dialog med andra, kan man undra...?

Jo, det kan vara nog så effektivt att lösa problem tillsammans. Einstein tog t ex hjälp av Marcel Grossman för att utveckla matematiken till att beskriva rum-tidens krökning matematiskt.
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

..och ännu en i raden.

Inläggav Algotezza » 04 jan 2015 19:54

Pilatus skrev:Jo, det kan vara nog så effektivt att lösa problem tillsammans. Einstein tog t ex hjälp av Marcel Grossman för att utveckla matematiken till att beskriva rum-tidens krökning matematiskt.


Kul bolla idéer med andra likasinnade rent allmänt. Hasseåtage hade nog rätt fint ihop när de skrev sina revyer. Märks ofta på det färdiga resultatet.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

..och ännu en i raden.

Inläggav Pilatus » 04 jan 2015 20:40

Algotezza skrev:Kul bolla idéer med andra likasinnade rent allmänt. Hasseåtage hade nog rätt fint ihop när de skrev sina revyer. Märks ofta på det färdiga resultatet.

Här en hel timmas underhållning!


Hasse och Tage Under dubbelgöken 1979
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

..och ännu en i raden.

Inläggav Algotezza » 07 jan 2015 13:10

Finns att angöra en brygga på nätet som streaming, skulle vilja se den...?
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster