Dagens negativa tanke
Moderator: Moderatorgruppen
-
transversal
- LJUSUPPLEVELSE
Jag tänkte själv öppna den här tråden , också :)
I stil med att man kanske kan få hjälp här...
...men det skulle kanske bli för personligt och ödmjukheten saknas ganska mkt...tyvärr också hos mig för det mesta...
mvh
I stil med att man kanske kan få hjälp här...
...men det skulle kanske bli för personligt och ödmjukheten saknas ganska mkt...tyvärr också hos mig för det mesta...
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
Jag har ont i tandköttet
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
jag älskar Brasilien,har varit där. Lite i Rio, men det var inte förmålet för min resa,Jag var i mitten ,av landet, lite norrut. fick uppleva fattigdom,barn utan föräldrar,jag fick ta hand om 30 st. föräldralösa barn.Klart att dom älskade mig. Men ändå, en liten ögonblicksskildring från Rio. På natten var vi vid ett stånd som sålde rytminstrument. ,.. Kan vi få prova ett,eller några. Ja ,visst,sa ståndsföreståndaren. OK vitog alla instrument han hade, gick ner till stranden,och spelade tills det var dag. Sen gick vi tillbaka ,tackade för lånet,instrumenten var bra men vi är färdiga ,skall inte köpa något. Nehej, sa han ,.kul att ni hade trevligt. Javisst Ciao, sa vi. Med detta vill jag säga. Vilken skön attityd dom har till livet i Brasilien,Därav den lugna samban vi kan höra ibland på radion
-
transversal
AHA!
Känns nästan som gruppterapi det här. Bra, för jag känner mig skitbråkig idag. Fylld av irriterade och negativa och destruktiva tendenser. Som jag bara längtar efter att kräma ur mig på någon annan.
Vad ska man göra med sin störighet? Jag känner bara för att gnälla och göra sönder saker och morra och bitas. Finns det inget konstruktivt som man ändå får ur sig irritationen?
Känns nästan som gruppterapi det här. Bra, för jag känner mig skitbråkig idag. Fylld av irriterade och negativa och destruktiva tendenser. Som jag bara längtar efter att kräma ur mig på någon annan.
Vad ska man göra med sin störighet? Jag känner bara för att gnälla och göra sönder saker och morra och bitas. Finns det inget konstruktivt som man ändå får ur sig irritationen?
- Avantgardet
-
transversal
Avantgardet skrev:Här: :arrow: Slå dig less, älskling!
Hehe. Säger du nu. Men vänta bara. Snart sitter du där och gnäller och kinkar och vill att jag ska ta hänsyn till din bräckliga kreativitet och dina plåster. :twisted:
Meeeeeoooouw. Stackars mig, jag har ett litet plåster som måste rivas av. HUUUR ska jag gå till väga?
- Avantgardet
transversal skrev:
Gnällt och morrat åt Avanti har du ju gjort nu så du har bara kvar att göra sönder saker och bitas (vilket ju borde gå att utföra i ett så att säga).
Förövrigt är jag kräksjuk. Jäkla dagis.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
-
transversal