Dagens negativa tanke

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 13 mar 2009 19:57

transversal skrev:
Logos skrev:
transversal skrev:Ja, för all del så var det trevligt, men det jag efterfrågade var ändå någonslags konstruktiv lösning

Det får du inte i den negativa tråden. Trodde du det eller?

Gå och rita en häst med dig. Stor ska den va. Och brun. Se så, kom igen.

Ja, nu har jag alltså ritat en häst och scannat in, men det gick ju inte att posta här. Och inte hjälpte det något vidare heller.

Du måste lägga upp den någonstans först, typ på photobucket eller nåt sånt. Gör gärna det, jag vill se den.

Men egentligen tyckte jag mest att du kunde bl lite förbannad på mig och avreagera dig. Eller nåt.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 13 mar 2009 19:58

Förövrigt blev jag aldrig riktigt kräksjuk utan går istället runt och mår lite illa hela tiden. Knappast bra för humöret och jag vågar heller inte ta i min nyfödda dotter. Skitpiss är ett bra ord som används alldeles för sällan.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

Användarvisningsbild
Midgårdsormen

Inläggav Midgårdsormen » 13 mar 2009 20:03

Fan va negativt att alla här är mer negativa än jag! Min identitet som cyniker går förlorad.
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara
märkvärdig som skriver detta?

transversal

Inläggav transversal » 14 mar 2009 02:48

Logos skrev:
transversal skrev:
Logos skrev:
transversal skrev:Ja, för all del så var det trevligt, men det jag efterfrågade var ändå någonslags konstruktiv lösning

Det får du inte i den negativa tråden. Trodde du det eller?

Gå och rita en häst med dig. Stor ska den va. Och brun. Se så, kom igen.

Ja, nu har jag alltså ritat en häst och scannat in, men det gick ju inte att posta här. Och inte hjälpte det något vidare heller.

Du måste lägga upp den någonstans först, typ på photobucket eller nåt sånt. Gör gärna det, jag vill se den.

Men egentligen tyckte jag mest att du kunde bl lite förbannad på mig och avreagera dig. Eller nåt.

Bilden ligger här:
http://artmate.se/gallery/view/?ID=2096&CAT=

Tack, jag ska ha ditt erbjudande i åtanke nästa gång jag går in i en störig fas.  :wink:

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 14 mar 2009 13:40

Det var en fin häst. Bra jobbat.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 14 mar 2009 15:45

Midgårdsormen skrev:Fan va negativt att alla här är mer negativa än jag! Min identitet som cyniker går förlorad.

Jag antar att det där är någon sorts ironi sarkasm? Våperi är vad det är. "Spik i foten". Vissa har ju liiite mer djuplodade problem än ett myggbett. Uuuuuuusch så pissigt det känns idag. Igår hörde jag den här låten och inte fan blev det bättre för det. http://www.youtube.com/watch?v=fdsmbQC9y1E

transversal

Inläggav transversal » 14 mar 2009 17:06

Jag har sytt upp min klänning och fy fan vad kort den blev. Nu vet jag inte om jag vågar gå ut ikväll. F.ö. är jag på ett strålande humör vilket inte kan båda gott. Det gör det aldrig. Förutspår att det kommer att bli en riktigt usel kväll.

Vind
Kontakt:

Inläggav Vind » 14 mar 2009 23:08

Svenska folket kan inte ha röstat fram den där låten!

Användarvisningsbild
Midgårdsormen

Inläggav Midgårdsormen » 15 mar 2009 10:07

Skogsälvan skrev:
Midgårdsormen skrev:Fan va negativt att alla här är mer negativa än jag! Min identitet som cyniker går förlorad.

Jag antar att det där är någon sorts ironi sarkasm? Våperi är vad det är. "Spik i foten". Vissa har ju liiite mer djuplodade problem än ett myggbett.

Jag försökte mig bara på lite metanegativitet genom att uppvisa en negativ attityd gentemot tråden.
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara

märkvärdig som skriver detta?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 15 mar 2009 10:39

låt nr 10 kom sist, fattar inte det
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 15 mar 2009 13:26

transversal skrev:Jag har sytt upp min klänning och fy fan vad kort den blev. Nu vet jag inte om jag vågar gå ut ikväll. F.ö. är jag på ett strålande humör vilket inte kan båda gott. Det gör det aldrig. Förutspår att det kommer att bli en riktigt usel kväll.

Jo, män deee var ju ett kaaatastrofalt problem! (Känner mig som Robert Gustafsson som härmar Tony Rickardsson) Int har barnen i Gaza den magnituden av problem int. Det här är ju allvarliga probleäm! Transversal saknar fem centimeter klänningstyg. Oooo. Att andra fryser ihjäl... nä, jag änt bitter.l  :wink:

transversal

Inläggav transversal » 15 mar 2009 18:54

Skogsälvan skrev:
transversal skrev:Jag har sytt upp min klänning och fy fan vad kort den blev. Nu vet jag inte om jag vågar gå ut ikväll. F.ö. är jag på ett strålande humör vilket inte kan båda gott. Det gör det aldrig. Förutspår att det kommer att bli en riktigt usel kväll.

Jo, män deee var ju ett kaaatastrofalt problem! (Känner mig som Robert Gustafsson som härmar Tony Rickardsson) Int har barnen i Gaza den magnituden av problem int. Det här är ju allvarliga probleäm! Transversal saknar fem centimeter klänningstyg. Oooo. Att andra fryser ihjäl... nä, jag änt bitter.l  :wink:

Och inte ens blev det en usel kväll. Utan riktigt kul. Helt slut. Och bakis. Och ... magsjuk? Äh, vet inte, orkar inte fundera. Ja, jag känner att jag helt enkelt är skyldig Skogis en ursäkt.  :D

transversal

Inläggav transversal » 15 mar 2009 19:02

Jeje. Jag älskar att deppa över småsaker. De skyler så härligt över de saker man verkligen tycker är kassa. Jamenar så slipper man ta itu med dem. Finner det rationellt. Hurra för ytligheten.  :wink: Det jag just nu inte orkar deppa över är att jag just nu håller på att gå omkull ekonomiskt och inte har akassa på grund av att jag inte fixade att sjukskriva mig förra året när jag var kass. Jippijej. Och min närmsta tjejkompis ringde och grät hela i timmar på telefon från utlandet för att en familjemedlem hade dött. Vad gör man åt det mer än håller i luren och försöker visa empati?

Jag orkar liksom inte. Jag vill ta paus och oroa mig för min idiotsaker istället. Eller supa skallen av mig. För livet blir inte lättare. Tvärtom. Det håller på och håller på och håller på såhär. År ut och år in, och alltid har man något jobbigt att bekymra sig över. Det tar aldrig slut. Att då få noja över småsaker är liksom en lisa för själen. Det känns hanterbart.

Om nån förresten vet nån som behöver illustrationer så får ni gärna ge dem adressen till min webbsida. Ragga ragga ragga (jobb då rå).  :)

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 15 mar 2009 20:29

Sorry jag är nöjd med min häst. Men jag hojtar till om jag behöver något annat.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 mar 2009 01:54

[quote="transversal] Ja, jag känner att jag helt enkelt är skyldig Skogis en ursäkt.  :D[/quote]

Inte då  :) Eller, just ja, negativt var det. Japp och jag är skyldig dig en ursäkt. Det är ett jävla sätt att bete sig som en femåring så att ansvarsfulla medborgare tvingas ryta i och därmed orsaka dessa samhällsmedborgare samvetskval för att de röt i  :wink:

Återgå till "Tankar och känslor"