Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 feb 2012 19:21

Skogsälvan skrev:Jag vill ha ett rakt svar, Zokrates. Jag vill veta om du uppfattar mig som en av dem som du pratar om i filosofitråden om det inre och yttre. Jag frågar mig varför du loggar in och ändå inte svarar på den direkta frågan som ställs dig och gnäller om att folk ignorerar. Du har inte ensamrätt på att vara känslig. Jag tar förbannat illa upp. Om du nu upplever mig som "sån" som du beskrev - ja, men säg det till mig då! Jag kan ta det, även om det skulle kräva en rejäl rannsakningsprocedur eftersom jag inte själv upplever att jag beter mig så.

Ok, jag gör en snabb lista.

Följande halvbotar är några av dem jag ser som halvsurrogat till människor och som jag ifrågasätter
varför de ens är här. Det finns psykologer dit ni kan vända er.

freddemalte
sceptiskt
anders
harald davidsson
nuddle
transversal
anna sara
rekoj
okunnig
dokido
BoS
Lukas
Justincase
Annicken
lösdrivaren
rotkiv
Korrespondenten

Finns fler men de skriver så sällan att det blir meningslöst att ta med dem t.ex dexter warden, Jiva
Egghead mfl.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2012 20:22

Okeeej... Eftersom jag läser så mycket här kan jag förstå hur du kan upplevt det i flera fall. Men! Jag har inte samma upplevelse av majoriteten du listade. En del t o m tvärtom.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

transversal

Inläggav transversal » 16 feb 2012 20:24

Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:Jag vill ha ett rakt svar, Zokrates. Jag vill veta om du uppfattar mig som en av dem som du pratar om i filosofitråden om det inre och yttre. Jag frågar mig varför du loggar in och ändå inte svarar på den direkta frågan som ställs dig och gnäller om att folk ignorerar. Du har inte ensamrätt på att vara känslig. Jag tar förbannat illa upp. Om du nu upplever mig som "sån" som du beskrev - ja, men säg det till mig då! Jag kan ta det, även om det skulle kräva en rejäl rannsakningsprocedur eftersom jag inte själv upplever att jag beter mig så.

Följande halvbotar är några av dem jag ser som halvsurrogat till människor och som jag ifrågasätter

freddemalte
sceptiskt
anders
harald davidsson
nuddle
transversal
anna sara
rekoj
okunnig
dokido
BoS
Lukas
Justincase
Annicken
lösdrivaren
rotkiv
Korrespondenten

Finns fler men de skriver så sällan att det blir meningslöst att ta med dem t.ex dexter warden, Jiva
Egghead mfl.

Gäsp. Du är så bitter och tröttsam Zok.

Visst, enligt dig så ska alla människor korrigeras och rätas ut tills de blir precis som ... du.

Enligt mig så är det helt ok att vara halvbot. Skulle vilja säga att alla är halvbotar.

Orkar inte tänka mer på sådant. Så nu ska jag istället tänka på att idag så fick jag hem min bok som jag har formgivit på fritiden och det har tagit typ hundra år, och till min stora förvåning så såg det helt OK ut. Och om två veckor drar jag till hawaii och surfar med min andra halvbot-hälft, och fy fan vad skönt det ska bli. Tillsammans blir vi en helbot och det är mer än nog tycker jag. :)

I mina ögon Zok, så är du en gnällig rövslickare. Hur nu det hänger ihop. Så, nu vet vi var vi har varandra.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2012 20:40

Men jösses - ni är ju vuxna  :shock: Vad har gått snett? Jag ser ju fina sidor hos er båda två - gör inte ni det hos varann?

transversal

Inläggav transversal » 16 feb 2012 21:54

Skogsälvan skrev:Men jösses - ni är ju vuxna  :shock: Vad har gått snett? Jag ser ju fina sidor hos er båda två - gör inte ni det hos varann?

Lol. Skogis. Den eviga medlaren och modersfiguren här inne. (Inget illa ment.)

Zoks fina sidor:

Enligt Zok själv: bra i sängen.

Vilket antagligen är roligt för kvinnor som attraheras av personer som Zok, och jag tillhör definitivt inte den skaran.  :lol:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2012 22:26

Ni behöver ju hjälp att samtala (inget illa ment, men det är ju uppenbart). Just nu försvårar du processen, Transversal. Japp, det var Zokrates som kastade första snöbollen här, men som jag känner dig har du kapaciteten att låta det rinna av dig. Klart jag förstår att du har känslor, men du får väl hålla med om att du till största delen uppvisar en cool, what-ever-jargong. Det är ju inte hela du, men du förstår nog när du tänker efter - för du är fan i mig inte dum i huvudet - att det är det huvudsakliga intryck du ger.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 feb 2012 22:32

transversal skrev:
Zokrates skrev:

freddemalte
sceptiskt
anders
harald davidsson
nuddle
transversal
anna sara
rekoj
okunnig
dokido
BoS
Lukas
Justincase
Annicken
lösdrivaren
rotkiv
Korrespondenten

Egghead mfl.

Gäsp. Du är så bitter och tröttsam Zok.

Visst, enligt dig så ska alla människor korrigeras och rätas ut tills de blir precis som ... du.

Enligt mig så är det helt ok att vara halvbot. Skulle vilja säga att alla är halvbotar.

Orkar inte tänka mer på sådant. Så nu ska jag istället tänka på att idag så fick jag hem min bok som jag har formgivit på fritiden och det har tagit typ hundra år, och till min stora förvåning så såg det helt OK ut. Och om två veckor drar jag till hawaii och surfar med min andra halvbot-hälft, och fy fan vad skönt det ska bli. Tillsammans blir vi en helbot och det är mer än nog tycker jag. :)

I mina ögon Zok, så är du en gnällig rövslickare. Hur nu det hänger ihop. Så, nu vet vi var vi har varandra.

Ja, du kan ju knappast påstå att det var fel av mig att ta upp dig på listan, rövslickare, nämn ett arsle jag slickat
din förbannade helidiot!

transversal

Inläggav transversal » 16 feb 2012 22:45

Zokrates skrev:
Ja, du kan ju knappast påstå att det var fel av mig att ta upp dig på listan, rövslickare, nämn ett arsle jag slickat
din förbannade helidiot!

Det är skönt att se dig arg istället för gnällig för en gångs skull.

Du försöker vara revolutionär men du är en rövslickare Zok. Det är inget fel med det, många kvinnor gillar att få sina rövar slickade.

Grejen är att du tycker att du ska få förolämpa folk till höger och vänster, men ve den som har någon åsikt om dig. Den är en förbannad helidiot.

Käka din egen kaka ditt lilla tryffelsvin. Vakna och fatta att du är av samma skrot och korn som hela listan du listade.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 feb 2012 22:49

Det blev mest sådant som inte behövde skrivas ut.

transversal

Inläggav transversal » 16 feb 2012 22:52

Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:Ni behöver ju hjälp att samtala (inget illa ment, men det är ju uppenbart). Just nu försvårar du processen, Transversal. Japp, det var Zokrates som kastade första snöbollen här, men som jag känner dig har du kapaciteten att låta det rinna av dig. Klart jag förstår att du har känslor, men du får väl hålla med om att du till största delen uppvisar en cool, what-ever-jargong. Det är ju inte hela du, men du förstår nog när du tänker efter - för du är fan i mig inte dum i huvudet - att det är det huvudsakliga intryck du ger.

Nej, vi behöver ingen hjälp med att kommunicera, hon är ett stolpskott som jag äcklas över,
de extremt få goda sidorna som uppvisats uppväger inte ett jota.

Ja, jag ogillar människor som inte kan tänka längre än näsan räcker, jag ogillar folk som
sprider meningslösa plattityder och är fulla av förutfattade meningar och färdigförpackade åsikter,
analt var ett ord hon använde om nått jag skrev i en annan tråd, för fan, personer som spyr ut skit
klarar man sig bäst utan särskilt då det uppenbart saknar mening.

Det jag enligt henne "gnäller" på handlar om maktmissbruk i största allmänhet, störs hon av det så
gillar hon ju uppenbart läget i världen, dvs den rådande orättvisan och därmed ännu ett starkt skäl
att ogilla hennes attityder som aldrig lär förändras, ett hopplöst fall var det som lösdrivaren skrev,
(utöver rödstrumpa om jag minns rätt) nåja de bor ju inte långt ifrån varandra så han har säkert
träffat tramsan och bedömt rätt för en gångs skull.

Du menar sådana plattityder du själv har ett tjog av?

Du känner varken mig eller nästan någon annan på listan särskilt bra. Du häver ur dig plattityder hela tiden. Dömer folk till höger och vänster.

Waky-waky. Din snigel.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 16 feb 2012 23:11

besynnerligheter

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 feb 2012 18:22

Skogsälvan skrev:Ni behöver ju hjälp att samtala (inget illa ment, men det är ju uppenbart). Just nu försvårar du processen,
Transversal. Japp, det var Zokrates som kastade första snöbollen här,

Ja skogsälvan, du efterfrågade vilka jag syftade på när jag skrev detta i en annan tråd,
"Jag tycker att det är nått fel på en hel del som skriver här, otrevliga, oengagerade,
förbannat selektiva på vilka ni skall bemöta och fulla av förutfattade meningar som gör
varje försök till dialog omöjlig. Är ni så förbannat smarta och pålästa att ni vet vilka
argument som förtjänar att ignoreras, knappast. Ni borde ta en funderare på detta
."

Jag ser det inte som ett fel att hävda att dem jag nämnde kan behöva tänka efter lite på hur de själva faktiskt
är och bemöter andra, reflektera lite. Kanske tycker några av dem att de är perfekta som de är, kanske till och
med att de visst är trevliga eller har all rätt att även få vara en otrevlig skitstövel mot vem de vill och som ingen
annan skall tillrättavisa och visst, viljan till förändring måste komma från en själv, ingen annan, däremot kan ju
den viljan till detta komma först efter att någon annan gjort dem uppmärksamma genom kritik på hur de framstår,
vilket återkommer på just selektiviteten hos dem jag åsyftar,
har nån bestämt sig för att någon är en idiot så är det så, som om det fanns en lista att slaviskt följa.

Själv anser jag att jag är ganska bra på att ändra mig och skulle den dagen komma då jag själv upplever att jag
är helt liknöjd, ja då har jag slutat bry mig och blivit det jag hatar mest.

Apropå
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.859 ... lld-krankt
"Vi har jobbat väldigt mycket med förhållningssätt och hur vi behandlar varandra i arbetsgrupper
och jag hade hoppats att det skulle ge resultat. Men det låter som att vi inte alls är särskilt
tillåtande och respekterar varandra."

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 feb 2012 18:26

Zokrates skrev:Apropå prioriteringar , 6 liv räddades till en kostnad av 5,3 miljarder kronor
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/massv ... 851143.svd
Massvaccinering räddade sex liv
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svd-g ... 843475.svd
"Den direkta kostnaden främst för vaccininköp: 1,3 miljarder kronor. Totalkostnaden för samhället: 5,3 miljarder.
Kvar i hemliga lager: 6,5 miljoner vaccindoser, till en slutnota av över 200 miljoner kronor."
Hur många liv hade 5,3 miljarder kronor kunnat rädda i utvecklingsländer?
"Undernäring dödar 2,6 miljoner barn varje år."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/undern ... nerationer

- Vi kan inte se någon effekt av själva vaccinationsinsatsen hos oss.

Ingen effekt alls?

- Ingen effekt alls.

Vad tänker du om det när du ser de siffrorna?

- Jag blir oerhört djupt ledsen.För det betyder att om vi inte hade någon positiv effekt av vår vaccinationsinsats, som var en gigantisk insats, då har vi bara biverkningarna av vaccinet. Då har vi alltså ungefär 160 unga människor och deras familjer som har fått sina liv förstörda.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4971606

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 17 feb 2012 19:31

Zok, jag tycker du är jävligt bra i din samhällskritik, inga paketerade åsikter där inte. Fortsätt med detta.
Samtidigt förstår jag Tranversal när hon säger att du är gnällig.
Sen kommer du dragandes med NDU, jag klassar ner direkt sådana som påstår detta. Jag menar, endast den som har varit död och återuppstått kan med säkerhet säga hur NDU var, varför använder du termen NDU?
Din världsbild skiljer sej åt i detta från min pragmatiska, du vill se livet kryddat med mysticism, jag själv är pragmatisk utan att vara torrboll, gläntar lite på dörren till det omöjliga utan att tappa fotfästet.
Värst är kanske att du saknar humor och tar allt på allvar. Försök se allt med skojfriska ögon, betyder inte att du tappar allvaret för det, kolla Algot som skojar om vartannat men kan ändå vara allvarlig när det krävs.
maximal utdelning med minimal ansträngning

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 17 feb 2012 20:11

Sen är det rätt förmätet av dej att KRÄVA av andra att dem ska uppmärksamma dej.
Ursäkta men kom att tänka på det lilla barnet som kräver uppmärksamhet. Ta en funderade Zok.
maximal utdelning med minimal ansträngning

Återgå till "Tankar och känslor"