Varney skrev:jag är liksom en sån där bortskämd, lat människa som aldrig behövt anstränga mig,och jag "har allt",så jag har inte behövt välja nåt heller..jag är musikalisk,jag är snabbtänkt, jag har läshuvud, jag har utseendet osv, men jag har ju inte _behövt_ odla något av det, så ju äldre jag blir desto mer kommer alla som anstränger sig ikapp och ju mer medelmåtta blir jag XD
Jag tror att man formar sina förväntningar om livet rätt mycket efter hur man ser på sig själv som liten. Om man som barn är musikalisk, snbbtänkt, etc., formar man vissa förväntningar. Man kommer inte att nöja sig med ett enkelt Villa-Volvo-liv utan förväntar sig nåt mer. Har man färre talanger önskar man tvärtom att bli en i mängden, och ser det som nåt att sträva efter.
För den som inte tycker att ett Villa-Volvo-liv är nåt att ha gäller det att hitta sin "grej", tror jag, och odla den. För min egen del hoppas jag att ha funnit min grej i filosofin, ochh hoppas kunna odla den. Jag är också rätt lat i allmänhet men vad gäller filosofi är jag iaf acceptabelt arbetsam, eftersom jag tycker det är så kul.