För forumets bästa.

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 21 jan 2007 12:30

Rafael, dina alster är totalt FU så dra åt helvete.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 21 jan 2007 13:10

Kanske är jag naiv, men jag tror ju liksom Kallekula (var det väl?) att en social sektion för småprat är det som saknas. Jag tror tjafset är ett symptom på avsaknaden av detta. Vill inte Johan ha ett sådant så röstar jag (inte för att jag har någon rösträtt, men ändå:)) för lite striktare moderering om folk inte kan uppföra sig utan hjälp. Jag tycker så mycket om att läsa vad ni skriver och jag skulle verkligen sakna FF om det bommade igen. Kram på er allihop!

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 21 jan 2007 14:46

Hejsan...

Skogsälvan menar att politiska diskuteringsrundor är politiskt "tjafs"! Nästan som ett eko från förr, Adolf H ansåg också att politisk debatt var ett onödigt tjafs. Även han ville ha en klubb för inbördes beundran!  :D

Väldigt konstigt att folk på andra sidan demokrati-vallen så ofta tycker att politiska diskuteringar är at betrakta som "tjafs"? Man kan fråga sig varför? Är de rädda för verkligheten månntro?

Bättre vore väl då att uppmana folk att sluta kalla sina meningsmotståndare för diverse glåpord och annat. Sedan kan väl det hela få fortgå eftersom ett fritt ord ju är en bra vaccin mot totalitära idéer! Men då bör ju även de som tydligen har någon form av makt exempelvis på detta forumet börja föregå med det goda exemplets makt. Och även visa sig stora när de inget har att komma med, och då avhålla sig för enbart smutskastning av meddebattörer. Tänker här särskilt på Stefan, Rafael, J R Auk, Kallekula och Rising samt Bobby Hogan!
Bara för att man inte gillar en åsikt skall man inte beskjuta budbäraren - ett totalitärt tecken om något!  :wink:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 14:58

Jbig skrev:
Bättre vore väl då att uppmana folk att sluta kalla sina meningsmotståndare för diverse glåpord och annat.



Ho ho ho ho, hi hi.... Tror inte du fattat det komiska i det du skriver. Detta hade säkerligen varit väldans bra, men det komiska är ju att det är DU som börjar. Att du sedan inte förstår detta gör det ju ännu mer komiskt.

Det är du jbig som sätter ribban, tonen, nivån. Så enkelt är det. Men att du sedan ska gnälla på dig själv. Ho ho ho. Humor.

Ta några steg tillbaka läs igenom några trådar så får du se. Eller be vem som helst på forumet att göra det så ska du få se vad resultatet blir.

Men som jag sagt det är underhållande. Och ger du dig in i leken får du väl leken tåla. Fattar inte det konstiga med det.

lukas
Inlägg: 595
Blev medlem: 09 dec 2005 18:53

Inläggav lukas » 21 jan 2007 15:02

.

[color=black]..........

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 21 jan 2007 15:15

Tycker  Kalle & Co företräder fascismen!
De åsikter som inte passar snärjs åt enligt gamla fascismens regler.
Men för fan, låt åsikterna flöda fritt!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 21 jan 2007 15:21

Jbig, jag ber att få gratulera dig till din sprudlande fantasi, en tillgång många gånger men inte just nu. Att du drar den slutsatsen om vad jag klassar som tjafs är helt fel. Glåpord är däremot en ingrediens i grytan. Allt har för- och nackdelar. Det råder en familjär stämning på det här forumet. Jag gillar det.

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 21 jan 2007 15:45

Hejsan...

Kallekula, du skriver ju detta:

"...Och ger du dig in i leken får du väl leken tåla. Fattar inte det konstiga med det...."

Jag har inga problem med att "tåla leken", men det är ju en del här som vill få bort mig ur forumet, så det ser väl snarast ut som att desse inte tål leken! Eller hur? Dessutom var du väl en av de första att sätta ribban där den är idag! Bara att leta tillbaks till de första trådarna du lämnade som svar till mig! Sedan högg några till in i det hela!  :lol:

Skogsälvan således! Du menar alltså att så länge jbig inte får använda sina inlagor, och bita tillbaks, så skall andra få kasta glåpord eftersom det "tillhör ingredienserna i grytan"! Tala om att ha en totalitär grund att stå på! Rent av familjär, eller folkgemenskaplig som Adolf H skulle ha sagt! Detta mer skrivet som en liknelse från fordom och där liknande diskuteringar fördes fram!  :wink:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 21 jan 2007 15:52

Jbig, nu är det så här att jag gillar att läsa vad du skriver. Ska jag upprepa det för säkerhets skull - jag tycker om att läsa det du skriver! När jag säger familjärt menar jag inte en sluten grupp som det är svårt att komma in i, utan att det är inte så sterilt, kliniskt opersonligt. Förstår vi varann nu? Att utbyta tankar är väldigt intimt.

Rafael
Inlägg: 462
Blev medlem: 26 okt 2005 01:35

Inläggav Rafael » 21 jan 2007 16:05

Rafael, dina alster är totalt FU så dra åt helvete.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 16:32

Jbig skrev:
Dessutom var du väl en av de första att sätta ribban där den är idag! Bara att leta tillbaks till de första trådarna du lämnade som svar till mig! Sedan högg några till in i det hela!  :lol:



Roade mig att kolla de första 3-4 trådarna och kollade igenom de första trådarna du skapade och det var en bra ton i dem från alla rakt igenom dock.

Och det kunde man ge sig fan på.


SUCH:

”Jadu, vad är ditt problem?
Du snackar jävligt ytligt ur skolboken.
Påpekade detta och genast fösöker du vända detta mot mej; du är avundsjuk. Va fan är jag avundsjuk på? Ditt ytliga pladder?

Kom gärna tbx när du har tagit fil.dr.”

Som vanligt denna SUCH och det är klart känner du inte till SUCH och hans problem så förstår jag att det kan ta skruv.

Ähä jag fattar inte problemen det ska väl hetta till lite, sen att vi spetsat till det ser saker och ting, ser det svart eller vitt är en annan femma.  

Tycker inte någon ska kastas ut från detta forum. Än så länge har det ju tex inte förekommit direkta hot eller uppenbar rasism. Har faktiskt inte sett en enda sådan tråd/inlägg, från någon skribent.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 21 jan 2007 16:50

Tycker inte heller att någon ska kastas ut  :)

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 17:08

suchanother skrev:Tycker  Kalle & Co företräder fascismen!
De åsikter som inte passar snärjs åt enligt gamla fascismens regler.
Men för fan, låt åsikterna flöda fritt!


Låt dem flöda fritt håller med. Är det något du inte håller med om kan du ju testa att skriva om det istället för att hinka bira och puffa dig blå samtidigt som du yrar på forumet om vilka som ska hängas och vilka som är bögjävlar och allt vad det nu.

Kom med i matchen istället!

Användarvisningsbild
Fromm
Inlägg: 1066
Blev medlem: 21 aug 2005 08:40

Inläggav Fromm » 21 jan 2007 19:16

Jbig tycker du är den mest läsvärda här på FF. Du har lyst upp dec och jan.
Tack! Jbig. Hoppas du kan och vill fortsätta.

Andra får mig att tänka på:
En flock apor som inte kan hantera en ny status ordning i flocken.  :lol:  

Sokrates dömdes till döden för att ha, som det hette, "förlett ungdomen och försakat gudarna".

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 19:46

Exakt vad jag också tycker! Det handlar om underhållning! Gärna bisarr. Bara destå bättre.

Sen att vi gamla stofiler tuggar om samma sak är illa. Vi behöver ruskas om.

Så fler tokstollar in på forumet. Det livar upp.


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster