Nietzsches födelsedag

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 01 aug 2012 20:24

Nietzsches födelsedag

Nietzsches födelsedag är den 15:e oktober (1844-10-15 - 1900-08-25). Anledningen till att jag väljer att skriva om Nietzsches födelsedag är att se om sökmotorn "G" är pigg på att indexera födelsedagar, och då främst Nietzsches födelsedag. Skulle jag nämna herrn vid namn en gång till så skulle det uppfattas som om jag försökte manipulera med sökresultaten på något sätt. Lagom är bäst, i det här fallet mellan 1-3% av det totala innehållet. Just nu så ligger densiteten på ca 1,3% (ja inte just nu, jag editerade inlägget och skrev in detta, och minskade härmed densiteten). Jag skulle dock behöva skriva till lite mer text och gärna nämna födelsedag en gång till. De första 180 tecknen i den här texten används som en beskrivning av sidan. Vidare är det bra att använda en header överst innehållandes det som är relevant för sökningen.

Många har som jobb att ägna sig åt SEO. Det handlar om liv och död för många företag, och stora summor läggs på att manipulera med sökresultaten utan att det ska framstå som manipulerande. Här borde jag också nämna något om Nietzsches födelsedag igen för att G ska förstå att det inte bara nämndes i förbifarten. En länk till en annan relevant sida är också bra, t.ex Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche

Men det är också viktigt att upprätthålla ett intresse för det som skrivs för G spårar nämligen besökarens beteende på sidan. Om inte personen stannar utan klickar sig tillbaka till G efter några sekunder så förstår G att sidan inte var tillfredssställande. Därför lägger jag in en snaskig bild här som besökaren stannar till för att titta på:

Bild

Jag kunde ha hittat en snaskigare bild, men det här är ett barntillåtet forum (trot eller ej). Men det positiva är att jag nu kan skriva att detta är Nietzsches dödsmask, och att den inte gjordes på hans födelsedag. Dessutom är bilden troligen relevant för den aktuella söktermen vilket borde attrahera läsaren.

Till alla er som ej har fått önskvärd behållning av detta inlägg ber jag om ursäkt. Men ni sökte ändå efter Nietzsches födelsedag och den frågan har ni fått svaret på. Till forumets övriga användare ber jag om överseende med detta experiment :)

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 01 aug 2012 21:00

Filosofiforum finns redan listad i serpen för denna sökterm, men med ett helt annat inlägg. Detta inlägg har ännu inte indexerats.

Detta är mitt subsitut för idrott och OS. :)

Nietzsches far dog när Nietzsche var 4 år gammal, och den unge filosofen växte upp i ett hem med 5 kvinnor.

Påven Benediktus XVI skriver i sin bannbulla: "Förhärligandet av den individuella friheten, som tycks dominera dagens kultur har sina rötter i en mycket farlig man - Friedrich Nietzsche".

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Zokrates » 01 aug 2012 21:47

Såg det, sökning på " Nietzsches födelsedag " gav denna länken,
http://filosofiforum.com/diskussionsfor ... -idag-9495

Det tar nog lite tid att klättra förbi 98000 andra inlägg när Google uppenbart premierar födelsedag före Nietzsche.
Fuckback och andra adhdsajter klarar sig tydligen bra med sina indexeringar, funderat på att lägga till skvallerkärringar
, golbögar, nytt grafikkort samt slutligen frasen säkert en blatte som i samma rad som Nietzsches födelsedag, det gör nog susen?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 01 aug 2012 21:53

Zokrates skrev:Såg det, sökning på " Nietzsches födelsedag " gav denna länken,
http://filosofiforum.com/diskussionsfor ... -idag-9495

Det tar nog lite tid att klättra förbi 98000 andra inlägg när Google uppenbart premierar födelsedag före Nietzsche.
Fuckback och andra adhdsajter klarar sig tydligen bra med sina indexeringar, funderat på att lägga till skvallerkärringar
, golbögar, nytt grafikkort samt slutligen frasen säkert en blatte som i samma rad som Nietzsches födelsedag, det gör nog susen?


Jag är ganska positiv till en top 10 placering inom några dagar. Om några hjälper till att söka på frasen "Nietzsches födelsedag" efter den indexerats, samt inte backa tillbaka till G direkt, utan stanna kvar på sidan, så har vi förstaplatsen inom kort. :)

Densiteten är nu 2% så vi ska nog hålla den där och inte överdriva.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 03 aug 2012 00:18

Så, nu kan ni prova en sökning i Google :wink:

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 03 aug 2012 00:56

Nu är det inte så jättemånga som söker efter "Nietzsches födelsedag", och trafikanstormingen blir inte så överväldigande. Det gäller att ge sig i kast med mer populära söktermer.

