Rising R.I.P

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Sceptisk
Inlägg: 2520
Blev medlem: 15 dec 2006 00:33

Inläggav Sceptisk » 18 dec 2010 07:53

Det var verkligen tråkigt att höra. Det var länge sedan jag själv såg till Rising här på forumet, att nu höra detta känns bara sorgligt. Vila i frid Rising.

wure
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2010 15:16

Inläggav wure » 11 jan 2011 12:36

jag blir stum. har länge läst, men först nu börjat skriva på forumet. trots att jag aldrig träffat rising, och han än mindre vet vem jag är känns det tungt. för honom, som valt att göra det här, tungt för hans familj, tungt för vännerna.

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 11 jan 2011 13:00

Väldigt tråkigt.

Hoppas hans själ har fått ro.

J R Auk
Inlägg: 8233
Blev medlem: 19 apr 2004 00:44
Ort: En borgerlig miljö

Inläggav J R Auk » 12 jan 2011 06:21

Det hjälpte mig att läsa om honom. För så vördar man tycker jag. Inte genom ömkanden, utan genom realisation av det som gått förlorat.

Om ni läste honom så kände ni honom, om än inte fulläständigt. Men om ni läste honom, och kände honom delvis, så vet ni vilket ideal som inte fanns plats för. Platsen vi kan ge kan ge denna människa rum inför som inte fanns vid bortfallet är den största ära vi kan ge enligt mig. Och vem är död då?

Länge leve Rising, och jag känner honom när han bad om en plats. Jag vet var platsen finns och jag träder in i de skyttegravar han såg sig sakna.

Inte mer. Nog är nog!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 20 jan 2011 18:47

Minns med ömsinthet och skratt i magen våra duster med maffiaspelet, det var aldrig så roligt igen utan Rising. Tänkte ofta på vem han var, en inspirerande tanke, som med många här när jag var som mest aktiv.
Jag undrar ofta sånt där. Jag undrar nog för mycket på saker som är svåra att få reda på.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster