Mail till full inkorg ...

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Mail till full inkorg ...

Inläggav transversal » 16 mar 2011 14:46

... vart tar de vägen? Lagras de och skickas de om igen om man tömmer, eller försvinner de?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 16 mar 2011 14:58

Det beror på vilket mailsystem du menar.
normal skickas mail tillbaka till avsändaren efter ett par försök att nå fram och dessa får ett felmedelande om att det inte vart ivägskickat. menar du här på ett forum som phpBB så vet jag inte hur det är uppsatt med quota och grejjor.

Tömmer du en inkorg så tar du bort mailen ja. Dessa kan ibland ligga kvar på servern och då du kan hämta dom igen.
Det beror också på vilken typ av epostsystem du använder dig av och hur du har ställt in det. Raderar du mailen på din ISP:s server så är dom borta för alltid. (såvida dom inte har backupp system som kan ta tillbaka mailen)

själv gillar jag gmail, ja har alltid mailen kvar, men tömmer lokalt mina mail i datorn.
såg att jag hade använt 1.853 GB (24 %) av 7.562 GB. på deras Gmails server, tycker du ska kolla hur många megabyte din isp ger dig och överväga gmail istället, det funkar hur bra som helst och man slipper oroa sig för fulla inkorgar.

vart mail tar vägen när man raderar dom ?, tekniskt sett så skrivs databasen om och mailen blir värme som far ut i etern.

transversal
Inlägg: 1674
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 16 mar 2011 15:44

Tack ...
Funderar eftersom jag fick mail om att jag fått pm här på forumet, men inget pm i inboxen. Såg då att den var ganska full (92 %). Får se om de dyker upp eller försvinner ut i etern.


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster