homosxualitet
Moderator: Moderatorgruppen
homosxualitet
Är inte homosexualitet en psykisk sjukdom, eller enligt de "själmedvetna" en skada i deras Karma. Och då måste vi genom kärlek och omanke hjälpa att förstå det och komma ur det där. Men i stället förvärrars saken och samhället går ut med att det är rätt och hjälper dem på traven in i den kompliserade sexualismen. Men sen att de har sex med varandra i alla fall är det ju deras sak, men vi behöver inte heja för dem.
Dra inte in invandrare och kvinnor!!!!
Kärlek för alla :)
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
Re: homosxualitet
sameritan skrev:Är inte homosexualitet en psykisk sjukdom, eller enligt de "själmedvetna" en skada i deras Karma. Och då måste vi genom kärlek och omanke hjälpa att förstå det och komma ur det där. Men i stället förvärrars saken och samhället går ut med att det är rätt och hjälper dem på traven in i den kompliserade sexualismen. Men sen att de har sex med varandra i alla fall är det ju deras sak, men vi behöver inte heja för dem.
Vad vill du med denna tråd? Har du inte alla svar på dina frågor klara redan?
undrar Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- LJUSUPPLEVELSE
Jag ska ta mig tid...
Jag är själv hetero , det finns inget vackrare än en vacker kvinna...
(bara en vacker kvinna m vacker själ)...
Vissa föds m två kön...andra föds m ovanliga förbindelser i hjärnan...en del växer upp i sådana miljöförhållanden och blir utsatta i väldigt tidig ålder för homosexualitet så att det blir helt naturligt för dem...en del väljer själva den livsstilen , det ger dem mest ...
Vilken av de grupperna ska vi bota...?
mvh
Jag är själv hetero , det finns inget vackrare än en vacker kvinna...
(bara en vacker kvinna m vacker själ)... Vissa föds m två kön...andra föds m ovanliga förbindelser i hjärnan...en del växer upp i sådana miljöförhållanden och blir utsatta i väldigt tidig ålder för homosexualitet så att det blir helt naturligt för dem...en del väljer själva den livsstilen , det ger dem mest ...
Vilken av de grupperna ska vi bota...?
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
sameritan skrev:Är inte homosexualitet en psykisk sjukdom, eller enligt de "själmedvetna" en skada i deras Karma. Och då måste vi genom kärlek och omanke hjälpa att förstå det och komma ur det där. Men i stället förvärrars saken och samhället går ut med att det är rätt och hjälper dem på traven in i den kompliserade sexualismen.
Det går inte att ändra någons karma.
Minded skrev:sameritan skrev:Är inte homosexualitet en psykisk sjukdom, eller enligt de "själmedvetna" en skada i deras Karma. Och då måste vi genom kärlek och omanke hjälpa att förstå det och komma ur det där. Men i stället förvärrars saken och samhället går ut med att det är rätt och hjälper dem på traven in i den kompliserade sexualismen.
Det går inte att ändra någons karma.
Man kan så ny.
Med vänlig hälsning Algotezza
Algotezza aka Algotezza
sameritan skrev:Är inte homosexualitet en psykisk sjukdom, eller enligt de "själmedvetna" en skada i deras Karma. Och då måste vi genom kärlek och omanke hjälpa att förstå det och komma ur det där. Men i stället förvärrars saken och samhället går ut med att det är rätt och hjälper dem på traven in i den kompliserade sexualismen. Men sen att de har sex med varandra i alla fall är det ju deras sak, men vi behöver inte heja för dem.
Komma ur det där? Komplicerade sexualismen? Hjälpa att förstå och komma ur!?
Yttepyttelitet perspektiv enligt min mening.
Vem i denna värld besitter rätten att säga vad som är rätt eller fel? Usch, fy, och stackars dem som fastnat i den normativa samhällsspiralen.
Tänk så mycket ni går miste om, jag menar, om ni påverkats vad gäller denna fråga så har ni med god sannolik påverkats vad gäller andra frågor också.
min verklighet är inte din
-
Phileas Fogg
- Avstängd
-
Phileas Fogg
- Avstängd
Phileas Fogg skrev:I bibeln står det inget om äktenskapscermonin. Men mycket riktigt så ska två personer inte ha sex före äktenskapet.
Om de trots allt har sex före äktenskapet och kvinnan inte ropar på hjälp så ska mannen betala ett brudpris och hon ska tillhöra honom.
Det där med att betala för en kvinna ligger ju helt i linje med hur kvinnorna har uppfostrats. Äktenskapens dagar, åtminstonde i västvärlden, verkar allt mer vara räknade och snart över.
I framtiden skulle jag tro att par som vill leva tillsammans enbart tecknar ett korttidskontrakt som innebär att mannen förpliktigar sig vissa saker mot att kvinnan gör detsamma under löptiden, vilket i realiteten för mannen är som att leasa en prostituerad, för att tala klarspråk. :D
Zokrates skrev:Phileas Fogg skrev:I bibeln står det inget om äktenskapscermonin. Men mycket riktigt så ska två personer inte ha sex före äktenskapet.
Om de trots allt har sex före äktenskapet och kvinnan inte ropar på hjälp så ska mannen betala ett brudpris och hon ska tillhöra honom.
Det där med att betala för en kvinna ligger ju helt i linje med hur kvinnorna har uppfostrats. Äktenskapens dagar, åtminstonde i västvärlden, verkar allt mer vara räknade och snart över.
I framtiden skulle jag tro att par som vill leva tillsammans enbart tecknar ett korttidskontrakt som innebär att mannen förpliktigar sig vissa saker mot att kvinnan gör detsamma under löptiden, vilket i realiteten för mannen är som att leasa en prostituerad, för att tala klarspråk. :D
Om så är fallet kan kan vi konstatera att det är bättre för en kvinna att leva med en kvinna.
Men jag håller i och för sig inte med dig om att det, i västvärlden i framtiden, kommer se ut som så att "mannen leasar en prostituerad". Och om så blir fallet kan det väl lika gärna vara tvärt om? Med tanke på dagens feminism.
Varför använda ett ord som uppfostras? Istället för behandlas? Har du en nedvärderande kvinnosyn, eller missförstår jag?
min verklighet är inte din
Jag förstår att människor tycker att homosexualitet är en psykisk sjukdom. Det är ju helt klart ett avvikande beteende, som också beror precis som en psykisk sjukdom, på en biologisk avvikelse i hjärnan.
En studie en kvinnlig neurolog gjorde (nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad hon hette) visade på att medan kvinnor generellt har mer grå än vit substans i hjärnan än en man, har en homosexuell man samma fördelning mellan grå och vit substans som en kvinna. Hur det är med homosexuella kvinnor sades det aldrig något om i rappotaget.
Där emot har jag för mig att det är ovanligare med homosexuella kvinnor än män. Inte så säker på min sak där.
Vi har alla avvikande drag innanför kraniet. Därav måste vi fråga oss: Vad är personlighet och vad är sjukdom?
I min mening är homosexuallitet ett personlighetsdrag snarare än en sjukdom. :)
En studie en kvinnlig neurolog gjorde (nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad hon hette) visade på att medan kvinnor generellt har mer grå än vit substans i hjärnan än en man, har en homosexuell man samma fördelning mellan grå och vit substans som en kvinna. Hur det är med homosexuella kvinnor sades det aldrig något om i rappotaget.
Där emot har jag för mig att det är ovanligare med homosexuella kvinnor än män. Inte så säker på min sak där.
Vi har alla avvikande drag innanför kraniet. Därav måste vi fråga oss: Vad är personlighet och vad är sjukdom?
I min mening är homosexuallitet ett personlighetsdrag snarare än en sjukdom. :)
Återgå till "Tankar och känslor"