IRL

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 25 aug 2012 22:26

Ja, då har man träffat två FF:are irl, säger inte vilka såklart. Kanske har man träffat fler utan att veta om det.

Men det blev en liten diskussion om verkligheten kontra internet och hur mycket vi vet om varandra och hur mycket vi tror att vi vet om varandra och att dessa två bilder oftast inte sammanfaller särskilt mycket.

Eller vad säger ni?

Mobbning och sexuella anspelningar undanbedes.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

IRL

Inläggav scirocco » 26 aug 2012 06:01

Det beror på det. Hur pass mycket föreställningar man har om den andre,man kan ju träffas utan att ha tänkt sig särskilt mycket alls. Ett enda inlägg kan säga väldigt mycket om en person likväl som många inlägg kan vara ganska incognito eller missvisande. Man kan ju också vara synsk,då vet man lite mera. Har själv träffat en person från ett annat forum,det stämde rätt bra.

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 26 aug 2012 11:24

Så kan det också vara. Själv hade jag inte ägnat de här personerna särskilt mycket tankeverksamhet och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men mig är det ju många som har helt vansinniga föreställningar om och är det tillräckligt många missuppfattningar om en person innan ett möte, och om den man möter är övertygad om att ha rätt, så blir konversationen aningen styltig kan man lugnt säga.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 14:23

Människor förändras allteftersom,
vi är den förväntade en sund, och annat..

Har man inga förväntningar, vem möter man då ?

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 26 aug 2012 15:20

En överraskning?

Haha, nämen med tanke på att personerna var från FF så förväntade jag mig riktigt träiga typer med långsam uppfattningsförmåga och det stämde ju rätt bra.

:mrgreen:

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 15:23

överraskar vad ?

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 26 aug 2012 15:28

Marko skrev:överraskar vad ?


Överraskar den inbillade icke existerade förväntningen, dvs förväntningen av en okänd person, förväntningen av en människa man inte vet vem det är.
Överraskar på begäran? För att man inte vill ta reda på förväntningen?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 16:57

känns ju lite ologiskt att en icke förväntan ger en överraskning för att man förväntar något ; )

Torrbollar, jag gillar 'torrbollar', för när dom spelar ut sina kort, blir man rejält överraskad : )

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

IRL

Inläggav Angelina » 26 aug 2012 18:58

Man förväntar sig ju alltid något, en människa åtminstone i det här faller, och inte en elefant tex, så vissa förväntningar har man, men om det inte är så tydligt definierade utöver det mest självklara, förutsättningar för liv på planeten Jorden etc, så går det att hävda att man inte har några förväntningar i vardagstal, men dissikerar man detta uttalande så blir det naturligtvis omöjligt att inte ha några förväntningar alls, därmed kan den sk icke existerande förväntningen leda till överrraskning. Helt logiskt enligt Kinderägg-terminologin.

Nej, en torrboll har inga ess i rockärmen. Möjligen kan de stoltsera med medlemskap i Hyresgästföreningen eller dylikt, kanske tom ordningsman på mellanstadiet.
:mrgreen:

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 19:15

Det är intressant med förväntan och icke förväntan.
När jag besöker läkare, myndighetspersoner eller vem som helst,
så går jag som du säger dit med en förväntan om något. Något upptar min tanke.
Ibland kan mötet ge mer än förväntat, man kan börja gilla en person, det var oförväntat eftersom det inte var förväntat.

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

IRL

Inläggav Andreas » 26 aug 2012 19:16

Känner mig träffad :(

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 19:32

Träffad av vad ?
Att någon hade en förutfattad mening som övergick till en positiv uppfattning ?

Jag brukar se andras uppfattningar som en lekstuga som jag kan påverka : )
Att bli betraktad som torr kvist, är iaf en uppfattning och ett intresse.. man ger tanken och personen tid av ens liv, man är nyfiken !

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

IRL

Inläggav SigurdV » 26 aug 2012 19:40

Angelina skrev:Man förväntar sig ju alltid något, en människa åtminstone i det här faller, och inte en elefant tex, så vissa förväntningar har man, men om det inte är så tydligt definierade utöver det mest självklara, förutsättningar för liv på planeten Jorden etc, så går det att hävda att man inte har några förväntningar i vardagstal, men dissikerar man detta uttalande så blir det naturligtvis omöjligt att inte ha några förväntningar alls, därmed kan den sk icke existerande förväntningen leda till överrraskning. Helt logiskt enligt Kinderägg-terminologin.

Nej, en torrboll har inga ess i rockärmen. Möjligen kan de stoltsera med medlemskap i Hyresgästföreningen eller dylikt, kanske tom ordningsman på mellanstadiet.
:mrgreen:
Hej! Jag hade för mig att du inte förde linjära samtal...ja tänk så fel man kan ha.
Liv finns på jorden som självklart måste ha förutsättningar för liv...men ...
menar du kanske också att jorden hade förutsättningar för uppkomsten av liv?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

IRL

Inläggav Marko » 26 aug 2012 19:46

Sigurd,
Vill inte vara besser,
men läs Hennes inledning om hur vi ska bemöta henne.

Det finns ett sublimt budskap i det hela.

Hon för dansen som bästa karl.
Och det är inte tango.

Det trevliga är att jag tror att hon själv inte är säker på sin sak...

Hur såg dansen ut, och varför dansade dom ?

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

IRL

Inläggav SigurdV » 26 aug 2012 20:15

Marko skrev:Sigurd, ... läs Hennes inledning
Jaha... Högst upp å denna sida? Jag begriper ingenting där: IRL? FF?
Men tack Marco jag kan inte påminna mig ha sett dej påstå att du vet bäst?
Njaeee... kritiserar jag dig för nåt, så är det för att dina tankar ibland påminner mig om en fjärils fladder. Vackert men förvirrande.Men jag är inte säker på att du är en fjäril i dej, kanske de ä bara nåt jag har för mej.Fladdra i frid.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 37 och 0 gäster