Indigo och kristallbarn.
Moderator: Moderatorgruppen
Indigo och kristallbarn.
Här är en bra sida som förklarar välgit ingående om den nya vågen av människor och transformationen vi alla har gått, är mitt i , eller kommer att gå igenom på ett sätt eller annat.
Bra för föräldrar med barn som inte riktigt är som andra.
http://www.starchild.co.za
Bra för föräldrar med barn som inte riktigt är som andra.
http://www.starchild.co.za
Visst vore det härligt om så det som sägs där stämmer, men jag har faktiskt inte sett några som helst "bevis", inte upplevt en känsla av att världen riktar sig dit.
Hur kan den som skrivit texten uttala sig med en sådan säkerhet?
Ingen hade väl nått till 13:e planet?
Jag vill inte bara låta skeptisk, det blir klurigt med liknande texter. Nyttan av dom är logiska i sin grundide, men att mystifiera det ställer jag mig tvivlande till.
Varför benämna möjligheter och att vissa skulle vara födda in i högre medvetandegrader?
Det blir motsägelsefullt när alla ska ha sama värde.
Hur kan den som skrivit texten uttala sig med en sådan säkerhet?
Ingen hade väl nått till 13:e planet?
Jag vill inte bara låta skeptisk, det blir klurigt med liknande texter. Nyttan av dom är logiska i sin grundide, men att mystifiera det ställer jag mig tvivlande till.
Varför benämna möjligheter och att vissa skulle vara födda in i högre medvetandegrader?
Det blir motsägelsefullt när alla ska ha sama värde.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Camilla, därför att det är något jag kan identifiera mig med.
JR, det handlar inte om värde, det handlar om evolution. Alla är lika värda. Inte skulle du väl säga att en handikappad person är mindre värd än en som inte betecknas som handikappad? Även om det monetära systemet gärna vill få oss att tro det...
Man finner det man söker. Om du letar efter bevis för att detta är sant, så hittar du det, om du letar efter motsatsen, så hittar du den. Frågan du ska ställa dig är vad VILL du hitta?
Kristall/indigo
Jag är en öppen person vill jag tro och jag tycker det är trevligt med förslag på hur världen ska tolkas.
MEN, jag har svårt för dogmatiska synsätt som är enfaldiga.
Har någon sett filmen Donny darko?
Det här indigo/kristall-tänkandet verkar skrämmande likt tänkandet som den där skoltanten har, ni vet hon som delar ut kort med "love" handlingar och kort med "fear" handlingar och tror att allt är så enkelt.
Det låter som om det är människor som inte förstår att vi alla behöver utlopp för destruktiva känslor....
Och att allt är relativt.....
Väl mött......
"måste tvivla"
MEN, jag har svårt för dogmatiska synsätt som är enfaldiga.
Har någon sett filmen Donny darko?
Det här indigo/kristall-tänkandet verkar skrämmande likt tänkandet som den där skoltanten har, ni vet hon som delar ut kort med "love" handlingar och kort med "fear" handlingar och tror att allt är så enkelt.
Det låter som om det är människor som inte förstår att vi alla behöver utlopp för destruktiva känslor....
Och att allt är relativt.....
Väl mött......
"måste tvivla"
Väldigt bra film !!!!!
Grejen är att allt som någon vet måste komma från någon stans, och om man har hämtat kunskapen från sig själv gör man bättre i att vara ödmjuk i sitt framförande. Att inte ge namn på saker och ting utan försöka beskriva tingens natur.
Eller är det ett universellt språk som hon använder?
Vem är Gabriel är det samma ängel som i historierna som har varit, han kunde väl förutspått skepsism och döpt sig till något annat, eller så gillar han kanske verkligen sitt namn.
Men här kommer problemet, jag kan aldrig säga mer än att; kanske är det så, vad vet jag.
Grejen är att allt som någon vet måste komma från någon stans, och om man har hämtat kunskapen från sig själv gör man bättre i att vara ödmjuk i sitt framförande. Att inte ge namn på saker och ting utan försöka beskriva tingens natur.
Eller är det ett universellt språk som hon använder?
Vem är Gabriel är det samma ängel som i historierna som har varit, han kunde väl förutspått skepsism och döpt sig till något annat, eller så gillar han kanske verkligen sitt namn.
Men här kommer problemet, jag kan aldrig säga mer än att; kanske är det så, vad vet jag.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Johan Ågren
- Administratör
Eftersom jag själv erfarit saker många andra tvivlar på så brukar jag inte skratta åt eller bli arg på andra som påstår sig ha "unika" erfarenheter. Men jag placerar ändå in sådan här information i facket "rosa new-age tingeling" tills jag kan få det bekräftat. Där placerar jag också in idéerna om Achtar command och de stora vita brödraskapet, ETC. Jag skulle dock inte bli förvånad om det parkerade ett rymdskepp ute i trädgården, då det inte skulle vara så mycket märkvärdigare än vad jag tidigare erfarit.
Vad jag undrar är hur sådan här övertygelse uppstår. Det är väl en sak att ha egna övertygande erfarenheter (även där kan man bli lurad) och att läsa och höra historier från andra och bli övertygad?
Eftersom vi har ett barn som är extremt aktivt, och som vi utrett om han har ADHD, så är det så klart roligare att tänka att det är något bra än något avvikande och jobbigt. Men han platsar inte in i den här mallen, eftersom han är född så sent (2000 nästan precis) så skulle han vara "kristall" och inte "indigo", som är sorten som ska uppvisa hyperaktivitet.
Johan
Vad jag undrar är hur sådan här övertygelse uppstår. Det är väl en sak att ha egna övertygande erfarenheter (även där kan man bli lurad) och att läsa och höra historier från andra och bli övertygad?
Eftersom vi har ett barn som är extremt aktivt, och som vi utrett om han har ADHD, så är det så klart roligare att tänka att det är något bra än något avvikande och jobbigt. Men han platsar inte in i den här mallen, eftersom han är född så sent (2000 nästan precis) så skulle han vara "kristall" och inte "indigo", som är sorten som ska uppvisa hyperaktivitet.
Johan
Johan, jag tror det var just Kristall som uppvisade beteenden liknande ADHD, och tidsbegreppen betraktar jag mer flytande.
Visst, man behöver inte sätta namn på saker om man inte vill, det underlättar bara för definitionen, det är ord. Som att kalla den där långa gröna vattninga grönsaken för gurka, istället för att komma med en lång förklaring rörande dens natur.
Jo, Donnie Darko var en bra film, kommer inte ihåg handlingen exakt nu, men den handlade väl mycket om tidsresor och hur man måste möta sina "demoner".
Ni verkar bli rädda och upprörda över länken jag postade och det var naturligtvis inte min mening. Jag är inte insatt i precis allt som står där, men finner det vara ett väldigt hoppingivande perspektiv och vi behöver fler sådana tycker jag.

Visst, man behöver inte sätta namn på saker om man inte vill, det underlättar bara för definitionen, det är ord. Som att kalla den där långa gröna vattninga grönsaken för gurka, istället för att komma med en lång förklaring rörande dens natur.
Jo, Donnie Darko var en bra film, kommer inte ihåg handlingen exakt nu, men den handlade väl mycket om tidsresor och hur man måste möta sina "demoner".
Ni verkar bli rädda och upprörda över länken jag postade och det var naturligtvis inte min mening. Jag är inte insatt i precis allt som står där, men finner det vara ett väldigt hoppingivande perspektiv och vi behöver fler sådana tycker jag.
Äsch, det är ju bara ett sätt att förklara det vi alla kan öppna ögonen och se. New-age eller inte men jag finner en viss substans i det som står där. Sen kan vi självklart förklara det på ett annat sätt också om vi vill, "man finner det man söker"
Sanningen kvarstår dock att fler och fler människor intresserar sig i ämnet. Sakta men säkert "vaknar" vi upp och det är ju det som står på sidan. Vad jag förstod av texten när jag läste den lite flyktigt så föds det väll fortfarande indigo-barn? Och även vuxna kunde ju gå över till "indigo-dimensionen" och då kan alla inte vara kristall barn/vuxna ännu?
Rätta mig om jag läst fel.
Sanningen kvarstår dock att fler och fler människor intresserar sig i ämnet. Sakta men säkert "vaknar" vi upp och det är ju det som står på sidan. Vad jag förstod av texten när jag läste den lite flyktigt så föds det väll fortfarande indigo-barn? Och även vuxna kunde ju gå över till "indigo-dimensionen" och då kan alla inte vara kristall barn/vuxna ännu?
Rätta mig om jag läst fel.
"Nu är frågan inte vilka jag talar till, utan vilka som lyssnar"
Angelina skrev:Ni verkar bli rädda och upprörda över länken jag postade och det var naturligtvis inte min mening. Jag är inte insatt i precis allt som står där, men finner det vara ett väldigt hoppingivande perspektiv och vi behöver fler sådana tycker jag.
Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär. Jorden är helad och frid råder. Änglar vakar över oss och inget ont kan hända. Bush, Sharon och bin Laden är ledarskapliga föredömen som är missförstådda och egentligen vill fylla världen med kärlek. Ondskan är en illusion och vår planets kärna är gjord av hallonbåtar. Monarkfjärilar är förklädda älvor och alla sexuella erfarenheter är andliga möten. Äpplen faller från träden för att de vill komma hem till moder jord. Alldeles snart kommer Rymdvarelserna och leder oss in i en högre dimension.
Vad vill jag ha sagt med stycket ovan? Är det ett uttryck för min rädsla eller upprördhet? Nej. Jag tycker hoppingivande perspektiv är bra, där var bara några fler. Om de är sanna eller inte är ointressant, de är i alla fall hoppingivande (tycker jag).
När vi diskuterar är det svårt att veta vad som är verkligt, tycker jag. Vad är ett realistiskt perspektiv? Vad får Johan Ågren att placera kristallbarn i facket New Age tingeling, medan han inte blir förvånad om några rymdvarelser, som kanske är värsta diamantbarnen, landar på gräsmattan?
Johan Ågren skrev:Vad jag undrar är hur sådan här övertygelse uppstår. Det är väl en sak att ha egna övertygande erfarenheter (även där kan man bli lurad) och att läsa och höra historier från andra och bli övertygad?
Jag kan inte ge någon förklaring. Jag kan inte säga "För att vi vill få en mer hoppingivande bild av världen", eftersom vissa tycks få något ut av se världen mer positivt, medan andra får något ut av att se den mer negativt. Personliga erfarenheter kan spela roll. Om man har en röst i huvet som viskar "Du är ett kristallbarn!" så kanske man tror att man är det. Eller så har man psykologiska skäl att vilja tro att man är ett kristallbarn. Eller så kanske man helt enkelt är ett kristallbarn. Eftersom vi inte kan ha personliga erfarenheter av allt (t.ex. kvantfysik) får vi ibland tro på andras historier ibland och bli övertygade.