Söktermen "filosofi" har cirka 27 100 sökningar/månad i Sverige. Och "grekisk filosofi" samt "filosofi forum" är de vanligast sökfraserna som relaterar till ordet filosofi.

Ordet "moral" har 22 200 sökningar/månad, och det skulle kunna vara idé att göra en optimerad tråd som handlar om moral. Det går även att ta en befintlig tråd och se till att inledningen är optimerad.

Ordet "nervsystemet" har 12 100 sökningar.

Frasen "justin bieber" har 246 000 sökningar.

Och för att få perspektiv så har sökordet "facebook" ca 13 600 000 sökningar/månad i Sverige, och 3 760 000 000 globalt. Sverige = 1/276-del av (den facebookiserade delen av) världen. :) Att Facebook är en så vanlig sökterm beror nog främst på att många skriver in "facebook" i Googles sökruta i stället för att skriva in webbadressen i webbläsarrutan. I Chrome går det dessutom att söka i webbläsarrutan.

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Andreas » 03 aug 2012 20:43

Det visade sig fungera. Fanns inte med på de första sidorna när du skapade, men nu kommer den här tråden överst hos google, trots att den här tråden bara visats ett 50-tal gånger.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav freddemalte » 03 aug 2012 22:59

Överst när jag söker 8)
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav freddemalte » 03 aug 2012 23:07

Johan Ågren skrev:[...]Detta är mitt subsitut för idrott och OS. :)[...]
Idrott och OS? Vad är det? :roll:
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 04 aug 2012 00:15

freddemalte skrev:
Johan Ågren skrev:[...]Detta är mitt subsitut för idrott och OS. :)[...]
Idrott och OS? Vad är det? :roll:


Alltså, jag blir förvånad över hur många av de som jag betraktar som att de ändå lever på samma planet som mig blir helt knepiga när det vankas sport på "hög nivå". Människor som i ena stunden samtalar om samtidskonst och filosofi och i nästa stund helt ger sig hän åt något trams. Men alla behöver väl något lättsamt att hänge sig helhjärtat åt ibland. Ja, inte jag då. :)

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav cawi » 04 aug 2012 00:23

Man fruktar ibland att man inte är närvarande Och, där i rädslan ryms även den borrande känslan av att också det som har skett med en inte stämmer.. Detta kan yttra sig på ett streberaktigt sätt men också som en kraft vilken hela tiden skapar ännu mer utrymme för sig själv Ja, det krävs kraft att skapa frirum omkring sig..!
..~

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav freddemalte » 04 aug 2012 05:45

Johan Ågren skrev:
freddemalte skrev:
Johan Ågren skrev:[...]Detta är mitt subsitut för idrott och OS. :)[...]
Idrott och OS? Vad är det? :roll:


Alltså, jag blir förvånad över hur många av de som jag betraktar som att de ändå lever på samma planet som mig blir helt knepiga när det vankas sport på "hög nivå". Människor som i ena stunden samtalar om samtidskonst och filosofi och i nästa stund helt ger sig hän åt något trams. Men alla behöver väl något lättsamt att hänge sig helhjärtat åt ibland. Ja, inte jag då. :)
Jo, jag förstår vad du menar men har faktiskt, som genom ett mirakel, inte någon sådan bekant. Det är antingen så att jag utstrålar ett så pass tydligt agg att de av ren hänsyn och god vilja låter bli sådant när jag är i närheten eller så har jag helt enkelt en extrem tur just när det kommer till min bekantskapskrets. ;-)
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 04 aug 2012 10:40

Sporten drog väl igång på allvar mot slutet av 1800talet i nyrenässansen. Nyrenässansens strömmningar och ideal låg ju till grund för Nietzsches tankar, men frågan är hur han ställde sig till utövande av sport? Han var säkerligen kritisk och såg den nog som ett substitut för religionen.

Uppdaterat: Nietzsche älskade tydligen fotboll. :roll:

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Nietzsches födelsedag

Inläggav Johan Ågren » 05 aug 2012 12:59

Något spännande hände just. Det verkar inte som om Google vill ha två träffar från Filosofiforum för "Nietzsches födelsedag" i serpen. "Nietzsches födelsedag" och Filosofiforum är fortfarande #1 i serpen, men med det andra inlägget som var #45.


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster