Ondska är en effekt av konkurrens

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 18 nov 2011 15:38

Haralds inlägg är far away from mina och tusenfalt, det stämmer väl bra med hur jag upplever det :)
Tomhet och nyheterna finns inte i orden, Tanken behöver tid att hämta sig, finna sina källor..
Men jag är inte dyster över det..

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 18 nov 2011 15:59

Marko skrev:Haralds inlägg är far away from mina och tusenfalt, det stämmer väl bra med hur jag upplever det :)
Tomhet och nyheterna finns inte i orden, Tanken behöver tid att hämta sig, finna sina källor..
Men jag är inte dyster över det..


Tomheten finns väl bakom orden. Tänder man ljuset för att bättre se mörkret försvinner ens undersökningsobjekt.

/A-a
Göran Egevad egevad@gmail.com

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 18 nov 2011 18:13

Tycker generelt att det i kritiken mot Haralds beteende på forumet läggs för mycket vikt vid honom som person, som om han vore ett isolerat fenomen. Jag skulle gärna se lite mer ödmjukhet i förhållande till er (haraldkritikers) bristande förståelse på skillnaden mellan er och Haralds omgivning. Ganska övertygad om att en resa ner till Indien och spenderandet av en del tid i den vardagsmiljö Harald har runt sig skulle avmystifiera och avpersonifiera hans beteende en hel del.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 18 nov 2011 18:16

Harald Davidsson skrev:
Du påstår att Andreas ljuger,
men det tror inte jag, för jag tror det är sant det han säger,
för varför skulle han ljuga,
du spökar som valigt med din MYTOMANI,


Jag tror jag låter fakta tala för sig själv...
Blev Medlem: 28 Okt 2009
Totalt antal inlägg: 5255
[2.82% av totala / 7.00 poster per dag]
Hitta alla inlägg av Harald Davidsson

Blev Medlem: 13 Jan 2011
Totalt antal inlägg: 2833
[1.52% av totala / 9.14 poster per dag]
Hitta alla inlägg av Marko

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 18 nov 2011 18:25

Sortera bort den tid Harald var borta ifrån hans avstägning och framåt så får vi se om min gissning ligger lite närmare sanningen.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 18 nov 2011 18:39

Andreas skrev:Sortera bort den tid Harald var borta ifrån hans avstägning och framåt så får vi se om min gissning ligger lite närmare sanningen.


Ja men då får du även räkna in att marko bytte nick,
http://www.filosofiforum.com/forum/pro ... ile&u=8198

Blev Medlem: 17 Sep 2010
Totalt antal inlägg: 1428
[0.77% av totala / 3.34 poster per dag]
Hitta alla inlägg av Mr.M

Men du har rätt i en sak, harald floodar forumet med tråd efter tråd, en rubrik och några utkastade
tankar som inte vare sig belyser eller förklarar någonting, det mesta kunde ha hamnat i tankar
och känslor med en gång och det säger väldigt mycket om harald. Marko är mer saklig och postar
där det hör hemma, han startar inte heller intetsägande trådar eller kallar de andra för lögnare,
vilket däremot harald ideligen gör, inläggen är dessutom vare sig logiska eller seriösa.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 18 nov 2011 18:58

Ush  Jag ska banta antalet inlägg och är lite intill att skämmas över antalet,
Jag brukar radera poster då och då, och det hade varit bra om användare får möjlighet att ta bort poster som i sig saknar syfte och mål, eller som man märker inte för debatten någon näring.

Det jag vet är att jag försöker hålla nere antalet inlägg, vågar knappt posta i musik tråden för att statistiken ska skjuta i höjden.. så jag får väl ta och skärpa mig :/

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 18 nov 2011 19:36

Marko skrev:Ush  Jag ska banta antalet inlägg och är lite intill att skämmas över antalet,
Jag brukar radera poster då och då, och det hade varit bra om användare får möjlighet att ta bort poster som i sig saknar syfte och mål, eller som man märker inte för debatten någon näring.

Det jag vet är att jag försöker hålla nere antalet inlägg, vågar knappt posta i musik tråden för att statistiken ska skjuta i höjden.. så jag får väl ta och skärpa mig :/


Äh, inte behöver du dra ned på skrivandet, dessutom visar du ju att du har förmåga att vara självkritisk,
något man definitivt inte kan anklaga harald för att behärska, han är ju bäst i sina egna ögon oavsett
vilket.
Ganska övertygad om att en resa ner till Indien och spenderandet av en del tid i den vardagsmiljö Harald har runt sig skulle avmystifiera och avpersonifiera hans beteende en hel del.

Det land som enligt en nyligen genomförd undersökning gjorde starkast intryck på turister, var Indien,
men det sades inget om det var positivt eller negativt, men jag anar att haralds vistelse där inte har
förändrat honom särskilt mycket åt det positivare hållet, en kuf är en kuf till och med på månen.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 18 nov 2011 20:34

Zokrates skrev:
Marko skrev:Ush  Jag ska banta antalet inlägg och är lite intill att skämmas över antalet,
Jag brukar radera poster då och då, och det hade varit bra om användare får möjlighet att ta bort poster som i sig saknar syfte och mål, eller som man märker inte för debatten någon näring.

Det jag vet är att jag försöker hålla nere antalet inlägg, vågar knappt posta i musik tråden för att statistiken ska skjuta i höjden.. så jag får väl ta och skärpa mig :/


Äh, inte behöver du dra ned på skrivandet, dessutom visar du ju att du har förmåga att vara självkritisk,
något man definitivt inte kan anklaga harald för att behärska, han är ju bäst i sina egna ögon oavsett
vilket.
Ganska övertygad om att en resa ner till Indien och spenderandet av en del tid i den vardagsmiljö Harald har runt sig skulle avmystifiera och avpersonifiera hans beteende en hel del.

Det land som enligt en nyligen genomförd undersökning gjorde starkast intryck på turister, var Indien,
men det sades inget om det var positivt eller negativt, men jag anar att haralds vistelse där inte har
förändrat honom särskilt mycket åt det positivare hållet, en kuf är en kuf till och med på månen.


Uppmuntrar du till dålig moral ; )

Nå, det konstiga är att det är bara här jag känner att det är för mycket med tre svar i tre topics per dag.
Undrar var denna oro kommer ifrån heh.. Visst, nätet är ett litet problem ibland och man fastnar för länge på olika ställen,
skulle jag börja räkna irc meddelanden så fick jag nog spader...

räknar man på tid man lägger ner på Internet nonsens så fyller man nog en heltidsanställning.

detta var mitt femte inlägg idag, the final counts down....

Teofil
Inlägg: 46
Blev medlem: 21 aug 2011 23:44

Inläggav Teofil » 18 nov 2011 20:44

//

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 19 nov 2011 10:00

Andreas

jag tycker det är ett fruktansvärt SJUKT  hat Zokrates...... som en blind höna ...projicerar på min person,
aldrig ett enda sakligt argument, varför varnas han inte ens,

han brukar alltid grisa ner mina trådsidor med sina mytomanier,

för mig är han bara en liten myra,
eller en kossa som skiter på vägen då hon vaggar fram i dagens ljus,

han har tydligen ingen kontroll på musklerna
potträningen var misslyckad,

David H
Moderator
Inlägg: 5116
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 19 nov 2011 12:17

Jag hoppas att Harald inte blir avstängd igen. Hans närvaro får forumet att kännas tryggare upplever jag.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 19 nov 2011 16:26

rekoj skrev:Jag hoppas att Harald inte blir avstängd igen. Hans närvaro får forumet att kännas tryggare upplever jag.


en falsk trygghet ?

Kanske dags för folk att börja skriva istället för att bara ligga och läsa andra... ?

David H
Moderator
Inlägg: 5116
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 19 nov 2011 16:47

Marko skrev:
rekoj skrev:Jag hoppas att Harald inte blir avstängd igen. Hans närvaro får forumet att kännas tryggare upplever jag.


en falsk trygghet ?

Kanske dags för folk att börja skriva istället för att bara ligga och läsa andra... ?


Falsk trygghet var inte direkt vad jag syftade till. Men vem vet...

Ah, men vet inte om folk läser så mycket, utöver statusuppdateringar på facebook då. Bästa kombo blir väl om folk både kunde läsa och skriva!

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 19 nov 2011 16:55

rekoj skrev:
Marko skrev:
rekoj skrev:Jag hoppas att Harald inte blir avstängd igen. Hans närvaro får forumet att kännas tryggare upplever jag.


en falsk trygghet ?

Kanske dags för folk att börja skriva istället för att bara ligga och läsa andra... ?


Falsk trygghet var inte direkt vad jag syftade till. Men vem vet...

Ah, men vet inte om folk läser så mycket, utöver statusuppdateringar på facebook då. Bästa kombo blir väl om folk både kunde läsa och skriva!


Jomenvisst, väggarna behöver isoleras om här ?. Tror inte folk läser direkt på facenoob heller, man trycker på gilla knappen och drar vidare..

Vill man prata i modern ålder så är det telefon eller voicechat som gäller ? i nödfall blir det ordchattar.
vi är för lata att skriva, harald var duktig med pennan och kniven, blev så mycket flis att väggarna kan vinterisoleras i tid...

irc är det enda stället genom hela Internet som jag fortfarande ser hög aktivteter på, dagligen byter man tankar där...

folk kommer och går, få består, man tröttnar på varandra och sen saknar man dom man mött.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster