Hej där

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

rennon
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 jul 2011 01:44
Kontakt:

Hej där

Inläggav rennon » 13 jul 2011 02:18

Hej!

Jag vet aldrig vad att skriva in i dessa introduktioner men jag kan försöka.

Jag heter Oren (eller rennon på internet, det vaknar) och jag bor just nu i Finland men jag kommer ursprungligen från Australien. Jag flyttade till Finland darför att min tjej bor här och har varit i Finland nu i cirka 6 månader.

Jag är intresserad av filosofi bland andra saker (ekologism, sociologi, inte-förstörande-jord-ism osv...) och jag lär mig svenska. Jag vill gärna att förbättra min svenska och mig själv genom talande och diskuterande med människorna här på denna forum.

(Jag har bara studerat svenska i cirka tre månader nu så den är fortforande inte så bra så korrigera mina fel om du ser något, det skulle vara jättebra).

Om ni har några frågor, fråga bara  :)

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 13 jul 2011 08:44

Hej Oren, jag bodde själv i Perth som unge 1967 - 1969.
Hur hamnade du i denna del av världen? Föräldrarnas fel, antar jag :)

rennon
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 jul 2011 01:44
Kontakt:

Inläggav rennon » 13 jul 2011 10:55

jag bodde själv i Perth som unge 1967 - 1969.


Ahh, jag har aldrig varit i Perth men jag tror att många boganer bor där (bogan är en term för en lägre klass av Australiens folk som har dåliga frisyrer och dricker och röker mycket, generellt inte jättetrevliga folk att vara med  :wink: ).

Hur hamnade du i denna del av världen? Föräldrarnas fel, antar jag


Jag lämnade mitt jobb och allt för att komma hit att vara med någon.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 13 jul 2011 15:39

Hej, mr Oren, eller unclean som oren betyder, men det kanske du redan visste? Här på forumet har du ju en utmärkt chans att studera språk och är du nyfiken på hur svenska dialekter även låter så kan jag rekommendera denna fina sidan,  http://swedia.ling.gu.se/

Välkommen hit.

rennon
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 jul 2011 01:44
Kontakt:

Inläggav rennon » 13 jul 2011 17:01

Hej, mr Oren, eller unclean som oren betyder, men det kanske du redan visste?


Haha, jag visste inte tills nu...   :o  (men! mitt namn uttalas "årränn" jag tror). Namnet är faktiskt från bibeln (Oren menar "pine tree" på hebreiska är var en mindre karaktär som spelade inte en stor roll)

Här på forumet har du ju en utmärkt chans att studera språk och är du nyfiken på hur svenska dialekter även låter så kan jag rekommendera denna fina sidan,  http://swedia.ling.gu.se/


Ahh tack så mycket för länken   :)  (jag lyssnar mest bara på stockholmssvenska men jag har hört finlandssvenska och det låter väldigt olika (finlandssvenska låter faktiskt som finska- väldigt "entonigt")

Välkommen hit.


Tack!


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster