Hur ofta är ni här på forumet?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Hur ofta är ni här på forumet?

Inläggav Cosmic philosopher » 13 dec 2011 16:48

Hej!

1.Hur ofta i genomsnitt brukar ni vara inne/innloggad på detta forum? Flera/många gånger varje dag?  Flera/många timmar om dagen?

2.Läser ni alla/nästan alla inläggen här?

3.Vilka ämnen intresserar er mest? Är det något ämne som ni inte brukar vara inne på?

4.Anser ni att ni är här "för ofta" på detta forum så att andra era vardagliga sysselsättningar/"förpliktelser" "blir lidande" av detta? Eller anser ni tvärtom att ni är här alldeles för sällan?

5.Har ni träffat någon/några/flera andra som skriver på detta forum IRL,  "i verkligheten"? I vilket sammanhang? Vem/vilka var det som ni träffade i så fall och var?  

6.Har ni också ordnat så ni får ett meddelande i form av ett email så fort någon svarat på ert inlägg här? Själv använder jag mig av den funktionen/möjligheten. Jag använder mig dessutom av appen eNotify på min iPhone 4 - ty så fort någon svarat på mitt inlägg eller på en tråd som jag skrivit i/svarat på så  jag hör jag en snutt av låten "ett och noll" av Bo Kaspers Orkester(på min i iPhone) (samma låt som är signaturmelodin till Filosofiska rummet...):

<object width="480" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/E7rjMLJGydE?version=3&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/E7rjMLJGydE?version=3&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>


Det är kul!  :D
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"

Hälsar
Cosmic philosopher

http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Hur ofta är ni här på forumet?

Inläggav Marko » 13 dec 2011 17:19

Cosmic philosopher skrev:Hej!

1.Hur ofta i genomsnitt brukar ni vara inne/innloggad på detta forum? Flera/många gånger varje dag?  Flera/många timmar om dagen?

2.Läser ni alla/nästan alla inläggen här?

3.Vilka ämnen intresserar er mest? Är det något ämne som ni inte brukar vara inne på?

4.Anser ni att ni är här "för ofta" på detta forum så att andra era vardagliga sysselsättningar/"förpliktelser" "blir lidande" av detta? Eller anser ni tvärtom att ni är här alldeles för sällan?

5.Har ni träffat någon/några/flera andra som skriver på detta forum IRL,  "i verkligheten"? I vilket sammanhang? Vem/vilka var det som ni träffade i så fall och var?  

6.Har ni också ordnat så ni får ett meddelande i form av ett email så fort någon svarat på ert inlägg här? Själv använder jag mig av den funktionen/möjligheten. Jag använder mig dessutom av appen eNotify på min iPhone 4 - ty så fort någon svarat på mitt inlägg eller på en tråd som jag skrivit i/svarat på så  jag hör jag en snutt av låten "ett och noll" av Bo Kaspers Orkester(på min i iPhone) (samma låt som är signaturmelodin till Filosofiska rummet...):

<object width="480" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/E7rjMLJGydE?version=3&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/E7rjMLJGydE?version=3&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>


Det är kul!  :D


1 jag är inloggad på nätet dygnet runt, och ser när det postas utan att vara inne, det brukar vara typ 20 tabbar uppe hela tiden, så jag vet inte om jag är inloggad eller utloggad.. fast utloggad är jag nog nästan aldrig, gillar inte att mata in lösenord och sånt hela tiden.

2 tar en snabbtitt på nästan alla poster, inte bara här utan på andra forums med, det blir inte att man läser igenom allt, utan fastnar för vissa typer av frågor eller svar - funderingar

3 allt som har med existensiella eller vetenskapliga frågor att göra.

4 nej och ja, sitter ändå vid datan eller någon annans dator, elle den är alltid med, håller tex just nu på med att fixa en server via remote och såg att du la in en nytt inlägg... blinkade till i widgeten.

5 jag ser allt : ), använder inte epost längre, utan kör feeds eller mina egna script som visar när någt har hänt.
Som mest hade jag 9e datorer igång här hemma, sist vi räkna var det sju apparater (dottern räkade dom 2 laptops, 1 mainframe, 1 gateway, två servrar och en emac.), som lägst var jag nere i 3 en period... så var jag än är så e nätet nära... im addicted ;) erkänner, men jag har inte abstinens när jag inte har datorer nära, tycker det bara är skönt....

tycker du vi sitter mycket här ; ) Då ska du se folk som kör lifecastings online :D

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Re: Hur ofta är ni här på forumet?

Inläggav Skogsälvan » 13 dec 2011 20:26

Du tycks full av frågor du :)

1. För det mesta har jag sidan igång, även om jag pysslar med annat och kikar in ibland.
2. Ja.
3. Naturvetenskap och politik skippar jag ibland.
4. Jag mår bra av att vara här, speciellt när jag får mina depressiva perioder och annars skulle stirra in i väggen de sömnlösa timmarna.
5. Ja. Ibland möts man på ett mentalt plan genom detta medie vilket gör att man vill träffas "på riktigt" också.
6. Nej.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 dec 2011 09:24

Är här dagligen och stundligen...

Min kajplats i cyberrymden.

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

HerrFunderare
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2011 08:32

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 11:12

Efter att jag hittat hit kan ja inte låta bli att kika in flera gånger under samma dag.
Ni, som är användare av det här forumet är mina musor.
*skrattar*
Inte ofta man säger musa i plural....men ni ger mig inspiration till min nya bok, som är på gång.
Samt att jag inser saker om mig själv och livet, när vi skriver om både det ena och andra här.

