Läskiga tider för Filosofiforum.

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Johan Ågren » 16 feb 2016 15:32

Hej!

som ni kanske märkt så har forumets funktionalitet varit dålig, samt att det inte går att nyregistrera sig. Dessutom har admins kastats ut från kontrollpanelen och kan inte ändra något. Forumet är alltså trasigt big time! I ett försök att rädda det så kommer jag att försöka ta en backup på databasen, vilket borde gå bra, och sedan installera om allt från grunden. MEN om det inte skulle gå bra och ni vet med er att ni skrivit några ovärderliga texter som absolut inte får försvinna så passa på att ta en kopia. Jag vet inte vad det är som angripit forumet, och vilken eventuell fara det utgör för databasen.

Om 1-2 veckor kan det börja hända saker.

Hälsningar/Johan

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav David H » 26 feb 2016 11:16

Bra jobbat Johan! Testar om jag kan posta utan autoinloggning nu. (EDIT: Det gick utmärkt!)
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Antic » 26 feb 2016 21:29

Håller med. Bra jobbat, det här var lite skillnad. :)

Vänta lite, måste ta en ton först... :-({|=

Sådär, nu är jag klar.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Antic » 27 feb 2016 11:41

Det brukar väl finnas en funktion för att läsa de senaste gjorda inläggen?

Kanske den behöver aktiveras?

Brukar vara en länk högt upp till höger under "Markera alla kategorier som lästa" att klicka på så listas alla de senaste gjorda inläggen. Kolla upp det får du se. Eller om det finns någon widget som gör samma sak. För den funktionen är det första man saknar faktiskt.

Så här ser det ut i ett av mina egna forum. Och det är samma typ av forum phpBB.

Länken "Nya inlägg sedan ditt senaste besök"

Bild

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Antic » 28 feb 2016 09:27

Hmmm, det satt till vänster ja. :oops:

Då hänger jag med. :P

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Anders » 08 mar 2016 17:52

Verkar ju funka bra här, kanske läge att flytta så att www.filosofiforum.com får träff för det här forumet istället?
Har ngn kontakt med Johan?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Johan Ågren » 01 apr 2016 09:29

Är mycket kvar att jobba med, kommer att göra lite då och då. Har just sett till så Filosofiforum.com leder till Filosofiforum.se.

Det här är en rykande färsk version av PHPBB3 och ingen översättning hart gjorts till svenska än. Dyker väl upp snart.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Johan Ågren » 06 apr 2016 13:18

Senaste översättningen till Svenska har nu installerats. Om ni ändå har engelska så gå in till er kontrollpanel och ändra språk där.

Var också ett fel med forumets epostfunktion som jag åtgärdade. Forumet kunde inte skicka ut epost till nyregistrerade användare, och därför kunde de inte aktivera sina konton.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Anders » 21 apr 2016 16:04

Kan man göra så att "www.filosofiforum.com" landar i själva forumet istället för den förstasida som inte ännu är uppdaterad? Eller enklast bara lägga till nåt till huvudsidan som säger "forumet på tabben forum?"
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Illusionen

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Illusionen » 21 apr 2016 19:32

Anders skrev:Kan man göra så att "www.filosofiforum.com" landar i själva forumet istället för den förstasida som inte ännu är uppdaterad? Eller enklast bara lägga till nåt till huvudsidan som säger "forumet på tabben forum?"


Instämmer, Filosofiforum förefaller att vara på god väg att tyna bort, efter att gamla FF avvecklades.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav Anders » 22 apr 2016 14:16

Illusionen skrev:
Anders skrev:Kan man göra så att "www.filosofiforum.com" landar i själva forumet istället för den förstasida som inte ännu är uppdaterad? Eller enklast bara lägga till nåt till huvudsidan som säger "forumet på tabben forum?"


Instämmer, Filosofiforum förefaller att vara på god väg att tyna bort, efter att gamla FF avvecklades.


Ja, jag hittade faktiskt filosofiforum då en gång då jag satt och googlade på "filosofi" och "forum". Gör man det nu kommer faktiskt det här forumet i topp. Men man möts av något hello world wordpress, man tror knappast att det är något fungerande. Synd om inte nya kandidater kan hitta hit. Ser inget skäl till att ett filosofiforum skulle vara mindre spännande nu än 2008.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Läskiga tider för Filosofiforum.

Inläggav SigurdV » 22 feb 2017 22:22

Anders skrev:
Illusionen skrev:
Anders skrev:Kan man göra så att "www.filosofiforum.com" landar i själva forumet istället för den förstasida som inte ännu är uppdaterad? Eller enklast bara lägga till nåt till huvudsidan som säger "forumet på tabben forum?"


Instämmer, Filosofiforum förefaller att vara på god väg att tyna bort, efter att gamla FF avvecklades.


Ja, jag hittade faktiskt filosofiforum då en gång då jag satt och googlade på "filosofi" och "forum". Gör man det nu kommer faktiskt det här forumet i topp. Men man möts av något hello world wordpress, man tror knappast att det är något fungerande. Synd om inte nya kandidater kan hitta hit. Ser inget skäl till att ett filosofiforum skulle vara mindre spännande nu än 2008.


Flashback behöver seriös konkurrens!
Det ska nog gå bra!


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster