Är du en äkta människa?
Moderator: Moderatorgruppen
- freddemalte
Det var poetiskt! Väl värt att tänka på!cawi skrev:Freddemalte.. Framför allt ömmar drömmandet hela tiden för drömmar som vill mer, likaså för frånvaron av dem. Jakten vill aldrig ta slut, ty den som vidtar sig lusten att spegla sig i sin längtan hämtar ur drömmen hem en större bild av sig själv där den privata vardagen 'får' överskridas.
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
- Harald Davidsson
en äkta människa jobbar mycket hårt i ensamhet och i djupaste kamp emot rummets krafter
att försöka få sitt MIND att inte längre gravitera,
att komma ut ur det sataniska spännings-fältet som vibrerar
runt jord skorpan och håller människor i tvångsmässiga handlingar
och likriktade tankar,
här handlar det inte om bevis eller vetenskap,
för kontinuerligt pågår kriget mellan de som vill befria sig från ny födelse
och dessa som inte orkar men resignerat och de riktigt onda som äter på andra,
livnär sig på andras krafter som Marx sa,
men den dagen du sprängt dig ut ur dessa vansinnets djävulska krafter som
håller det astrala fältet av spänningar i ett stenhårt tillstånd,
men tro ej på rummet,
men tro på kyssen,
älska henne varje sekund
varje hjärtslag
mina vingar blöder inte längre,
vinden älskar mig
och likriktade tankar,
men tro ej på rummet,
men tro på kyssen,
älska henne varje sekund
varje hjärtslag
vinden älskar mig
Harald Davidsson skrev:en äkta människa jobbar mycket hårt i ensamhet och i djupaste kamp emot rummets krafter
och likriktade tankar,
men tro ej på rummet,
men tro på kyssen,
älska henne varje sekund
varje hjärtslag
vinden älskar mig
Det blir som new age.
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/L0oUmk0OBOI?rel=0" frameborder="0"></iframe>
More from same user
Symptoms of dna activation (do you have any of this symptoms)
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/k1hmoo3lnTo?rel=0" frameborder="0"></iframe>
http://www.youtube.com/watch?v=k1hmoo3lnTo
Keywords: Cure, long walks, listening to music, working in the garden, eat what you feel for, enjoy your needs,
get away from negative people, disturbances, ignore arguing, stretch your tense body etc.
- Harald Davidsson
-
förstår mig själv
Harald Davidsson skrev:den äkta människan letar efter knappen till den sociala maskinen,
för den som kan knäppa av maskinen några minuter
hinner då upptäcka dörren till anti-personligheten
och senare på natten kommer hon att ta sig ut ur maskinen och in i det individuella livet
du verkar poetisk, en interessant människa. Hoppas vi stöter på varandra här på forumet. nBlir glad och fylls av GLÄDJE när jag läser vad du skriver.
En äkta människa är den som förstår sig själv, gör sig till herre över sina känslor och därmed blir helt fri och lycklig.(är nästan där det är inte lätt men det är värt det)
-
förstår mig själv
Harald Davidsson skrev:Fredrik
den goda makten kommer aldrig att infinna sig politiskt, för den politiska makten har och kommer alltid att vara i händerna på riktiga svin som aldrig kan förstå vad en pärla är. Vi måste vänta på ett kosmsikt uppror att nya vibrationer och strålningar infinner sig som gynnar det goda i människan, de goda värdena..
alltså Gud till makten
Politiken måste avvecklas. Naturlagar är de enda möjliga "straffet" som borde existera. Tex gick in i ett träg. ONT lagom dos straff. Förstår exakt på rätt sätt och ändrar sig lagom. Lär sig av naturen. ONDSKA är att tvinga/straffa i onödan. Straff=förstå naturen fel.
På tal om det med när KÄNSLAN styr då är det märkligaste att ALLA BIRESULTAT blir bra. Många bra saker hände för att jag gjorde det som var bra för mig själv... Ja ju mer egoistisk man är ju lyckligare och andra också.
värdlden är liksom bakvänd nu(vore det inte så sorgligt så kunde man skratta åt denn otroliga dumhet KOMIK).
Arbeta upp en stor GLAD.... Ut bland människorna, GLADARE(sen blir man "manisk" om man vill). KÄNSLAN av LYCKA och värme inombords är 1000 gånger bättre än den bästa drog, eller bästa orgasm. Belöningen med livet.
Det är ren tur att jag uppnått detta.. ren jävla röta. varit på rätt ställen och lärt mig. Viljan är ju inte fri(antar att du också kommit till samma slutsatts). Man rörde sig turligt i världen. Hur gör du för att få andra dit???Jag tror på input olika naturvetenskapliga satser som är förenlig med min huvudteori om det kännande djuret.
Hur långt har du kommit i din frihet??? Själv har jag ett eller två stora beslut framför mig. Måste lämna min fru och mina barn. Träffa dem mindre ofta. Aldrig mer avge något löfte. Bara lova att vara fri vara människa. Löften förstör. gör att hjärnorna fungerar sämre vi rör oss annorlunda förenligt med lögnerna och är ofria.
Återgå till "Tankar och känslor"