Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
- Johan Ågren
- Administratör
"Hej Johan!
Vill att du tar ett samtal med Tim om att inte vara på taket på skolan.
Det har skett vid ett tidigare tillfälle och jag pratade med honom om det då.
Idag fick jag till svar att han brukar vara på taket.
Det är förbjudet och ska beaktas.
Hälsningar
Agneta"
Det är min grabb det! Eftersom det bara är han som kommer upp på taket så är det han som hämtar alla bollar som blir uppsparkade dit. Är det föresten "förbjudet"?
Hälsningar
Agneta"
Det är min grabb det! Eftersom det bara är han som kommer upp på taket så är det han som hämtar alla bollar som blir uppsparkade dit. Är det föresten "förbjudet"?
Johan Ågren skrev:"Hej Johan!
Hälsningar
Agneta"
Det är min grabb det!
lol, Så ska det vara : )
vi fick också många arga lärare och skoltaket var populärt, vissa lärare accepterar mänskliga 'fel',
andra är mer politiskt korrekta.
Det är nog bara positivt tecken med takbesökande kids heh... man måste ju testa för att lära sig.
- Johan Ågren
- Administratör
Du kan ju säga vad du tycker heh... barn läser av sina föräldrar fort...
Morsan får fnatt och skällde som en dåre.. som vanligt alltså, han brydde sig inte med mer än att ta egen ton.
jag säger som det är, gör inte det för ofta för lärarna gillar inte det för att dom har ansvaret över dig.
jag har inget emot att du klättrar mer än att du kan falla ner.. men jag klättrade själv överallt som kid och på än värre plattser.
sen får han bestämma själv.. och det gör dom när dom behärskar klättrandet och fått det dom vill ha ut av det.
lite jobbigt med min son, han skäller ut vissa lärare efter noter när han tycker saker är fel, och blir impopulär.
men lyssnar man på deras förklaringar så ser man ofta varför, och man kan ta debatten...
ja jag vet inte hur du/ni ska göra... det är ju erat samspel och oftast anpassar sig alla till det.
men jag hade skitit i vad läraren sa förutom ansvarsbiten som dom måste ta.
Morsan får fnatt och skällde som en dåre.. som vanligt alltså, han brydde sig inte med mer än att ta egen ton.
jag säger som det är, gör inte det för ofta för lärarna gillar inte det för att dom har ansvaret över dig.
jag har inget emot att du klättrar mer än att du kan falla ner.. men jag klättrade själv överallt som kid och på än värre plattser.
sen får han bestämma själv.. och det gör dom när dom behärskar klättrandet och fått det dom vill ha ut av det.
lite jobbigt med min son, han skäller ut vissa lärare efter noter när han tycker saker är fel, och blir impopulär.
men lyssnar man på deras förklaringar så ser man ofta varför, och man kan ta debatten...
ja jag vet inte hur du/ni ska göra... det är ju erat samspel och oftast anpassar sig alla till det.
men jag hade skitit i vad läraren sa förutom ansvarsbiten som dom måste ta.
-
transversal
En bekant dog idag. Vi hade inte haft kontakt på några år pga avståndet, men jag gillade honom. Ledsamt att han är borta. Han var professor eller liknande i fysik och jobbade med att översätta böcker. När jag mötte honom (i tjugoårsåldern) älskade jag kvantfysik och sådant. Han gav mig en bok om kvantfysik och synkronicitet som han hade översatt. En vän som jag heller inte hade hört av på flera år, men som var den person som gjorde att vi träffades, skrev ett mail för att berätta det. Han hade frågat efter mig några gånger varje år, hört om vi hade kontakt, ända tills han dog. 
- Terra incognita
Ranchi skrev:Det är snart dags att bli ensam igen
Söker lägenhet förfullt, hoppas bara mina "Köpoäng" räcker.
Det första jag kommer göra är att hämta mina två katter igen, sätta mig ner och meditera.
Lite tomt kanske med bara en madrass i hela lägenheten, eller då finns det ju mer plats för renade energi.
Kommer bli en skön start så här inpå sommaren.
Du verkar vara en mysig person
Okänt land
monstret skrev:Tycker ni att det är glädjefullt eller uteslutande positivt att bin Laden dödades?
om det är uteslutande positivt, jag vet inte, jag är inte så mycket för att djupanalysera sånt där (tror det finns miljarder både kända och okända variabler som spelar in). spontana reaktionen för mig var snarare positiv känsla än bekymmer, men mest tyckte jag det var spännande, blev genast intresserad av hur det gick till och precis var det hände.
Återgå till "Tankar och känslor"