Man kan säga att det känns lite som om jag har hittat "hem" på webben :P

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 14 dec 2011 11:31

HerrFunderare skrev:Efter att jag hittat hit kan ja inte låta bli att kika in flera gånger under samma dag.
Ni, som är användare av det här forumet är mina musor.
*skrattar*
Inte ofta man säger musa i plural....men ni ger mig inspiration till min nya bok, som är på gång.
Samt att jag inser saker om mig själv och livet, när vi skriver om både det ena och andra här.

Man kan säga att det känns lite som om jag har hittat "hem" på webben :P

Haha, ja FF har nog potential som ett socialt nätverk utöver filosofi ...

HerrFunderare
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2011 08:32

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 11:35

Marko skrev:
HerrFunderare skrev:Efter att jag hittat hit kan ja inte låta bli att kika in flera gånger under samma dag.
Ni, som är användare av det här forumet är mina musor.
*skrattar*
Inte ofta man säger musa i plural....men ni ger mig inspiration till min nya bok, som är på gång.
Samt att jag inser saker om mig själv och livet, när vi skriver om både det ena och andra här.

Man kan säga att det känns lite som om jag har hittat "hem" på webben :P

Haha, ja FF har nog potential som ett socialt nätverk utöver filosofi ...


Japp, det har det verkligen.
Man blir ju kompis med er som hänger här.
Jag minns för ca 10 år sedan när jag chattade på Mirc, Dalnet.
Där var jag alltid inne i en kanal som hette Sverige30+, även om jag själv bara var 20 år då.
Men det var även det som ett trevligt fik.
Man blev kompis med dem som var där inne, träffade på samma personer nästan varje dag.

Lite som det har blivit här på forumet, det är ju en del som är mer aktiva än andra.

David H
Moderator
Inlägg: 5118
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Hur ofta är ni här på forumet?

Inläggav David H » 14 dec 2011 13:48

1.Hur ofta i genomsnitt brukar ni vara inne/innloggad på detta forum? Flera/många gånger varje dag?  Flera/många timmar om dagen?

När jag är aktiv och skriver själv, blir det flera gånger om dagen

2.Läser ni alla/nästan alla inläggen här?

Beror på vad du menar med att läsa. :) Många snabbscrollar jag förbi. Vissa trådar läser jag inte alls. Men när jag är aktiv så läser jag nog i åtminstone 75% av trådarna

3.Vilka ämnen intresserar er mest? Är det något ämne som ni inte brukar vara inne på?

Olika.. jag tycker om litteratur, kultur, har ofta gillat tankar och känslor, mötesplatsen är en intressant del, likaså feedback. Ibland intressanta trådar i filosofi, men ofta blir jag bara irriterad när jag läser där. Galleri kan va bra, men då vill jag ha mer litterära alster! Det är ett filosofiforum, och då vill man ju filosofera/diskutera filosofi, men filosofin kan gestaltas på många sätt, vara integrerad del av många verksamheter! (Man behöver inte diskutera "filosofiska frågor" för att vara en filosof)

4.Anser ni att ni är här "för ofta" på detta forum så att andra era vardagliga sysselsättningar/"förpliktelser" "blir lidande" av detta? Eller anser ni tvärtom att ni är här alldeles för sällan?

Ibland känns det som det blir för mycket slösurf för mig, men jag gillar det här forumet

5.Har ni träffat någon/några/flera andra som skriver på detta forum IRL,  "i verkligheten"? I vilket sammanhang? Vem/vilka var det som ni träffade i så fall och var?  

Nej

6.Har ni också ordnat så ni får ett meddelande i form av ett email så fort någon svarat på ert inlägg här? Själv använder jag mig av den funktionen/möjligheten. Jag använder mig dessutom av appen eNotify på min iPhone 4 - ty så fort någon svarat på mitt inlägg eller på en tråd som jag skrivit i/svarat på så  jag hör jag en snutt av låten "ett och noll" av Bo Kaspers Orkester(på min i iPhone) (samma låt som är signaturmelodin till Filosofiska rummet...):

Nej

A
Inlägg: 486
Blev medlem: 23 aug 2004 18:17

Inläggav A » 04 jan 2012 18:56

Kan man inte skapa ett slags facebook fast för filosofiforum. Det hade varit kul att gå in på någons profil och bara se
filosofiska uppdateringar!

1.Hur ofta i genomsnitt brukar ni vara inne/innloggad på detta forum? Flera/många gånger varje dag?  
Flera/många timmar om dagen?
= Massor gånger per dag till bara någon gång per vecka/ månad.

2.Läser ni alla/nästan alla inläggen här?
= Nej, jag kollar på topics och sen läser jag första inlägget och bedömmer om det är värt att svara på. Och så läser jag
andras inlägg, men det brukar vara sån kaos, så att jag vet inte om jag ska svara på det som någon har svarat på
eller om jag ska svara på forumstartarens (FS) inlägg.

3.Vilka ämnen intresserar er mest? Är det något ämne som ni inte brukar vara inne på?
Dom flesta.

Hoppar över 4, den var tråkig.

5.Har ni träffat någon/några/flera andra som skriver på detta forum IRL,  "i verkligheten"? I vilket sammanhang?
Vem/vilka var det som ni träffade i så fall och var?  
= Nej.

6.Har ni också ordnat så ni får ett meddelande i form av ett email så fort någon svarat på ert inlägg här? Själv använder
jag mig av den funktionen/möjligheten. Jag använder mig dessutom av appen eNotify på min iPhone
=Nej.

4 - ty så fort någon svarat på mitt inlägg eller på en tråd som jag skrivit i/svarat på så  jag hör jag en snutt av låten "ett
och noll" av Bo Kaspers Orkester(på min i iPhone) (samma låt som är signaturmelodin till Filosofiska rummet...):

Wow! :)


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster