"Jag stötte bara för några dagar sedan på en äldre herre som sa att han hade en mailing lista där han skickade roliga och intressanta saker till folk. Han propsade på mig att ge min mejladress, och jag tyckte "Men jag har redan sett allt på Youtube!". Men iaf, han fick tillslut min e-mail. Nu, bara några dagar senare, inser jag vilket lyckokast jag har gjort. Jösses vad många intressanta, roliga, kluriga och fascinerande länkar han skickar ut! Det fick mig att fundera...varför gör inte vi det? Så därför vill jag nu locka er alla att starta "extraordinära timmen", där alla kan berätta, länka, illustrera osv osv något. Det enda kravet är att det måste vara något utöver det vanliga, dvs, EXTRAORDINÄRT! Låt mig vara först att delta:
En kvinna gick in på ett hotell. Hon lade en tusenlapp på receptionsdisken och gick sedan upp till ett rum.
Hotellägaren tog direkt tusenlappen och använde den till att betala sin skuld till slaktaren som hade försett hotellet med fint kött.
Slaktaren i sin tur gick till bonden och betalade med tusenlappen sin skuld för bondens arbete.
Bonden gick sedan till bensintapps ägaren och betalade sin skuld med tusenlappen för den diesel som traktorn använde för att odla mat till grisarna.
Ägaren av bensintappen går då till by-horan och betalade tusenlappen för de tjänster hon utförde åt honom förut

By-horan, vars arbete behövde ett hotellrum att utföras inom, gick då till hotellet och lade upp tusenlappen på receptionsdisken för att betala sin hyres-skuld.
MEN! Plötsligt så kommer den första kvinnan tillbaka till receptionen. Hon är missnöjd med rummet hon har fått och tar tillbaka tusen kronor, den tusenlapp som by-horan lämnade på receptionsdisken.
Resultatet blir att ingen har tjänat pengar, men alla är nöjda!
Kanske framtidens kapitalism?"