Vad är frihetens arketyp
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Viola skrev:Harald Davidsson skrev:Den som blir involverad i frihetens arketyp kommer att börja föda fram Hanuman-kroppen,
och det menas att det vi tänker händer omedelbart.
In i dimman - så behöver inget förklaras :D
Inatt är det black-moon och då kommer 2 millioner kristna runt hela världen att utföra evil mantra puja emot mig,
först klockan 0030, sedan 0430, en million människor per puja och det är Påven i vatikanen som pressar på och han ger dem numera 120 000 rs per person och dag, fick jag höra idag, och det skulle alltså innebära 240 000 millioner rupies en natt för att försöka trycka ner mig, Harald på Garuda Ashram, och i svenska kroner skulle det väl bli
kanske omkring 30 000 millioner,
detta är mitt värde enligt vatikanen.
Men tror du jag är rädd, Viola, tror du att jag ropar på mamma,
jag ropar inte alls, jag vet vad det handlar om, och denna gången vill Lord Vishnu att jag tar in denna spänning ner i kroppen från midnatt till fram på morgonen då Vishnu returnerar den tillbaka och alla plötsligt avlider, och hur tror du det känns att ta in denna aggressiva spänning i kroppen, du saknar total medkänsla för mig,
men det gör inget,
Harald Davidsson skrev:Viola skrev:Harald Davidsson skrev:Den som blir involverad i frihetens arketyp kommer att börja föda fram Hanuman-kroppen,
och det menas att det vi tänker händer omedelbart.
In i dimman - så behöver inget förklaras :D
Inatt är det black-moon och då kommer 2 millioner kristna runt hela världen att utföra evil mantra puja emot mig,
först klockan 0030, sedan 0430, en million människor per puja och det är Påven i vatikanen som pressar på och han ger dem numera 120 000 rs per person och dag, fick jag höra idag, och det skulle alltså innebära 240 000 millioner rupies en natt för att försöka trycka ner mig, Harald på Garuda Ashram, och i svenska kroner skulle det väl bli
kanske omkring 30 000 millioner,
detta är mitt värde enligt vatikanen.
Men tror du jag är rädd, Viola, tror du att jag ropar på mamma,
jag ropar inte alls, jag vet vad det handlar om, och denna gången vill Lord Vishnu att jag tar in denna spänning ner i kroppen från midnatt till fram på morgonen då Vishnu returnerar den tillbaka och alla plötsligt avlider, och hur tror du det känns att ta in denna aggressiva spänning i kroppen, du saknar total medkänsla för mig,
men det gör inget,
Jodå - jag tycker synd om dig men jag tror inte på det du skriver och då kan du naturligtvis inte uppleva någon medkänsla från mig och jag känner mig lite frustrerad över att jag inte får någon kommunikation i den form som skulle ge mig någonting.........
Här känns det mesta utflippat och på det andra forumet jag är med i så känns det världsfrånvänt för att det är för strikt teoretiskt och abstrakt. Det är väl därför det är så få kvinnor på såna här forum - vi vill att tanke och liv ska harmonisera lite mer...
- Harald Davidsson
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Harald Davidsson skrev:Harald Davidsson skrev:jag drar en fåra genom ditt bleka hår, Mona,
vi var bara barn
regnet smattrade emot plåttaket
våra läppar lekte
jag går ensam ute på fälten
jag drar en fåra runt jorden
jag sår mig själv
jag sår min ensamhet djupt in i dina ögon, Mona
skogsälvan.
den här dikten kom spontant på 4 eller 5 minuter, jag förstod den inte ens själv
då den var klar, jag läste och kände mig känslomässigt starkt påverkad, faktiskt kom det tårar,
och jag visste inte direkt varför...och uttrycket jag sår mig själv..jag förstod inte direkt själv först vad jag menade, men allt är på pricken rätt skrivet, allt stämmer i en större helhet. märkte jag efter en stund.
men detta är skrivet ur en djup känsla som jag burit från barndomen
Ja, jag tycker mycket om dina dikter. Det är en omedelbar känsla du förmedlar för det mesta i dem med flera sublima bottnar. Det har jag sagt flera gånger och menar det förstås, oavsett vad jag har för problematik med ditt övriga beteende.
Jag tycker att det känns gräsligt sorgligt att du ska känna dig så hotad. Hur många människor uppskattar du det sammanlagt till som har attackerat dig med illasinnade mantran som sedan dött? Du pratar ju om miljontals människor Harald! Tycker du inte att det är konstigt att tidningarna inte har tagit upp det; anhöriga som undrat vart deras släktingar tagit vägen eller så?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
Harald Davidsson skrev:Jag kan inte säga att det kommer exakt 2 millioner, men däromkring,
jag bara öppnar dig för en större verklighet, här fattar nog minst 800 millioner
detta med puja, bara i Indien,
detta är det konkreta livet,
men den väg jag går kan man bara ha framgång med ifall man är riktigt god.
Beskriv din godhet!
- Harald Davidsson
Viola skrev:Harald Davidsson skrev:Jag kan inte säga att det kommer exakt 2 millioner, men däromkring,
jag bara öppnar dig för en större verklighet, här fattar nog minst 800 millioner
Beskriv din godhet!
igår tog jag in kanske 2 millioner onda människors spänning i min kropp, för klockan 2300 släppte plötsligt Vishnu ner mig till första chakrat, jag var då totalt oskyddad emot om världen, men han ville testa hur min Hanuman-kropp fungerar ifall ultra extrem spänning pressas in i min kropp, men detta att ta in spänning är alltså egentlig kärlek, och det är det svåraste som finns, så jag förstår alla människor som lägger sig till med alla upptänkliga former av försvarssystem för att slippa få in andras spänning i sin kropp, ingen vill nog ta in denna spänning frivilligt ifall hon inte är minst sagt ett HELGON, även jag som faktiskt är mycket mer än ett helgon upplevde detta pinsamt i går natt, jag försökt lugna ner mig, för först så genomborrades min högra sida ner i tårna, det kändes som långa nålar stacks ner i tårna, och det liksom gnistrade till av smärta i foten, men jag visste att denna spänning jag tog in egentligen var dessa människors RNA som de satt i system. och vinsten blir att jag då får deras kopiering av dem själva in i min kropp, alltså byggs en extra kropp upp av dessa spänningar, ett slags konglomerat av alla de som projiccerar in sig i mig och av dessa spänningar sedan får jag en
ALLA-MÄNNISKORS-KROPP.
Harald Davidsson skrev:Viola skrev:Harald Davidsson skrev:Jag kan inte säga att det kommer exakt 2 millioner, men däromkring,
Beskriv din godhet!
igår tog jag in kanske 2 millioner onda människors spänning i min kropp, för klockan 2300 släppte plötsligt Vishnu ner mig till första chakrat, jag var då totalt oskyddad emot om världen, men han ville testa hur min Hanuman-kropp fungerar ifall ultra extrem spänning pressas in i min kropp, men detta att ta in spänning är alltså egentlig kärlek, och det är det svåraste som finns, så jag förstår alla människor som lägger sig till med alla upptänkliga former av försvarssystem för att slippa få in andras spänning i sin kropp, ingen vill nog ta in denna spänning frivilligt ifall hon inte är minst sagt ett HELGON, även jag som faktiskt är mycket mer än ett helgon upplevde detta pinsamt i går natt, jag försökt lugna ner mig, för först så genomborrades min högra sida ner i tårna, det kändes som långa nålar stacks ner i tårna, och det liksom gnistrade till av smärta i foten, men jag visste att denna spänning jag tog in egentligen var dessa människors RNA som de satt i system. och vinsten blir att jag då får deras kopiering av dem själva in i min kropp, alltså byggs en extra kropp upp av dessa spänningar, ett slags konglomerat av alla de som projiccerar in sig i mig och av dessa spänningar sedan får jag en
ALLA-MÄNNISKORS-KROPP.
Om någon råkade säga ett vänligt ord till någon, eller ställa upp med en praktisk handräckning i någon liten angelägenhet så är det en godhet som räknas i min värld - spänningarna i din kropp rör bara dig.
