Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
-
transversal
Härligt Rekoj! Glad för dig!
Jag kommer hem frusen från den långa promenaden. Gör i ordning en kopp te. Det är klart och kallt ute. Jag kryper upp i soffan med kudde, täcke, tekopp och ny tjock bok av Haruki Murakami. Jag viker upp pärmen som knakar lite, ryggen är obruten, vänder upp första bladet som prasslar och luktar trycksvärta, och försvinner in i boken ...
Jag kommer hem frusen från den långa promenaden. Gör i ordning en kopp te. Det är klart och kallt ute. Jag kryper upp i soffan med kudde, täcke, tekopp och ny tjock bok av Haruki Murakami. Jag viker upp pärmen som knakar lite, ryggen är obruten, vänder upp första bladet som prasslar och luktar trycksvärta, och försvinner in i boken ...
Kommer hem från stenålderstandläkaren, munnen bedövad, inget gjort, en tusing fattigare, fått en bokad tid om en månad, det lutar åt extravering ggr 3, sätter på datorn, slösurfar, en notis, bebisar skrattar 400 gånger per dag, vuxna 15 gånger, funderar vad som är så roligt för de små, är det ovetskapen av vad som väntar dem senare i livet, vadå 15 gånger per dag, kan jag skratta en gång om dagen får jag vara nöjd, eller, kan jag tvinga mig att skratta 400 gånger om dagen, gör ett försök, säger högt NU ÄR JA GLAD!, samtidigt som den inre bilden flammar upp av det orimliga över att JAG skrattar 400 gånger om dagen utan egentlig annan orsak än skrattet i sig, vilket leder till en skrattattack, har inte slutat än... psyket nästa, tänk att gå omkring bland folk och bara till synes helt omotiverat börja skratta?
Bara 399 kvar idag, skall bara komma över den här först.
Bara 399 kvar idag, skall bara komma över den här först.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:400 gånger om dagen, det kan väl inte vara möjligt :shock: Eller skämtar du nu, Zokrates?
http://alternativbehandlingar.ifokus.se ... 7d92225495
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Om det är ett knäckt eller brutet revben så är det bara att ta det försiktigt till det växt ihop. Har haft det,tar några veckor... Jag går nästan aldrig till doktorn men den gången gjorde jag det. Då kollade dom om det var fel på mitt hjärta vilket kan ge liknande smärtor men det var inget fel på det och läkarbesöket var onödigt.
Det gör ont att hosta eller skratta eller ligga va?
Det gör ont att hosta eller skratta eller ligga va?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
transversal
-
transversal
Vattnet har varit avstängt i lägenheten. När det kommer tillbaka hostar och spottar kranen och handfatet fylls av brungul vätska som skummar. Jag drar mig till minnes en uppgrävd dricksvattensledning som jag har sett en gång. Har ni någon gång sett en sådan?
Röret var ett grovt cementrör som efter årtionden av användning blivit belagt på insidan av en fem-sex centimeter tjockt lager av rödbrunt sediment med djup krackelering i. Det såg helt enkelt vidrigt ut. Tanken på att dricksvattnet strömmade omkring i dessa ledningar innan de hamnade i kranen gav verkligen en slags bismak i veckor efteråt.
Men det är ofarligt.
Jag har spolat ett tag och vattnet har långsamt klarnat till sin vanliga "färg".
Kokar det ändå innan jag har lust att dricka.
Röret var ett grovt cementrör som efter årtionden av användning blivit belagt på insidan av en fem-sex centimeter tjockt lager av rödbrunt sediment med djup krackelering i. Det såg helt enkelt vidrigt ut. Tanken på att dricksvattnet strömmade omkring i dessa ledningar innan de hamnade i kranen gav verkligen en slags bismak i veckor efteråt.
Men det är ofarligt.
Jag har spolat ett tag och vattnet har långsamt klarnat till sin vanliga "färg".
Kokar det ändå innan jag har lust att dricka.
..tänker att många saker ska / bör / måste drillas om, vänjas till- och av..
Detta verkar gälla både människan och djuren.
Saker och situationer som "inte funkar" går att läras om.. Och fan vad jobbigt det ska vara då att behöva lära sig "rätt" efter att man länge betett sig "fel". Bara för att det som man lärde sig var "fel kunskap"..eller med tiden blev till "fel kunskap".
Skål..eller nåt.
Detta verkar gälla både människan och djuren.
Saker och situationer som "inte funkar" går att läras om.. Och fan vad jobbigt det ska vara då att behöva lära sig "rätt" efter att man länge betett sig "fel". Bara för att det som man lärde sig var "fel kunskap"..eller med tiden blev till "fel kunskap".
Skål..eller nåt.
Intellektuella ansträngningar kan ibland vara ett hinder för djupare inre insikter.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 413643126#
http://video.google.com/videoplay?docid ... 413643126#
-
transversal
Återgå till "Tankar och känslor"