Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Marksa

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Marksa » 31 maj 2022 16:57

Kanske är det så att ni missar poängen. Det finns flera olika undrrubriker under Tankar och känslor. En ä "Vad tänker du" och en är off topic inlägg" kanske man skall vara nogrann med var flyttade inlägg hamnar.
Men nu tänker jag att ni tänker "Vilken Bessewisser han är den där Marksa"
Varje dag är en resa.

rekoj

Inläggav rekoj » 31 maj 2022 17:03

Marksa skrev:Kanske är det så att ni missar poängen. Det finns flera olika undrrubriker under Tankar och känslor. En ä "Vad tänker du" och en är off topic inlägg" kanske man skall vara nogrann med var flyttade inlägg hamnar.

Jag tror det blev ett missförstånd. Inga inlägg har flyttats till den här tråden, alla flyttade inlägg hamnar i en tråd med titel "offtopic-inlägg".
Jag tror Pollen blandade ihop begreppen "tråd" och flik/underforum, dvs när han skrev om "tråd" utgick jag från att menade underforum/flik. Det finns ingen tråd som heter "Tankar och känslor", men däremot finns ett underforum som heter "Tankar och känslor".
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Skrivhemsida (på svenska): http://davidholmberg.se/skrivarkiv/
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Pollen

Inläggav Pollen » 31 maj 2022 17:36

rekoj skrev:
Marksa skrev:Kanske är det så att ni missar poängen. Det finns flera olika undrrubriker under Tankar och känslor. En ä "Vad tänker du" och en är off topic inlägg" kanske man skall vara nogrann med var flyttade inlägg hamnar.

Jag tror det blev ett missförstånd. Inga inlägg har flyttats till den här tråden, alla flyttade inlägg hamnar i en tråd med titel "offtopic-inlägg".
Jag tror Pollen blandade ihop begreppen "tråd" och flik/underforum, dvs när han skrev om "tråd" utgick jag från att menade underforum/flik. Det finns ingen tråd som heter "Tankar och känslor", men däremot finns ett underforum som heter "Tankar och känslor".

herregud, jag har ingen aning om vad jag blandar ihop - det är väl nåt som moderator beslutar om.
Eller?

rekoj

Inläggav rekoj » 31 maj 2022 17:42

Pollen skrev:
rekoj skrev:

herregud, jag har ingen aning om vad jag blandar ihop - det är väl nåt som moderator beslutar om.
Eller?

Det låter konstigt tycker jag. Varför skulle en moderator besluta om det? Du kanske kan klargöra själv vad du menade med "tråd" i det här inlägget:

Pollen skrev:Offtopic-inlägg är moderatorers bedömning.
Självklart ska de finnas under en moderatortråd.
I den här tråden ger den intryck av att inlägg flyttas på grund av Tankar och känslor.

Som du använde ordet "tråd" här uppfattade jag det som du använde det som synonymt med flik/underforum, men jag kanske missförstod..

Pollen

Inläggav Pollen » 02 jun 2022 15:16

rekoj skrev:
Pollen skrev:
rekoj skrev:

Eller?

Det låter konstigt tycker jag. Varför skulle en moderator besluta om det? Du kanske kan klargöra själv vad du menade med "tråd" i det här inlägget:

Pollen skrev:Offtopic-inlägg är moderatorers bedömning.
Självklart ska de finnas under en moderatortråd.
I den här tråden ger den intryck av att inlägg flyttas på grund av Tankar och känslor.

Som du använde ordet "tråd" här uppfattade jag det som du använde det som synonymt med flik/underforum, men jag kanske missförstod..

Jag börjar om: Forumindex listar forum Filosofi och relaterade ämnen, Tema:, och Övriga forum.
Övriga forum listar bla a "Tankar och känslor. Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort."
Under Tankar och känslor finns "Vad tänker du på?" där jag 28 maj skrev: "Jag undrar varför offtopic-inlägg finns här, under Tankar och känslor." Bara en fundering.

Tråden "offtopic-inlägg" under "Tankar och känslor" startades 2 dec 2017 av rekoj så här:
"Tråd för off-topic-inlägg. Hit flyttas inlägg från andra trådar som inte håller sig till ämne. /moderator"
Här är det alltså moderator som talar, inte privatperson rekoj.

Jag utgår ifrån att moderator inte ventilerar sina personliga funderingar om smått och stort, utan håller allt sådant åtskilt från moderatoruppdraget när moderator gör ingrepp i ett diskussionsflöde.

Min personliga fundering om smått och stort blev helt plötsligt värsta gravallvar.
Jag fick veta att jag blandar ihop trådar och flikar och alltmöjligt.

Så kan det gå.

PS
Nu har jag ventilerat mina personliga funderingar. Ventilerat klart.
DS

Pollen

Inläggav Pollen » 07 jun 2022 18:35

Pollen!
Har gått till och från tvättstugan idag, till och från butiken, och pollen jävlas med mig.
Jag unnar alla levande att få det ihop. Jag gör det! Men för faaan, lämna mig utanför!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 jun 2022 09:42

Vad skall det kallas när två hen gifter sig? Det heter ju möhippa och svensexa när det är ett han-hon-giftermål. Mitt förslag är henhoppa.
Göran Egevad egevad@gmail.com

rekoj

Inläggav rekoj » 20 jun 2022 20:45

Pollen skrev:Tråden "offtopic-inlägg" under "Tankar och känslor" startades 2 dec 2017 av rekoj så här:
"Tråd för off-topic-inlägg. Hit flyttas inlägg från andra trådar som inte håller sig till ämne. /moderator"
Här är det alltså moderator som talar, inte privatperson rekoj.

Jag utgår ifrån att moderator inte ventilerar sina personliga funderingar om smått och stort, utan håller allt sådant åtskilt från moderatoruppdraget när moderator gör ingrepp i ett diskussionsflöde.

Som jag ser det kokar det ner till två frågor.
1. Vill vi att off-topic inlägg ska kunna flyttas?
2. Vart ska off-topic inlägg flyttas?

Fråga 1 tycker jag det är rimligt att off-topic inlägg ska kunna flyttas. Annars vore ett alternativ att radera dessa inlägg, men jag vet inte om det hade varit mer populärt.

Fråga 2 tycker jag det är rimligt att off-topic inlägg flyttas till en specifikt avsedd tråd för just "off-topic" inlägg, dvs samla alla dessa off-topic inlägg på ett och samma ställe. Vilket underforum som är bäst för denna "off-topic" tråd är väl nåt som kan diskuteras. Hittills har jag inte hört någon föreslå något annat alternativ än just "Tankar och känslor". Men om någon har annat förslag om vart sådan off-topic-tråd borde finnas, så är jag villig att lyssna till det.

Återgå till "Tankar och känslor"