Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
HoneyBadger

Re: Vad tänker du på?

Inläggav HoneyBadger » 18 dec 2020 14:18

Bild

pluto

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 18 dec 2020 14:50

Fick äntligen upp min egenhändigt snickrade holk till kattugglan. Den har fått vänta i tio år på att bli uppsatt, 5m i en tall, minst 60 meter från närmaste bostadshus. Vi får se till våren om den blir godkänd.

Bild
Så här hoppas jag det kommer att bli
Moderator

scirocco

Inläggav scirocco » 18 dec 2020 15:04

Pilatus, det är roligt med fåglar. jag har flera holkar o i träden har jag fågelmatning här o där. Vi tänker olika med den där estonia. Jag hör också radio o även härstedt i morse som överlevde. Han har tjatat om det sen dess. Grejen är att de anhöriga vill visst väldigt mycket. Men vad tror de att de ska få? Det är svindyrt. Vissa vill kanske ha gravfrid men nu hävs den. Gissar att det är delade meningar bland de anhöriga.
När en person blir överkörd och död i trafiken,inte fan håller de anhöriga på och begär utredning i all evinnerlighet. En olycka är en olycka och vem ska de ställa till svars för estonias kavgång. Och vad hjälper det om de hittar nån skyldig. De måste gå vidare. Finns det inga vettiga terapeuter vid folks bortgång
Det där med vapentransport på båten är en helt annan sak och har inget att göra med de efterlevandes sorg. Nu tycker jag att du får tänka sju varv till pilatus

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 18 dec 2020 16:10

scirocco skrev:När en person blir överkörd och död i trafiken, inte fan håller de anhöriga på och begär utredning i all evinnerlighet.

Men man utreder trafikolyckor (i stället för att utlysa gravfrid över bilvraken) och de som eventuellt finns kvar i bilarna. Sveket är ju att man lovade dyrt och heligt. Men sedan fick man bråttom att stänga den möjligheten. Man kom på den fantastiska idén att bogvisiret ramlade av och att färjan sjönk som en sten. Det måste vara den största olyckan som skett till sjöss - att man lämnar den outredd är mer än förvånande. Det är ju inte kostnaden man pekar på som orsak till att man är ovillig att undersöka vraket. Det är ren ovilja, hattandet, obeslutsamheten, inkompetensen. Utred och gör jobbet på riktigt, annars kommer en massa privata aktörer att öppna skrovet och kolla vad som döljs.
Moderator

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 18 dec 2020 16:31

Stuket "det-dör-ju-ändå-fler-i-trafiken"...
Det finns en känd zon inom en kommunitet av grejer som kan hända. I Riyadh går man inte omkring och är rädd för att få en istapp i huvvet och här är man inte rädd för att dö av uttorkning på samma sätt som i Sahara. Att nån dör i en bilolycka, det händer. Eller i sjukdomar som folk brukar dö i, vid en ålder då man är van vid att de kan få den sjukdomen. Alla mina äldre släktingar har dött utan att jag upprörts särskilt mycket av skälet till att de gjort det. Att hundratals dör i båtolycka eller flygkrasch, det är utanför den kända zonen. Det upprör. Och det tycker jag är som sig bör.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Anne

Inläggav Anne » 18 dec 2020 17:43

Istapp får mig att tänka på ett plakat som jag såg som liten. Varning för snöras. Jag tyckte det var konstigt, tog säkert fyra promenader till stan innan det gick upp för mig att det stod snöras - snö-ras för att förtydliga.

Anne

Inläggav Anne » 18 dec 2020 20:13

Jag vill prata med cawi! Vad är det frågan om? Hela min verklighet sviktar! Är det nu jag blir frisk, eller är det nu den stora galenskapen rullar in?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 18 dec 2020 22:47

lynx skrev:Jag vill prata med cawi! Vad är det frågan om? Hela min verklighet sviktar! Är det nu jag blir frisk, eller är det nu den stora galenskapen rullar in?

Ta det lugnt lynx. cawi befinner sig på resa till Azorerna. Dessutom bad han om ursäkt till Illusionen och dig. Jag vet inte om han hade sagt så konstiga saker, men han har bett alla om ursäkt. Så spänn av lynx, cawi är inte en arg typ. Kanske blev han litet förvånad. Önska honom i stället en riktigt trevlig jul, det tror jag han skulle uppskatta. :)

Bild
Moderator

Anne

Inläggav Anne » 18 dec 2020 22:52

Det är klart jag önskar cawi en riktigt god jul! Jag skulle vilja prata med honom om... vad ska jag säga? större omständigheter.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 18 dec 2020 22:58

lynx skrev:Det är klart jag önskar cawi en riktigt god jul! Jag skulle vilja prata med honom om... vad ska jag säga? större omständigheter.

Han kommer tillbaks. Kanske ville han ha litet lugn och ro några dagar. Du får diskutera de stora frågorna med honom litet senare. :)
Moderator

Anne

Inläggav Anne » 18 dec 2020 22:59

Ja, jag får hoppas jag inte blir inspärrad och betraktad som helt tokig innan.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 18 dec 2020 23:37

lynx skrev:Ja, jag får hoppas jag inte blir inspärrad och betraktad som helt tokig innan.

Jag tror inte du är tokig, lynx. Nu har jag tänt ett ljus, det är ett litet värmeljus som står i en röd tung "glasljustake" av fabrikat Trend. I morgon är det dags att köpa julskinka. Min kusin var vegetarian, jag vet inte vad hon åt på julafton. Kål och spenat kanske. Jag kände mig aldrig frestad. Jag har försökt mig på att äta min sons "olivfrestelse", en anrättning som olyckligtvis skall stoppas in i ugnen. Nu till något mer lustigt. :)

Moderator

scirocco

Inläggav scirocco » 19 dec 2020 03:54

Bra musik o inblick i ungdomen. Den var romantisk. För mig

klorofyll

Inläggav klorofyll » 19 dec 2020 04:11

Man ska aldrig planera köp, köp ska vara spontana. För den som planerar har alltid problem.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 19 dec 2020 04:18

Har ni hört den här meningen tidigare: Det är svårt att bygga sig ur en bunker?

Återgå till "Tankar och känslor"