Nytt album för nedladdning

Hittat intressant information på internet? Ge bra länktips till andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Nytt album för nedladdning

Inläggav Algotezza » 26 nov 2011 12:07

http://www.ubetoo.com/store/algotezza/d ... tC5wbIUqnA

DysFUNK är namnet på albumet


/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 26 nov 2011 14:04

Om jag vart bättre på att göra spel, så hade jag anlitat dig för att göra bakgrundsmusik och ljudeffekter.

Jag hittar ingen download knapp på din sida Algotezza, och jag hittar sällan nedladdningar.

Tycker det är synd att vissa artister slutar göra musik, en grekisk poet och artist lade ut musik på nätet,
han var en trevlig grabb, lite som du, skrev poetiskt på ett filosofi forum.
Han fick inget gehör för sina saker, musiken blev inte nerladdad, och antagligen tappade han lusten.

Denna låt av honom har tex bara 400 visningar på tre år, skam !

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aHke5kM3-_w" frameborder="0"></iframe>

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 26 nov 2011 14:35

[quote="Marko"]Om jag vart bättre på att göra spel, så hade jag anlitat dig för att göra bakgrundsmusik och ljudeffekter.

Jag hittar ingen download knapp på din sida Algotezza, och jag hittar sällan nedladdningar.(/quote]

Har för mig det står Buy track till höger. Klickar du där o betalar t.ex. via PayPal kommer länk med låt/låtar till e.mailadress som du alltså måste uppge.


PS gillade låten DS

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 26 nov 2011 14:46

Jag tror att man måste vara medlem för att kunna köpa och med det ladda ner.
Det är inget smart drag av dem att försöka dölja download på det viset.


Det finns ett mycket intressant nätverk, den kan bli flip eller flop.

Den heter Google+.

Iden är att man bygger upp sina cirklar av kontakter, och det är enkelt att ge ut poster till ett par tiotusen personer.
Jag funderar på att testa det någon dag, se hur fort det sprider sig och vad folk tycker.

Det var inga problem att skaffa ett par tusen personer i sina kretsar på några få klick,
Mer problematiskt att hitta rätt målgrupp. Alla som är anslutna till google på ett eller annat vis kommer att visas på google+
och majoriteten har väl tex ett youtubekonto : )

Men man vet aldrig, för det är folket som måste sprida musiken, inte artisterna.. värt ett test ?

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 26 nov 2011 15:22

Marko skrev:Jag tror att man måste vara medlem för att kunna köpa och med det ladda ner.
Det är inget smart drag av dem att försöka dölja download på det viset.


Det finns ett mycket intressant nätverk, den kan bli flip eller flop.

Den heter Google+.

Iden är att man bygger upp sina cirklar av kontakter, och det är enkelt att ge ut poster till ett par tiotusen personer.
Jag funderar på att testa det någon dag, se hur fort det sprider sig och vad folk tycker.

Det var inga problem att skaffa ett par tusen personer i sina kretsar på några få klick,
Mer problematiskt att hitta rätt målgrupp. Alla som är anslutna till google på ett eller annat vis kommer att visas på google+
och majoriteten har väl tex ett youtubekonto : )

Men man vet aldrig, för det är folket som måste sprida musiken, inte artisterna.. värt ett test ?


Jag gick med i Google + men har inte börjat bygga upp något nätverk  än.

Vemsomhelst kan köpa o ladda ner på Ubetoos nätshop. Men man kan inte ladda ner utan att betala.

Jag har lagt ut lite låtar på SoundCloud med. Där kan man klicka o tillåta download på det man vill.
Det är vettigare att byta tjänster än pengar.

Men de e klart kan trixa till några tusen visningar på Ubetoo, så...

Ha fin helg!

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Länkar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster