Hur är storsinthet falsifierbart?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni
schizofreni
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
kort skrev:Harald Davidsson skrev:kort skrev:Harald Davidsson skrev:är inte allt en resa bara
från hjärtat till Gud
från vansinne till perfektion
man kan nog säga att människan har olika skal, utanpå något positivt kan man bygga något negativt, man kan sluta lyssna till sig själv, gå vilse och komma bort från stigen, men jag håller med om att det goda är en positiv kraft som bygger upp och tar lärdom av erfarenheter medan det onda bara raserar, jag tycker det känns som att allt går i rätt riktning,
flyg ut ur ditt hjärta, kort
släpp ner schizofrenin från ögonen
till tårna,
till klorna
och flyg rakt in i det stora ljuset där Gud finns
Vad händer om man tar upp hjärtat till huvudet?
natursjälen menas att man pressar ner sina affekter i hjärtat till bäckenets tre chakran.
äta, skita och knulla, och blir en av dessa djuriska väsen som liknar människor,
men ifall du kan få upp dina affekter i hjärtat till huvudet
då blir du en Pymander, en riktig människan med ande-själ,
en ädel, vis och förfinad mänsklig skepnad,
men för att detta ska ske måste du handla mycket gott en tid
och Gud kommer då att kolla dig
ifall du menar allvar eller inte
och då kan han kanske öppna ditt hjärt-chakra
så att de affekter som skapas där kan skina uppåt emot hvudet
Anna Sara skrev:kort skrev:Anna Sara skrev:Opium.
Tyckte du att det jag skrev var propaganda?
Paranoia som paranoia. Jag kommenterade endast att Schizofreni är ett slags opiatiskt meningskapande. Deprimerade patienter brukar till och med känna sig allergiska mot gluten eftersom de interfererar med opiumreceptorer i folksjukdomen. Psykotiska vill begripa hur Schizofreni uppstår och implicerar varför i hypnotisk utsaga om att vända sig i en vertikalt rör av andedualitet som potentiell självmordskanidat. Såg just en film som handlar om det.
<iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/WDwTQ57YyzI" frameborder="0"></iframe>
Jag tycker att det verkade kännas tryggt att ha ett så inrutat liv tidsmässigt, man behöver aldrig känna sig osäker för man vet alltid vad man skall göra. :)
Harald Davidsson skrev:kort skrev:Harald Davidsson skrev:kort skrev:Harald Davidsson skrev:är inte allt en resa bara
från hjärtat till Gud
man kan nog säga att människan har olika skal, utanpå något positivt kan man bygga något negativt, man kan sluta lyssna till sig själv, gå vilse och komma bort från stigen, men jag håller med om att det goda är en positiv kraft som bygger upp och tar lärdom av erfarenheter medan det onda bara raserar, jag tycker det känns som att allt går i rätt riktning,
till tårna,
till klorna
natursjälen menas att man pressar ner sina affekter i hjärtat till bäckenets tre chakran.
äta, skita och knulla, och blir en av dessa djuriska väsen som liknar människor,
Jag ska försöka att behålla det tillståndet under längre tidsrymder,
man känner sig trygg, och lugn
lugn är något som saknas i samhället tycker jag
lugn och glädje
harmoni
- Harald Davidsson
kort skrev:Harald Davidsson skrev:kort skrev:Harald Davidsson skrev:kort skrev:Harald Davidsson skrev:är inte allt en resa bara
från hjärtat till Gud
till tårna,
till klorna
Jag ska försöka att behålla det tillståndet under längre tidsrymder,
man känner sig trygg, och lugn
lugn är något som saknas i samhället tycker jag
lugn och glädje
harmoni
men det finns myclet avundsjuka i samhället,
det är denna avundsjuka som håller det paranoida vansinnet på fulla varv,
det är därför jag tillfälligt gjort mig till en ful människa
för att dämpa omgivningens avund emot en attraktiv man
och då får jag vara mera i fred
och får många lugna stunder med mig själv och Gud
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Harald, du vill gärna glorifiera psykoser. Det finns en del du säger som jag håller med dig om, men vid en psykos blir det Väldigt Mycket och det är förbannat lätt att tolka fel då. En sådan feltolkning kan leda till att en annan mister livet eftersom den psykosdrabbade uppfattade det som att x egentligen är en agent för kubismen som förgiftar alla äggulor i världen och inte blablabla...
Jag kan inte låta dig obehindrat skriva som du gör utan att göra mina invändningar och tillägg. Jag vet inte om du gör det - men jag känner ett socialt ansvar. Det är inte alls ok ur min synvinkel att bejaka rakt av psykoser som du gör. Du vet inte vem som läser dina inlägg. Huxeliflux kan du vara delaktig i mord då du "välsignade" det här tillståndet och sa "it´s allright, don´t think twice" och fel person läste ett av dina inlägg när denne googlade på ordet psykos....
Jag kan inte låta dig obehindrat skriva som du gör utan att göra mina invändningar och tillägg. Jag vet inte om du gör det - men jag känner ett socialt ansvar. Det är inte alls ok ur min synvinkel att bejaka rakt av psykoser som du gör. Du vet inte vem som läser dina inlägg. Huxeliflux kan du vara delaktig i mord då du "välsignade" det här tillståndet och sa "it´s allright, don´t think twice" och fel person läste ett av dina inlägg när denne googlade på ordet psykos....
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
- Harald Davidsson
kort skrev:Men är det inte så att naturlighet neutraliserar avundsjuka? Bara något jag kom att tänka på.
naturlighet genererar bara mer avundsjuka, för att slippa det avundsjuka samhällsmonstret som bara har ett enda öga,
ska vi försöka förhålla oss neutrala,
försöka imdertrycka det groteska hatet från Jantarna så gott det går
och vänta tills vi fått Visnu-power
- Harald Davidsson
Skogsälvan skrev:Harald, du vill gärna glorifiera psykoser. Det finns en del du säger som jag håller med dig om, men vid en psykos blir det Väldigt Mycket och det är förbannat lätt att tolka fel då. En sådan feltolkning kan leda till att en annan mister livet eftersom den psykosdrabbade uppfattade det som att x egentligen är en agent för kubismen som förgiftar alla äggulor i världen och inte blablabla...
psykosen är en kyss från Gud
läs axel sandemos bok en flykting korsar sitt spår
och det är han som myntat begreppet jante-lagen
Återgå till "Tankar och känslor"