Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 11 sep 2019 19:20

scirocco skrev:det är väl inget som är så viktigt med amerika. Det dör fler i trafiken varje dag. Vakna upp

Det handlar inte om att räkna antalet döda. Det handlar om symbolvärdet.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 sep 2019 19:24

scirocco skrev:På nyheterna idag sa dom att vi inte tänker på alla trafikoffer för det känns naturligt för oss . hmm. sverige är fixerat vid amerika sen länge. Raggarnas förtjänst. lämna nu skitlandet

Gammal proggretorik.

Det gäller så mycket mer än politiken. Musiken, filmen, litteraturen, tekniken, vetenskapenn... Kalla landet ett skitland men de som skapat kultur, teknik, vetenskap där är väl inga skitar? Och inte beror intresset för USA enbart på raggarna...

scirocco

Inläggav scirocco » 11 sep 2019 19:56

det är ju fransmännen som spelar musik o skapat vår kultur. De kan också äta en hel ost till efterrätt. En sån som vi köper. svälger de hel .

scirocco

Inläggav scirocco » 11 sep 2019 19:57

dom utrotade indianerna. klart att de är skitar

scirocco

Inläggav scirocco » 11 sep 2019 20:00

förövrigt är jag bara lite trött o vill ju inte bråka med dig min vän

scirocco

Inläggav scirocco » 11 sep 2019 20:07

sverige har hur mycket pengar som helst. Kommunalt o statligt. dom,svenskarna producerar mest vapen i världen per capita. är ni svenskar stolta?

scirocco

Inläggav scirocco » 11 sep 2019 20:09

vapnen sälgs vidare o dödar massor med barn o kvinnor i ttredje världen. Sluta nu med erat skitsnack. O du med algot

klorofyll

Inläggav klorofyll » 11 sep 2019 20:59

Algotezza skrev:Det gäller så mycket mer än politiken. Musiken, filmen, litteraturen, tekniken, vetenskapenn... Kalla landet ett skitland men de som skapat kultur, teknik, vetenskap där är väl inga skitar?

USA har ju varit (är?) världens främsta land inom allting som kommer med pengar. Det verkar som att Donald Trump har mer makt över sitt land än vad Stefan Löfven har över Sverige. Ett land ska kunna klara av att hantera en inkompetent person person som högste ledare, för en inkompetent person kommer förr eller senare sitta högst upp i pyramiden. Då måste det finnas tillräckliga regler för att landet ska kunna fortsätta kallas för en demokrati.

Alltså, det att USA har varit så framgångsrikt, det behöver ju inte betyda att landet är fullt av änglar. Jag ser det nästan omvänt: stor potiental (välstånd), stora problem. Livet blir inte lättare för att man har alla förutsättningar.

Ibland kan man vara lite avundjuk på grannens trädgård... Men vad man inte tänker på är alla miljögifter grannen använder till sitt gräs och sina buskar.

scirocco

Inläggav scirocco » 12 sep 2019 03:02

usa är fattigare än vi i europa inberäknat östländerna. De har skitmat o människor svälter. De är feta. femhundrakilo. Jag har trettio glassar i källarens frys. men jag äter inte dom. Vi här i norden äter fett o allt vad vi vill men blir inte tjocka. Jag vet faktiskt inte vad det beror på.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 12 sep 2019 09:09

Nyheter i media ger en väldigt felaktig bild av verkligheten, de ställer sig inte neutrala. Det här låter antagligen extremt: men USA släppte atombomber över Nagazaki och Hiroshima för ca 75 år sedan, dvs många i regionen minns händelsen, är det då så konstigt att Nordkorea vill ha kraftfulla vapen?

scirocco

Inläggav scirocco » 12 sep 2019 15:26

Jag följer inte med så noga. syd o nordkorea. Är det inte i nordkorea de har en extremt fet ledare.

Esther

Inläggav Esther » 12 sep 2019 17:24

scirocco skrev:Jag följer inte med så noga. syd o nordkorea. Är det inte i nordkorea de har en extremt fet ledare.

Jag följer inte med jag heller... Är han amerikan?
Amerikaner är ju fet, fetare fettigastefetton.
Veritas vos liberabit

Esther

Inläggav Esther » 12 sep 2019 17:32

klorofyll skrev:Nyheter i media ger en väldigt felaktig bild av verkligheten, de ställer sig inte neutrala. Det här låter antagligen extremt: men USA släppte atombomber över Nagazaki och Hiroshima för ca 75 år sedan, dvs många i regionen minns händelsen, är det då så konstigt att Nordkorea vill ha kraftfulla vapen?

Ja det är ju verkligen synd om dem. Jenkarna borde ju ha varit snälla och tagit enorma förluster av sina män när de helt rättvist och gott blivit indragna via Perl Harbour och man mot man mött alla banzai och kamikaze.
Så usla de var.....
Veritas vos liberabit

Esther

Inläggav Esther » 12 sep 2019 17:37

scirocco skrev:usa är fattigare än vi i europa inberäknat östländerna. De har skitmat o människor svälter. De är feta. femhundrakilo. Jag har trettio glassar i källarens frys. men jag äter inte dom. Vi här i norden äter fett o allt vad vi vill men blir inte tjocka. Jag vet faktiskt inte vad det beror på.

Maten de äter förstör kroppen.
Fetman är kroppslig oförmåga att bryta ner näringen på rätt sätt.
Veritas vos liberabit

Esther

Inläggav Esther » 12 sep 2019 18:01

scirocco skrev:det är väl inget som är så viktigt med amerika. Det dör fler i trafiken varje dag. Vakna upp

Nä, de e ju klart som korvspa att vi hellre har kamrat Mao och fettigastefetton i Nord Korea me de goa grabbarna...
Veritas vos liberabit

Återgå till "Tankar och känslor"