Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Marksa
Inlägg: 1647
Blev medlem: 27 dec 2003 21:44

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Marksa » 31 maj 2022 16:57

Kanske är det så att ni missar poängen. Det finns flera olika undrrubriker under Tankar och känslor. En ä "Vad tänker du" och en är off topic inlägg" kanske man skall vara nogrann med var flyttade inlägg hamnar.
Men nu tänker jag att ni tänker "Vilken Bessewisser han är den där Marksa"
Varje dag är en resa.

David H
Moderator
Inlägg: 5208
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vad tänker du på?

Inläggav David H » 31 maj 2022 17:03

Marksa skrev:Kanske är det så att ni missar poängen. Det finns flera olika undrrubriker under Tankar och känslor. En ä "Vad tänker du" och en är off topic inlägg" kanske man skall vara nogrann med var flyttade inlägg hamnar.
Men nu tänker jag att ni tänker "Vilken Bessewisser han är den där Marksa"


Jag tror det blev ett missförstånd. Inga inlägg har flyttats till den här tråden, alla flyttade inlägg hamnar i en tråd med titel "offtopic-inlägg".
Jag tror Pollen blandade ihop begreppen "tråd" och flik/underforum, dvs när han skrev om "tråd" utgick jag från att menade underforum/flik. Det finns ingen tråd som heter "Tankar och känslor", men däremot finns ett underforum som heter "Tankar och känslor".
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

David H
Moderator
Inlägg: 5208
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vad tänker du på?

Inläggav David H » 31 maj 2022 17:42

Pollen skrev:
rekoj skrev:
Marksa skrev:Kanske är det så att ni missar poängen. Det finns flera olika undrrubriker under Tankar och känslor. En ä "Vad tänker du" och en är off topic inlägg" kanske man skall vara nogrann med var flyttade inlägg hamnar.
Men nu tänker jag att ni tänker "Vilken Bessewisser han är den där Marksa"


Jag tror det blev ett missförstånd. Inga inlägg har flyttats till den här tråden, alla flyttade inlägg hamnar i en tråd med titel "offtopic-inlägg".
Jag tror Pollen blandade ihop begreppen "tråd" och flik/underforum, dvs när han skrev om "tråd" utgick jag från att menade underforum/flik. Det finns ingen tråd som heter "Tankar och känslor", men däremot finns ett underforum som heter "Tankar och känslor".

herregud, jag har ingen aning om vad jag blandar ihop - det är väl nåt som moderator beslutar om.
Eller?


Det låter konstigt tycker jag. Varför skulle en moderator besluta om det? Du kanske kan klargöra själv vad du menade med "tråd" i det här inlägget:

Pollen skrev:Offtopic-inlägg är moderatorers bedömning.
Självklart ska de finnas under en moderatortråd.
I den här tråden ger den intryck av att inlägg flyttas på grund av Tankar och känslor.


Som du använde ordet "tråd" här uppfattade jag det som du använde det som synonymt med flik/underforum, men jag kanske missförstod..
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18511
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 14 jun 2022 09:42

Vad skall det kallas när två hen gifter sig? Det heter ju möhippa och svensexa när det är ett han-hon-giftermål. Mitt förslag är henhoppa.
Göran Egevad egevad@gmail.com

David H
Moderator
Inlägg: 5208
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vad tänker du på?

Inläggav David H » 20 jun 2022 20:45

Pollen skrev:Tråden "offtopic-inlägg" under "Tankar och känslor" startades 2 dec 2017 av rekoj så här:
"Tråd för off-topic-inlägg. Hit flyttas inlägg från andra trådar som inte håller sig till ämne. /moderator"
Här är det alltså moderator som talar, inte privatperson rekoj.

Jag utgår ifrån att moderator inte ventilerar sina personliga funderingar om smått och stort, utan håller allt sådant åtskilt från moderatoruppdraget när moderator gör ingrepp i ett diskussionsflöde.



Som jag ser det kokar det ner till två frågor.
1. Vill vi att off-topic inlägg ska kunna flyttas?
2. Vart ska off-topic inlägg flyttas?

Fråga 1 tycker jag det är rimligt att off-topic inlägg ska kunna flyttas. Annars vore ett alternativ att radera dessa inlägg, men jag vet inte om det hade varit mer populärt.

Fråga 2 tycker jag det är rimligt att off-topic inlägg flyttas till en specifikt avsedd tråd för just "off-topic" inlägg, dvs samla alla dessa off-topic inlägg på ett och samma ställe. Vilket underforum som är bäst för denna "off-topic" tråd är väl nåt som kan diskuteras. Hittills har jag inte hört någon föreslå något annat alternativ än just "Tankar och känslor". Men om någon har annat förslag om vart sådan off-topic-tråd borde finnas, så är jag villig att lyssna till det.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

xion
Inlägg: 3167
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vad tänker du på?

Inläggav xion » 09 jul 2022 09:12

Visst är väl livet ganska fantastiskt.
Att lära sig nya saker.
Att få användning för sådant som man lärt sig.
Jag började titta på en film om en man som fick möjlighet att lära sig läsa när han var över 80 år.
Man lär sig nya saker hela livet. Inte bara i sånt man läser. Viktigare är sånt som livet lär en på olika sätt.
Man samlar på sig en skatt av kunskap som man slutligen lägger i graven när man dör.
Förhoppningsvis har man lyckat förmedla något till dom som ska ta över, ifall det nu skulle vara något av värde.

xion
Inlägg: 3167
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vad tänker du på?

Inläggav xion » 10 jul 2022 11:36

Nu måste jag sluta skriva annars blir jag nog avstängd på grund av för ivrigt postande.

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Vad tänker du på?

Inläggav cawi » 10 jul 2022 12:36

Bästa lynx...
www.369.se/cawi.mp3
..~

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Vad tänker du på?

Inläggav cawi » 10 jul 2022 13:00

Vad som råder xion är att hålla i hatten.
Sljälv grejar jag inte att slicka ja anpassa mig till 'moderatorn' Rekoj och släcker denna egocentriska människa mig från detta samkväm får det bli så, inte ett hårstrå i mitt arsel darrar...
..~

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Vad tänker du på?

Inläggav cawi » 10 jul 2022 14:09

Du Rekoj 'moderator' raderade på eget bevåg alla mina inlägg sen 2012 så härefter lär du få hålla hårt i hatten ~ Pajas.
..~

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Vad tänker du på?

Inläggav cawi » 10 jul 2022 14:11

Usch..!
..~

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Vad tänker du på?

Inläggav cawi » 10 jul 2022 15:08

..~

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 15 jul 2022 18:53

Hej cawi! Det verkar som du ha misstagit dig om så många raderade inlägg..? Var egocentrisk du :) Men är man stark får man vara snäll.
Källa Bamse.
Vad var det för musik du adresserade till mig? Klart vi ska ha gemytligt samkväm! Ingen utesluten.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17384
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 15 jul 2022 19:21

lynx skrev:Hej cawi! Det verkar som du ha misstagit dig om så många raderade inlägg..? Var egocentrisk du :)

Kul att se dig tillbaks lynx! Självklart är Cawi välkommen med sina funderingar.
Moderator

David H
Moderator
Inlägg: 5208
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vad tänker du på?

Inläggav David H » 20 jul 2022 12:44

lynx skrev:Hej cawi! Det verkar som du ha misstagit dig om så många raderade inlägg..? Var egocentrisk du :) Men är man stark får man vara snäll.
Källa Bamse.
Vad var det för musik du adresserade till mig? Klart vi ska ha gemytligt samkväm! Ingen utesluten.


Ja, jag tolkar det som att cawi anklagar mig för att ha raderat en massa av hans inlägg, men jag vet inte vad han har för grund för den anklagelsen. Det förefaller som ett missförstånd.
Självklart får han vara en del av detta forum om han visar intention att följa forumets regler. Forumet har inte särskilt stränga regler, så den som visar att den vill vara med borde inte behöva känna sig orolig för att bli utesluten.

Jag skulle också önska ett mer gemytligt samkväm, men jag kan uppleva det svårt att komma nära personer på forumet. Och jag tror inte det riktigt lönar sig att vara efterhängsen med någon som inte vill släppa en nära inpå. Men jag försöker visa att jag inte kommer vara avvisande om de kommer självmant.
Sen tänker jag också att vi måste kunna ha allvarliga och utmanande diskussioner här på forumet, så jag tror inte på att bara stryka andra medhårs heller. Dialogerna hos Dostojevskij kanske kan tjäna som bra exempel.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster