Stimulansabstinens - behov av omnipresence

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

JimmyAberg

Stimulansabstinens - behov av omnipresence

Inläggav JimmyAberg » 17 okt 2008 18:05

Jag är inne i ett speciellt sinnestillstånd, ett tillstånd som jag kommer till ganska regelbundet. Det karaktäriseras av en form av uttråkning som är "frustrerade".

Det är den form av "uppmärksamhetsbehov", det är ett "gemenskapsbehov", ett "socialt behov", eller ett "religiöst behov".

Jag kollar runt klubbutbudet i Stockholm, men allt känns så ytligt. Har ingen lust att ringa gamla vänner heller. På något sätt så behöver jag träffa människor med integritet, som tar allvarligt på saker eller som söker.

Är hemma och mår psykiskt och fysisk helt okej.

På något sätt skulle man kunna kalla detta för en form av abstinens, men där jag saknar en identitet för mitt "objektet", dvs min meningskapade "drog". Förut tror jag att jag tillfredställde detta genom spel.

Jag vet att i perioder när jag mediterat regelbundet så brukar jag inte uppleva denna känlsa.

Det skulle kunna beskrivas som ett behov av "entertainment". Att jag saknar en "kultur" att känna en större gemenskap med. I klubbguiderna listas bara bara hiphop, hårddrock, gayklubbar och indiehäng.

Det närmsta jag skulle kunna komma på är att lägga mig ner i sängen och ta psykadeliska droger, eller att ringa upp ett gäng killar som gangbangar mig när jag är utklädd till tjej, eller att jag tillsammans med min sekt utför en religiös ritual.

Meningskapande ritualer där uppmärksamhet kring kroppen är i fokus.

Jag tror att jag har någon form av problem att relatera till andra människor.

Jag behöver gränsöverskridande "kickar". Behöver ta del av uppmärksamheten. Men det måste vara "rent". Skräpkultur och skräpdroger biter inte på mig.

Om jag vore heroinist skulle det varit mitt heroin jag behövde, nu råkar det vara så att jag inte är drogmissbrukare.

Jag kan få tag i droger om jag vill, men tror inte att jag vill det.

Ibland när jag binder fast mig själv kan jag känna mig lugn.

Jag har ett behov av att vara "omnipresence". http://en.wikipedia.org/wiki/Ubiquitous
Omnipresence is the ability to be present in every place at any, and/or every, time; unbounded or universal presence. It is related to the concept of ubiquity, the ability to be everywhere at a certain point in time.

This characteristic is most commonly used in a religious context, as most doctrines bestow the trait of omnipresence unto a superior, usually a deity commonly referred to as God by monotheists. This idea differs from Pantheism.

Brahmanism, and other religions that derive from it, incorporate the theory of transcendent and immanent omnipresence which is the traditional meaning of the word, Brahman. This theory defines a universal and fundamental substance, which is the source of all physical existence.

Jag tror att det handlar om att min uppmärksamhet är "splittrad", jag behöver en "ritual" som blir en slags "fokuserande" "tunnel" för min uppmärksamhet, som skapar ett "rum" där jag känner att jag "vill vara".
Jag känner alltså en slags "alienation" från där jag är. Att jag inte är "hemma".

Jag tror att det är droger och/eller meditation jag behöver. Men jag tror även att bdsm är en väg dit.

Jag funderar på att försöka hitta någon att leva i en 24/7 bdsm relation, det är något att testa tror jag. Eller gå med i en kult/sekt, problemet är bara att jag inte vet någon att gå med i. Skulle egentligen vilja starta min egen, men jag har inte kapitalet till det ännu. Behöver en lokal, resurser, kontakter, och andra männikskor som har samma behov.

Det jag ibland gör så får mig att känna lite, är när jag dansar på tunnelbanan. Det får mig att känna mig delaktig. Tunnelbanan är "sluten", det är ett eget "rum" med tydliga gränser. Det jag behöver en en "session" som är begränsad i tid och rum. En ritual. En kultur med ett symboliskt meningskapande regelsystem. Något som ger mening. Jag känner att spel är för "verklighetsfrånvänt". Jag behöver något som är rent förankrat i verkligheten, ett dansgolv, en mässhall, en porrfilmsstudio, ett offeraltare.

Att sitta hemma, dricka folköl och kolla på melodifestivalen är inget för mig.

Jag behöver mysticism, jag behöver occultism.

Efter att ha studerat konspirationsteori, så har jag fått mina aningar bekräftade, toppen av samhällseliten är occultister.

Det "öppna" samhället och demokratiska samhället är skrattretande meningslöst. I vårat samhälle finns otalet slutsna sällskap, allt från rollspelsföreningar, förortsgäng, gayklubbar, indieklubbar, filmförerningar,  forskningskonferanser, etc.

Jag ser allt detta som substitut, jag vill inte kompensera, jag är exremt kräsen, jag har upplevt den "rena varan" - jag pratar inte om droger, jag pratar om religiösa upplevelser, att "äga ett dansgolv", att vara fastbunden och bli fistad hårt.

Detta är patetiskt.

Jag vill hylla existensen, hedra mina medmänniskor för era presationer, för era genombrott. Ibland när jag är på dansgolvet ute så bildas ringar där man spontant "går fram" och kör sin grej, en uppmärksamhetsritual.

Jag blir galen av att inte hitta andra människor som "förstår" mitt behov, utan som väljer enklare vägar, drogar bort sig med den lokala kulturen, lokala drogen, öl framför tv:n, de är helt bortkopplade i huvudet.

Jag funderar på att prositutera mig, bli sexslav, starta upp en sekt, vad som helst. Jag är trött på den här skiten. Jag klarar mig bra utan era skräpkultrer, men att kunna vara ensam och isolerande är frustrerande. Förut såg jag upp till munken som åkte till grottan för att meditera i flera år, jag känner att jag inte har den tiden nu - i den bemärkelsen så är jag "fast" i vårat samhälle, jag upplever stressen av att vara närvandra och ta del av upplevelsen.

Måste jag behöva sjunka så lågt för att få uppleva detta? Måste jag underkasta mig andra kulturer och andra viljor? Måste jag prostituera mig, måste jag ta droger? Varför är det ingen annan som känner av detta?
Åkes granne använde tidigare begreppet "kontaktsökande medvetandefält", jag tycker det sammanfattar det hela väldigt bra.

Ska jag lägga ner hela mitt liv på att söka en sexslav själv? Som jag kan disciplinera?

Det är en brist på disciplin i mig. Men andra är "sönderdisciplinerade", de har massa programmering/stukturer som "hämmar" deras energi. Jag däremot är överväldigad, jag är som ett adhd/dampbarn.

Jag önskar jag hade en lokal i centrala stockholm, dämpad belysning, mystisk urban elektronisk musilk, alla är välkomna, alla är nakna, alla bär masker, alla droger är gratis, jag sitter på en tron och mediterar/observerar över mässgolvet.

Samhällseliten gör säkert detta regelbundet.

Jag har inga kontakter, jag har inga resurser, jag har ingenting, jag fattar inte vart jag ska börja.

Jag har behovet, jag försöker sälja detta till någon annan, jag behöver seriösa relationer, en seriös gemenskap,

jag behöver "penetrera exisensen".

Samhället är en kontrollmekanism uppbyggt av "lager" av försvar, jag behöver hacka systemet, jag behöver bli självmedveten, jag behöver hitta gud, jag behöver känna makten, detta är patetiskt,

jag behöver ritualen, jag behöver disciplinen, jag är lugn, jag är för jävla lugn.

Av någon anledning så vet jag inte vart jag ska börja leta. Jag är för socialt inkompetent.

Jag har inget att leva för, jag vill inte vara någon nihilist, jag behöver religion.

Jag behöver hjärntvätt, jag behöver slava, jag behöver slavar. Jag behöver närhet. Jag behöver religiösa upplevelser Jag behöver vara lojal mot ett system, jag hittar brister i allt, jag behöver bli fastbunden.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 17 okt 2008 18:07

---

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 okt 2008 18:26

Sailaways, vad menar du?

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 okt 2008 18:27

Samhällskontrakt har förlorat sitt fäste på mig, jag är inte längre rädd för
"konsekvenser" som samhället tidigare programmerat mig med.

Jag är en empatiskt psykopat.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 okt 2008 18:34

Jag behöver manifetseras, mitt nya jag behöver manifesteras. Jag behöver återfödas. Alla religiösa ritualer syftar till detta. Jag behöver återfödas. Jag behöver en ny manifestation.

Vet ni vad government beytder förresten? Det kommer från två ord; govern ("styra, sköta") och ment (samma rot som "mind"), det är alltså styra sinnet, dvs hjärntvätt. Att regera är att hjärntvätta.

Den sociala hjärntvätten har släppt, jag står tom, jag har energi, jag vill leva, jag har hackat systemet.

det finns två saker jag kan göra nu, att försöka få andra att vakna, eller att vända denna kunskap mot andra.

naturligtvis har jag massa lager av programmering kvar, men jag vet, rent intuitivt, hur jag ska kunna hacka resten av systemet, jag behöver bara genomföra detta projekt i praktiken, och till det behöver jag resurser.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 17 okt 2008 18:39

"Omnipresence is the property of being present everywhere." - om vi antar att vi är begränsade varelser, och att "everywhere" då menar "hela vår varelse". Då betyder Omnipresence att vara present, dvs, närvarande i hela ens varelse, detta innebär att förnekelsen har upphört. Förnekelsen ser jag som synonymt med neurotisk programmering.

Wintran

Inläggav Wintran » 17 okt 2008 19:56

Så varför inte börja dansa mer seriöst? Kolla upp streetdance (hip hop, break etc) och salsa, finns mängder av skolor som lär ut. Kul som fan, med stora internationella subkulturer där man kan vara hur delaktig eller drivande man själv vill. Du kanske har svårt relatera till dans på det sättet nu, men vänta bara om du ger det en seriös chans. Talar utifrån egen erfarenhet. Dansen är bland det bästa jag upptäckt och upplevt i mitt liv.

Salsa- och streetdance-klubbar (seriösa sådana dvs) är något helt unikt, där folk halsar vatten och använder dansen och musiken som en drog, en inspiration och en gemenskap. Där finns mängder av "stimulans"-element på hög nivå, som målmedvetenhet, inspiration, uppvisning, pressandet av den fysiska kroppen till max, tävlan och helt nya former av möten med främmande människor.

Eller är du ute efter mer sexuella upplevelser?
Jag ger samtliga rätten att fritt använda eller bygga vidare på allt eller delar av det jag skriver i mina foruminlägg, utan krav på att ange mig som upphovsman eller fråga mig om lov.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 18 okt 2008 01:09

Tunnelbanan är "sluten", det är ett eget "rum" med tydliga gränser. Det jag behöver en en "session" som är begränsad i tid och rum. En ritual. En kultur med ett symboliskt meningskapande regelsystem. Något som ger mening. Jag känner att spel är för "verklighetsfrånvänt". Jag behöver något som är rent förankrat i verkligheten, ett dansgolv, en mässhall, en porrfilmsstudio, ett offeraltare.

Sök det kollektiva behovet/syftet -genom att experimentera med de kulturella kontrakten. Förstår du inte att den naturliga omständigheten kommer uppenbara sig genom "behovet"? Det är religion.

Är inte ditt primära problem att du saknar identitet, och desperat och planlöst söker kraftkällan i de esoteriska klimatzoner du intellektualiserat en "mening" och exklusivare "förståelse" inom, för att uppfylla ett slags "löfte"?

Jag har insett att mitt liv handlar om att komma ur min andliga "rasism", att befria mig från min tro (som jag har skapat genom att penetrera barndomsbetingelsen, och identifierat mig med "formen" utifrån det "religiösa system" jag skapat) på den medfödda lögnen -som jag fött upp på erkännanden/intellektuell belöning från esoteriska och konkreta system i tillvaron och psykologin. Eftersom jag ser allt stämma utvecklas jag inte längre, men det finns ytterligare macrofält, jag har velat uppnå känslan av detta  -dvs. den teoretiska bilden av att förstå vad jag vill uppnå i sin "konstruktion". Jag nästan drunknande i astrologiska egenanalyser nyligen och tänkte att jag skulle försöka själv-förklara mig, men det är meningslöst. Jag har inte kunnat uppnå tvivlandet på annat sätt än genom detta... (Detta är väldigt "fast" i min mentala vana, men det gör ingenting eftersom det kan användas till att förstå hur nyare och nyare uttryck i fulländningen. Allting är hela tiden "sig själv".) Jag har redan sett den stora menings-ritualen, det unika budskapets sinnesrörelse i Big Bangs abstrakta betydelsepoler -men det är också det enda som man bör ägna sig tanken åt; det illustrerar ett slags "budskap" av det man försöker uppnå med livet: placeringarna symboliserar fält som man BEHÖVER "röra" sig inom för att nå kärnan. Problemet har förut varit att jag så lätt väckt min filosofiska memoeringsfunktion och gått in i djupa sökanden i min egenreflektion, jag har alltid sett "mönstret"/minnet, som mer och mer låst mig i en "viss sorts" individualitet. Alla människor bör faktisk förstå att det är ABSURT att tro att man ständigt fortsätter att upprepa en barndomskonstruktion -förövrigt är det vi studerar ett "självmedvetande" från kärleksritualens betydelse i det ROLLSPEL som våra föräldrar utgjorde med sina färger när vi blev medvetna och sedan började leka.

Alltså.. jag förstod ungefär allting ikväll. Tittar mig omkring och jag ser bara galenskapen. Jag har förut klivit in i de absurda konventionella bekräftelsestationerna, men aldrig hittat en "personlig form" utan kastats omkring och "tvingat" mig själv till ett "experimenterande". Det är en LÖGN.

VAKNA! Är det ingen annan som tycker typ "Idol", etc. är sjukt? Jag försöker observera människors draman på ett naturligt sett. Allting är helt och hållet ett ANDLIGT PROBLEM. Människor försöker komma ut sina vanföreställningar och bli ett med mänskligheten -allting handlar om relationer! Jag har känt mycket skuld över min tvångsmässiga tendens till att haka upp mig på folks teckenplaceringar nästan automatiskt hela tiden. Jag har alltså MISSAT hela SYFTET med varför jag började med detta (vilket lett till omedvetet frustration i sin specifikt själsligt bojjande aktivitet sedan några år)... Förut tänkte jag tvångmässigt t.ex. att "han måste känna kritiken speciellt mycket eftersom han är Jungfru.." -sanningen är att vi ser att han får kritik för att han manifesterar Jungfruns arketyp! Vi är det behöver vara för den tron vi tjänar. När jag upplevde min ENHET MED GUD befann jag mig i relation till massan, i en annan verklighet -detta SÅG man rent fysiskt -de döda-levande var fast i en specifik ritual; de rörde sig utifrån sin identitet och kunde inte "byta roll" utan var förvirrade och hade ingen aning om det verkliga syftet med sin existens -det helvete jag själv och de flesta av oss lever i (bl.a. schamanism bygger på att bryta detta)..

Jag upplever en extrem närhet (genom min intution och alienation) och en extrem distans på samma gång -till mänskligheten. Samtidigt hindras jag i mitt naturliga kontaktsökande genom min mentala barriär där jag släpar på rent intellektuella dömmandeutsagor, arv efter kulturell miljöpåverkan som integrerat sin "form" genom unikt upplevda begränsningsritualer för att skapa en "verklighet" -och denna karaktär filtrerar jag mina undersökningar i och som, -på senare tid har jag "behandlat" denna "medfödda lögn" (min tro-verklighet; avskiljdheten som jag återuppviglat konkret/informatoriskt, genom introspektion och astrologi) genom att ABSORBERA mytiska teman; min intellektuella språkliga identitet och närvaro innehåller en MYTISK levande kraft -som jag söker att BLI; utgöra formen för -genom befrielsen FRÅN, genom att assimiliera "verklighetens varaktighet" i det kreativa centret -mitt sökande efter gud är "verkligt" men principlöst och behöver "fördommen" för att SYNAS.. Jag behöver alltså en AKTIVITET/handlingsform där jag får uttryck för mitt kärnjag som kreativ involering i gruppen -det handlar om att man alltså befriar sig från sin egen föreställningsvärld och agerar ut det naturliga genom att "hämta hem" andra genom att skapa uppmärksamhet kring behovet-tron. Jag har alltid haft en tendens att offra "min inre ambition" på osynliga sätt, för att tjäna min "intellektuella ambition" -det känns som jag försöker utmejsla en form för transcendensritual inom gruppen, där jag kan känna mig älskad genom att "vara" den jag är -jag har annars blivit typ "uppluckrad", jag identifierar mig i meningslösa former med den faktiska informationen i varandet, där de båda behoven förenas i en desperat självprojektion av ingenting -bara för att bevara förankringen...

Jag har tömt ut mycket av de esoteriska formler jag nått i mitt existensiella sökande i besatt interaktion på forumet under sommaren. Nyligen insåg jag att det endast är de INSIKTER som man skapar inom relationer till andra människor som utgör en del av resurs-förankringen/meningen.

Vad menar du egentligen med religion? Jag upplever t.ex. historiska/tidsmässiga STRUKTURER i förening med HOLISM, som religion, rent språkligt. En beskrivning av verklighetens fysiska och själsliga masscentralisering i en högre BILDFORM.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 18 okt 2008 02:23

Du söker ju faktiskt UTANFÖR dig själv, efter något som ska "bekräfta" ditt INRE SÖKANDE -misstar du det för religion? Egentligen är väl detta inget "problem" utan din identitets "relationsbild" du har överkompenserat i ditt sökande efter självständighet -där detta uttrycker den alienation man upplever utan konstruktiv form att "möta" med spontan mening.

Jag ser på det mer som att religionen är något som finns som söker uppenbara sig inom en flödande meningsritual -och ingenting som kan skapas "från andra hållet" utifrån individers speciella behov som de försöker identifiera i omgivningen. Då är de redan slavar under religionen.

Nej jag tror faktiskt inte att det går att skapa en plattform för ett behov av emotionella övergångar som ska förlösa någon sorts "information" som ska var grunden för nästa kollektiva ritual, eller något sådant.

Jag kan identifiera mig med samma sorts sökande och behov, men utifrån andra "miljöer"/aktiviteter -och jag försöker snarare UPPNÅ den religiösa medvetenheten; att faktiskt SE SANNINGEN i tillvarons ritualer, och bli en del av den rörelse som uttrycker meningen -och söka att hjälpa andra att uttrycka SIN roll inom detta -tillslut kan då en andlighet förstås, och det är något NATURLIGT och ska inte namnges i någon sorts "moral".
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Återgå till "Tankar och känslor"