- Harald Davidsson
Om någon råkade säga ett vänligt ord till någon, eller ställa upp med en praktisk handräckning i någon liten angelägenhet så är det en godhet som räknas i min värld - spänningarna i din kropp rör bara dig. skriver Viola,
spänningarna i min kropp,
bygger dels upp godhet,
men framförallt då de returners minskar
ondska i världen en aning,
alltså jag minskade i går natt synden och ondskan i världen med kanske 1 procent.
för alla människor. Det gjorde aldrig Jesus,
är det någon som tackar mig för det,
naturligtvsi inte de onda,
och naturligtvis inte de som ska förlåtas därför att de inte vet bättre
men de goda,
de påstås finnas fem sådana i Sverige
spänningarna i min kropp,
bygger dels upp godhet,
men framförallt då de returners minskar
ondska i världen en aning,
alltså jag minskade i går natt synden och ondskan i världen med kanske 1 procent.
för alla människor. Det gjorde aldrig Jesus,
är det någon som tackar mig för det,
naturligtvsi inte de onda,
och naturligtvis inte de som ska förlåtas därför att de inte vet bättre
men de goda,
de påstås finnas fem sådana i Sverige
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Viola,
om godhetens aspekt du tog upp,
jag var i Madurai för nån vecka sedan och besökte ett verkstads-komplex
och en ung muslims pojke, kanske bara 15 år gammal jobbade där,
och jag lade märke till att han kisade kraftigt med ögonen
och jag funderade nån sekund
och frågade då de andra jobbarna där om orsaken,
och de svarade att han hade bara ledsyn,
kunde inte se klart även på en meters avstånd,
och jag frågade då pojken varför han inte bar glasögon
och då sken hans ansikte upp och nån jobbare svarade
att han inte hade pengar,
och då sade jag helt SPONTANT att jag betalar undersökning och glasögon
fast jag då visste att jag själv inte hade tillräckligt med pengar för egna utgifter,
men jag tänkte att det skulle ordna sig,
och då jag kom tillbaka dit igen, och skulle betala hans glasögon och undersökning på ögonsjukhus,
för några dagar sedan,
såg jag att han hade ett par nya glasögon på sig,
men jobbarna förklarade att sjukhuset hade betalt undersökningen fritt
och Muslimer i hans område hade gett pengar till glasögon,
då sa jag att han och en jobbare som stod bredvid där och som jag känner väl
skulle hoppa in i bilen,
så stack vi iväg och drack kaffe och åt färsk vadai,
och sedan fråga jag jobbaren var jag kunde handla kläder åt pojken,
vi åkte iväg och stanna framför en liten butik,
jag betalade att par byxor och en skjorta åt honom.
Men jag vet av egen erfarenhet att vara god alltid skapar ondska,
så varje gång jag gör goda handlingar försöker jag hålla tyst om dem
och göra handlingarn så hemliga såom möjligt, för att slippa få den här onda gruppens
avundsjuka kastad i ansiktet, att Gott är ont,
om godhetens aspekt du tog upp,
jag var i Madurai för nån vecka sedan och besökte ett verkstads-komplex
och en ung muslims pojke, kanske bara 15 år gammal jobbade där,
och jag lade märke till att han kisade kraftigt med ögonen
och jag funderade nån sekund
och frågade då de andra jobbarna där om orsaken,
och de svarade att han hade bara ledsyn,
kunde inte se klart även på en meters avstånd,
och jag frågade då pojken varför han inte bar glasögon
och då sken hans ansikte upp och nån jobbare svarade
att han inte hade pengar,
och då sade jag helt SPONTANT att jag betalar undersökning och glasögon
fast jag då visste att jag själv inte hade tillräckligt med pengar för egna utgifter,
men jag tänkte att det skulle ordna sig,
och då jag kom tillbaka dit igen, och skulle betala hans glasögon och undersökning på ögonsjukhus,
för några dagar sedan,
såg jag att han hade ett par nya glasögon på sig,
men jobbarna förklarade att sjukhuset hade betalt undersökningen fritt
och Muslimer i hans område hade gett pengar till glasögon,
då sa jag att han och en jobbare som stod bredvid där och som jag känner väl
skulle hoppa in i bilen,
så stack vi iväg och drack kaffe och åt färsk vadai,
och sedan fråga jag jobbaren var jag kunde handla kläder åt pojken,
vi åkte iväg och stanna framför en liten butik,
jag betalade att par byxor och en skjorta åt honom.
Men jag vet av egen erfarenhet att vara god alltid skapar ondska,
så varje gång jag gör goda handlingar försöker jag hålla tyst om dem
och göra handlingarn så hemliga såom möjligt, för att slippa få den här onda gruppens
avundsjuka kastad i ansiktet, att Gott är ont,
Harald,
Här var ju din vänlighet något som växte islamiska gruppens nyfikenhet, kanske avundsjuka och dåligt samvete.
Det ledde till att barnet fick ett par glasögon : )
gott blev ont som blev gott igen..
Jag tycker det var ädelt av dig att hjälpa personen.. Det är inte lätt att ge saker när man inte har, och jag vet ju att du inte har det så bra själv, Så jag blev lite stolt och glad över ditt agerande. mest glad blev jag för pojken som fick sin syn tillbaka.
Här var ju din vänlighet något som växte islamiska gruppens nyfikenhet, kanske avundsjuka och dåligt samvete.
Jag tycker det var ädelt av dig att hjälpa personen.. Det är inte lätt att ge saker när man inte har, och jag vet ju att du inte har det så bra själv, Så jag blev lite stolt och glad över ditt agerande. mest glad blev jag för pojken som fick sin syn tillbaka.
- Harald Davidsson
Marko skrev:Harald,
det du skriver här Marko, vittnar om att du är en frisk människa, att din känsla förstår vad som händer och sker och att du då vågar vara öppen som ett barn och berätta vad du känner,
detta är en sann bikt. och den kommer naturligtvis att besvaras av den stora kraften i kosmos
Människor glömmer aldrig vad vi gör för varandra.
Små saker som man kan minnas ett helt liv.
Jag mins än idag med stor värme hur en tjej i skolklassen tittade på mig och frågade hur det var.
Inget märkvärdigt med det, Men det var sättet, hur vi bryr oss om varandra, en öppen spontan och genuin fundering som jag bär med mig livet ut... små saker kan bli stora : )
Förr vägde jag alla mina ord på en guldvåg, jag ville inte att budskapet i orden blev urvattnat och betydelselöst och mottogs fel. För jag ansåg att allt vad jag tänkte och sa skiner ut i en form av aura, eller skapar utstrålningen.
Och att orden vävdes in i denna aura.
Jag mins än idag med stor värme hur en tjej i skolklassen tittade på mig och frågade hur det var.
Inget märkvärdigt med det, Men det var sättet, hur vi bryr oss om varandra, en öppen spontan och genuin fundering som jag bär med mig livet ut... små saker kan bli stora : )
Förr vägde jag alla mina ord på en guldvåg, jag ville inte att budskapet i orden blev urvattnat och betydelselöst och mottogs fel. För jag ansåg att allt vad jag tänkte och sa skiner ut i en form av aura, eller skapar utstrålningen.
Marko skrev:Människor glömmer aldrig vad vi gör för varandra.
Ja, försöker du lära harald att bli en bättre människa eller?
Det är totalt bortkastad tid det du gör. Man skulle ju kunna ställa sig frågan hur han blivit sådan,
men jag antar att människor helt enkelt föds med vissa egenskaperna som de odlar livet ut.
När han gick fram till denna okända yngling och erbjöd att köpa honom glasögon, så påminde
han de andra om deras brister, att de inte själva brytt sig om att göra detta och människor som
påminns om sina brister tenderar att bli arga på dem som gör detta, sällan på sig själva.
Harald agerar ju själv likadant när jag påminner honom om hans tillkortakommanden,
inte tackar han mig, glöm det! Han drar istället fram saker, vänder och vrider på dem,
försöker att ställa en i dålig dager.
Därmed väcker han med sitt lumpna agerande ilska, det är inte svårt att föreställa sig att han
är tämligen ensam av egen förskyllan, för vem kan med sådana personer i längden, inte jag i
varje fall. Världen är full av skitstövlar och det finns nog med vardagsproblem utan att man
behöver mer av skiten som dessa personer levererar, det finns tillfällen då man inte längre
orkar väga ord på guldskålar, då säger man sanningen hur otrevlig den än verkar och står sitt kast.
Återgå till "Tankar och känslor"