Heej!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
LeafaTree
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 sep 2011 15:06
Kontakt:

Heej!

Inläggav LeafaTree » 11 sep 2011 15:31

Tjenna!

Jag hade i Januari i år en ganska speciell upplevelse. Jag fick en kväll en tanke, denna tanke var att alla människor är värdelösa. Jag funderade på hur livet på den här planeten skulle se ut utan människan och jag slöt mig vid att det skulle vara otroligt mycket bättre, fridfullare och trevligare. Nu så är jag inte lika säker, vi finns ju trots allt här och det i sig kanske är gott. Tvivel har hjälpt mig bort från ruinens brant, kan man säga.

Denna tanke, att vi är värdelösa, var inte speciellt trevlig då jag själv är inräknad i denna grupp. Jag fick en grav ångestattack, kanske. Jag har inte pratat med något "proffs" om det än. Jag såg framför mig också en bild, som innehöll alla människors strävan. Vad vi strävar mot visste jag inte då, den ultimata sanningen? Nu tycker jag kanske att godhet låter bättre då jag börjat läsa Platon och annan etik.

Denna händelse blev dock överskuggad av sjukdom i familjen och jag fick annat att tänka på.
Men nu börjar jag komma ut ur tunneln av sorg, eller jag börjar iallafall skymta ljuset i andra änden.

Jag sysslar med musik, har spelat i diverse band under en längre tid och jag gör det fortfarande, siktar på att bli en sån där "rockstjärna", samtidigt pluggar jag filosofi.

Hoppas vi kommer ha flera fina samtal på detta forum!

Och, mitt användarnamn uttalas Lifa Tree, Det skrivs egentligen "Leaf a Tree".

Ta hand om er!
/Lifa
Allting är, förmodligen, relativt.

Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster