Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ling

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Ling » 12 jun 2023 19:38

David H skrev:
Ling skrev:Jag tänker på hur min tid är mer och mer dyrbar ju äldre jag blir. Vill så gärna stoppa den en liten stund, låt mig få vara utan att ha den tickande i bakgrunden. Alltid på framfart, alltid lika fort..eller nej, fortare och fortare, upplever jag. Något man hörde i ungdomens dagar, och helt plötsligt upplever som en sanning.
Märklig det där. Man ska stanna upp och lyssna, känna, uppleva, och visst det gör man väl..eller? Men tiden vill ju mer. Att skapa med händerna. Varför, har jag funderat på. Vill man lämna något efter sig, mer än bara minnen, hur då? Läsa en bok är fantastiskt, en stund där bilderna far i huvudet av det man läser, men vad gör det i slutändan, mer än för min egen del förstås...ingenting. Fast det är klart, författaren tjänade en slant. Och det är ju bra.

En annan sak är att ju mer jag tänker på det, ju mer förlamande känns det. Hur ska jag slippa den tanken som gör att jag blir sittande och tittar på hur äppelträdets blommor faller till marken i en stilla ström...

Ja, det här tänker jag på idag.
Kram på er

Igår var det en person som jag känner som jag gick förbi utan att lägga märke till. Men han hojtade till och jag hejade tillbaka. Och sen strax därefter var det en annan person som jag känner som jag la märke till, men utan att hon la märke till mig. Vad gjorde jag då? Tittade bort, och låtsades som ingenting. Och sen fick jag lite dåligt samvete,,, för att jag stänger in mig i min egen värld.

Att ge någon en kram kan vara fint. Men också kan det vara svårt och kännas jobbigt att ta första steget. Den kram du skickar besvarar jag i alla fall gärna.

Ja, ibland finns inte tiden eller lusten. Möten kan ju vara så fina och givande, men ibland uttröttande och energikrävande. Men ett hej kostar inte så mycket egentligen, eller ett leende. Kanske är det första leendet den personen fått den dagen. Att känna av vad som funkar kan vara svårt, och enklaste bli att vika undan blicken och gå vidare.

Jag är inte en kramande person egentligen, förutom barnen på jobbet, där kan jag aldrig få för många. Men visst känns det i kroppen, man blir lite varmare och mjukare. Emellanåt kan jag krama någon som jag känner behöver det, och de som känner mig blir överraskade, leendet jag får gör mig varm.
Tack för kramen

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 13:21

Tillåts ej skriva till vederbörande MODERATOR ja pilatus (med små bokstäver) vilket ger att jag lyfter ut mitt privata brev Här...
You wrote Pilatus..
Du tilldelas en varning för detta regelbrott...
Hallå vilket regelbrott, förtydliga dig människa tack på förhand.
............
Pilatus vet att obekväma känslor infann sig direkt i mig då jag alltid har valt att Respektera alla dina felsteg, jag vågar mig på att anta att du just då antog alltför stora steg som färsk moderator (Makt) beträffande mig, ja cawi, vem vet mer (Johan)?
............
Att, ja att åldern min har befunnit mig nära fenomenet 'den ständiga dimman' är här oviktigt vilket även din stolta 'insikt' samt intelligensnivå på eget bevåg borde ja torde ha noterat, bara du vet...
För övrigt fungerar ej länken du angav vilket ger att jag vare sig mäktar läsa vad jag kan ha skrivit, alternativt angett?
Vad är lätt min vän, precis ingenting...
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 14:02

Goe (satrap?) ah pilatus du var ju kungligt bäst innan du antog steget MODERATOR och därför råder jag dig här till att backa bandet och våga vara dig själv ty det krävs mer än att bara (ha funnits med några år uti häret) Uj nej inget att skämmas för eftersom ådran din kunning-kruger sjunger sin egen trudilutt. Tips,våga var dig själv och allt reder sig, varma kramar /cawi
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 14:06

GEMENSAMMA GODA KOMMER FÖRE SJÄLVET
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 14:12

Marcus Tullius Cicero (106-43 f.Kr)
Denna förmåga var Romersk advokat och politiker, han tillät sig meddela publikum följande sanning...
Att förbli okunnig om ting som hände innan man var född är att förbli ett barn.
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 14:20

Notera var född, inte blev född för vem blir... Tänk.
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 14:42

Pilatus (med stort P ja förtecknet) vänligen hör här högtidligt upp...

Jodå hela jag förhåller mig även kritisk till de monolitiska och essentialistiska
beskrivningarna av fiktionsberättande som ofta tangerar sig till att spöka i den
narratologiska forskningens debatter om narrativitet och förhållandet mellan
mimesis och blaha, you name it ~ Tänk.
Hmm does it ring any bells or does it ring any bell..?
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 20 jun 2023 15:10

Pilatus (med stort P... Jag har sedan dag 3 tyckt om att du har valt att förhålla dig aktsam med din inbyggda ödmjuka ådra men plötsligt Poff valde du i din enfald dig till MODERATOR och sen Eh 'hamrade' du på min profil, troligtvis trodde du att gubben jag var helt över eftersom jag inte har skrivit här på länge (skäms). Besviken på vännen dig är bara förnamnet gamle vän men jag är bra och väljer så att stilla min frustration trots att du härefter lär få väga dina ord och med garanti hålla hårt i hatten /kram cawi
..~

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 20 jun 2023 18:53

cawi skrev:Pilatus (med stort P... Jag har sedan dag 3 tyckt om att du har valt att förhålla dig aktsam med din inbyggda ödmjuka ådra men plötsligt Poff valde du i din enfald dig till MODERATOR och sen Eh 'hamrade' du på min profil, troligtvis trodde du att gubben jag var helt över eftersom jag inte har skrivit här på länge (skäms). Besviken på vännen dig är bara förnamnet gamle vän men jag är bra och väljer så att stilla min frustration trots att du härefter lär få väga dina ord och med garanti hålla hårt i hatten /kram cawi

Oj, det var längesedan det fanns några aktiva varningar på cawi. Jag ser inte att det finns något arkiverat heller. Du bär på någon gammal oförrätt som jag glömt. Och nej, det har inte utdelats några varningar här på länge.

Vad har hänt cawi? Du låter mycket upprörd, kan det verkligen ha med mig att göra?
Moderator

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 22 jun 2023 19:59

...stick i stäv Pilatus, varm kram.
www.369.se/cawi.mp3
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 22 jun 2023 22:01

..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 22 jun 2023 22:16

..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 22 jun 2023 23:03

..~

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 23 jun 2023 13:01

cawi skrev:http://www.369.se/cawi....mp3

Jag tänker mer såhär nu:
https://youtu.be/Re4C33thTEE

Så tänker jag oftast förresten.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 23 jun 2023 16:03

Undrans om någon mer än du själv berörs av vansinnet?
..~

Återgå till "Tankar och känslor"