IRL

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 20:50

Sigurd,

som jag ser hela topicen så är det ett spel,
en dold agenda för att få fram reaktioner och information.

enkelt sagt, läser man på om angelica, följer henne på youtube eller på hennes bloggar, så ser man lite som förändrar ens tankar och bedömningar av det hon skriver.

Jag läste igenom det jag hittade, och jag fick min bild av verkligheten och av en person i denna världen. (inte sagt negativt)

Hon håller sig sjäv innanför ramarna, av det som lagen sagt,
och jag håller mig innaför likväl, jag pratar om agendan av en topic.

nu är det inte tillåtet att prata om en medlem, men då ska det vara konsekvent och gälla alla, inklusive harald.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

IRL

Inläggav SigurdV » 26 aug 2012 20:59

Marko skrev:Sigurd,
nu är det inte tillåtet att prata om en medlem, .
VA! Skojar du?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 21:01

SigurdV skrev:
Marko skrev:Sigurd,
nu är det inte tillåtet att prata om en medlem, .
VA! Skojar du?


Johan har raderat topics där vi pratat om angelica,
men aldrig när vi pratat om tex harald som person.

och i den raderade topicen sade han att vi inte ska prata om medlemmar.
avlsut och raderat.
Hon håller inte tyst i andra forum eller sidor, utan är öppen,
vilket jag tolkar som att hon inte tar illa upp.

Det är hennes dans, som gränsar till det som tillåts,
och hon flinar nog säkert ofta över regler som satts upp, och kan användas till fördel. Det jag sa nu, var av mig att gå utanför ramens lagar för forum, men jag säger det ur subjektivt personligt perspektiv. Jag dansade själv lite förr.

jag tycker hon är intressant. (vet hennes motsvar, fast det kommer efter viss tveksamhet, alternativt blankt)

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

IRL

Inläggav Andreas » 26 aug 2012 21:26

Det var jag som skapade den tråden och också jag som raderade den till slut, även fast Johan sagt han skulle så tyckte jag att det räckte där. Sedan har det dröjt ett tag och hänt mycket skumt. Har en ny smartphone som jag fått av brorsan, inget sim-kort i den fortfarande, har bara laddat den. Rätt vad det var efter att den legat orörd i tre dygn så började den spela musik. Andra gången det hände var när jag var i valet och kvalet om att åka och handla igår igen i telefon (min vanliga företagsmobil) så satte smartphonen igen igång att spela musik från att ha legat orörd typ ett dygn. Så då satte jag mig i bilen och körde till Gävle och lyckades få till en dejt med Angelina.. Angående den tråd som jag skapade och raderade så var mitt upplägg på den lite missvisande, utifrån vad jag googlat mig till i lite snabb hast, men det kan nog gälla fler misstänker jag. Otäckt värre det som skett, men Angelina hade av vad hon säger och vad polisen kommit fram till inte haft någon tvåvägskommunikation med förövaren innan morden. Mer om det i din kommande bok Angelina?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 21:32

Andreas,
ok, jag trodde det var johan som raderade med.


Annars tycker jag de mest roande inlägg jag läst med Angelica var på trolltrumman,
ett par tre inlägg som fick mig att skratta högt. (är medlem där under pseudonym)

Jag är ingen stalker, men google är en bra sådan.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 21:55

--- ?

Kristofer
Inlägg: 339
Blev medlem: 30 mar 2012 22:04

IRL

Inläggav Kristofer » 27 aug 2012 00:07

jämfört med dom flesta av er har jag inte varit med här speciellt länge...men den här tråden har verkligen utvecklats till ngt väldigt internt och i mitt tycke intressant :) ...jag kan dock bara gissa mig till bakgrunden...och då tråden ändå handlar om föreställningar vs verkligheten så...vad är det som har hänt? vem har dödat vem? och vem har Angelina haft kontakt med? och är harald avstängd pga att han uttalat sig om ngn som person? och i så fall vem? :roll:

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

IRL

Inläggav SigurdV » 27 aug 2012 00:20

Kristofer skrev:vad är det som har hänt? vem har dödat vem? och vem har Angelina haft kontakt med? och är harald avstängd pga att han uttalat sig om ngn som person? och i så fall vem? :roll:
Agatha Christie? The plot thickens...

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 27 aug 2012 00:32

Kristofer skrev:jämfört med dom flesta av er har jag inte varit med här speciellt länge...men den här tråden har verkligen utvecklats till ngt väldigt internt och i mitt tycke intressant :) ...jag kan dock bara gissa mig till bakgrunden...och då tråden ändå handlar om föreställningar vs verkligheten så...vad är det som har hänt? vem har dödat vem? och vem har Angelina haft kontakt med? och är harald avstängd pga att han uttalat sig om ngn som person? och i så fall vem? :roll:


Personligen tycker jag det är ointressant vad aftonbladet skriver,
och vad dom skrev 1826

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

IRL

Inläggav SigurdV » 27 aug 2012 02:02

Jisses! Jag börjar tro att det bara finns en
extremt arbetsför postare här inne ...
Freddemalte kanske.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 27 aug 2012 13:10

Om du menar mig som någon,
så kan jag editera poster som du tycker är fel.

Ser det inte värre än att försöka förstå varför någon postar något.

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 27 aug 2012 13:14

Vadå inte brukar föra en linjär diskussion?
Trolltrumman? Det måste vara jättemånga år sedan, minns inte vad jag skrev där.

Ja, ni kan read all about it i boken sedan när den kommer ut.

Nej, i den här tråden har jag inga dolda budskap eller egentliga avsikter, ville bara säga hej!
:D

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

IRL

Inläggav Algotezza » 27 aug 2012 13:53

Angelina skrev:Ja, då har man träffat två FF:are irl, säger inte vilka såklart. Kanske har man träffat fler utan att veta om det.

Men det blev en liten diskussion om verkligheten kontra internet och hur mycket vi vet om varandra och hur mycket vi tror att vi vet om varandra och att dessa två bilder oftast inte sammanfaller särskilt mycket.

Eller vad säger ni?

Mobbning och sexuella anspelningar undanbedes.


Jag har träffat en kvinnlig skribent här, IRL/AFK - för ett antal år sedan. Blev lite väl hastigt och kort - jag skulle hem till min fru som var sjuk.

Men jag hann visa Philosophicum i Lund där jag läste på 70-talet.

Skulle vilja träffa fler av er.

Någon som bor i Lund och tänker gå På Filosofiskt kafé - startar 6 september 18.30 på Stadsbibbla? Jag planerar gå dit - gick då och då förra läsåret.

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 27 aug 2012 14:04

Angelina skrev:Vadå inte brukar föra en linjär diskussion?
Trolltrumman? Det måste vara jättemånga år sedan, minns inte vad jag skrev där.

Nej, i den här tråden har jag inga dolda budskap eller egentliga avsikter, ville bara säga hej!
:D


Du gjorde narr av shamanismen i deras eget revir, och frågade om stavar, och associerade det till magiska dildos, trollstavar eller liknande.
Ja det var några år sedan, men fortfarande en rolig händelse.

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 27 aug 2012 14:06

Andreas skrev:Det var jag som skapade den tråden och också jag som raderade den till slut, även fast Johan sagt han skulle så tyckte jag att det räckte där. Sedan har det dröjt ett tag och hänt mycket skumt. Har en ny smartphone som jag fått av brorsan, inget sim-kort i den fortfarande, har bara laddat den. Rätt vad det var efter att den legat orörd i tre dygn så började den spela musik. Andra gången det hände var när jag var i valet och kvalet om att åka och handla igår igen i telefon (min vanliga företagsmobil) så satte smartphonen igen igång att spela musik från att ha legat orörd typ ett dygn. Så då satte jag mig i bilen och körde till Gävle och lyckades få till en dejt med Angelina.. Angående den tråd som jag skapade och raderade så var mitt upplägg på den lite missvisande, utifrån vad jag googlat mig till i lite snabb hast, men det kan nog gälla fler misstänker jag. Otäckt värre det som skett, men Angelina hade av vad hon säger och vad polisen kommit fram till inte haft någon tvåvägskommunikation med förövaren innan morden. Mer om det i din kommande bok Angelina?


Men jättebra Andreas, att du förklarar att du hade fel och hade dragit lite väl förhastade slutsatser.
Fanns det ens en envägskommunikation, det är väl frågan?
Möjligen om han läste min blogg utan att jag visste om det då.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster