Algotezza

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Vega

Re: Algotezza

Inläggav Vega » 06 nov 2025 20:32

För lite sömn? Jag kan inte heller föreställa mig detta.. Fått ut något positivt av det hela? Själv äter jag medicin..

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2025 21:10

hakkapeliitta skrev:Det var som fan. Trodde aldrig att du skulle hamna där.
Finns det någon annan förklaring än rena psyket, förgiftning? Båda kan ge samma symptom. Menar inte att din fru vill förgifta dig och komma åt miljonförsäkringen men matförgiftning?

Jag är rätt bra på att kröka in mig i mina egna fantasier. Så har det varit sedan ffg 1971. Vid åtföljande skov är det alltid jag som kört fantasin på högvarv.

Den här gången handlade det om UFOs och delfiner men omgivningen köpte inte det jag hade att berätta.

De första gångerna var det mina föräldrar som såg till att psykvården fick ännu ett fall. Det är bara 2011 och nu 2025 som min fru är inblandad.

Jag är kvar på psyket. Var hemma idag en vända och tog med mobilen. Sen permis över helgen.
Algotezza aka Algotezza

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 06 nov 2025 21:27

Algotezza skrev:
Finns det någon annan förklaring än rena psyket, förgiftning? Båda kan ge samma symptom. Menar inte att din fru vill förgifta dig och komma åt miljonförsäkringen men matförgiftning?

Jag är rätt bra på att kröka in mig i mina egna fantasier. Så har det varit sedan ffg 1971. Vid åtföljande skov är det alltid jag som kört fantasin på högvarv.

Den här gången handlade det om UFOs och delfiner men omgivningen köpte inte det jag hade att berätta.

De första gångerna var det mina föräldrar som såg till att psykvården fick ännu ett fall. Det är bara 2011 och nu 2025 som min fru är inblandad.

Jag är kvar på psyket. Var hemma idag en vända och tog med mobilen. Sen permis över helgen.

OK, kul att du mår hyfsat bra. Fattar inte detta med att fantasier tar över. Vad händer? Jag själv är kanske så långt från detta och har svårt att förstå.
Men krya på dig!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2025 21:32

hakkapeliitta skrev:
Algotezza skrev:

OK, kul att du mår hyfsat bra. Fattar inte detta med att fantasier tar över. Vad händer? Jag själv är kanske så långt från detta och har svårt att förstå.
Men krya på dig!

Det beror i hög grad vad omgivningen tål att höra och inte tål om man hamnar på psyket eller ej och hur talbar/kommunicerbar man är.
Algotezza aka Algotezza

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 06 nov 2025 22:03

Är det ren depression du har? Du skrev nåt om ECT, inte för att det angår mej.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 nov 2025 01:53

hakkapeliitta skrev:Är det ren depression du har? Du skrev nåt om ECT, inte för att det angår mej.

Har bipolär sjukdom med några skov över årens lopp sen 1971.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 nov 2025 05:28

Min s.k. sjukdom har större betydelse än blott bipolär sjukdom hos en individ. Jag lever efter mottot världens. sak är min sak. Allt hänger samman...

Eller kanske tronr att min sjukdom har någon som helst betydelse bortom mitt lilla liv kan ju faktiskt vara en vanföreställning
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
unik

Inläggav unik » 07 nov 2025 08:33

Algotezza skrev:Sedan 16 dagar är jag på Lunds sjukhus, Psyket 1a på Baravägen i Lund. Detta sedan jag gjort tankeövningar som suddat ut linjen mellan fantasi och verklighet. Jag kom hit och dillade om delfiner och ufon så det var bara att koppla in ect: n och ge mig 5 ect- omgångar för att återuppbygga gränsen mellan fantasi och verklighet. Först nu har jag tillgång till min mobil.

:smt049

Samma här ur annan kontext - har alla samtal med dom inspelat enligt GPDR
Och om samma för ANNE ???
Då vet alla vad som händer just nu.
Dom hade inget val än att släppa mig.

Tystnad (!)
Alan Watts - If You Are Spiritually Awake, Never Reveal These 5 Things To Anyone!
https://www.youtube.com/watch?v=mBs86Noajr

Fågelkvitter (!)
Bo Kasperes Orkester - Vissa har det
https://www.youtube.com/watch?v=WnwSTlV ... rt_radio=1

Transformation, inte plåster.
Alla kan hitta nycklarna till dom inre kompassen, men nästan ingen hittar nycklarna till dom yttre.
viewtopic.php?f=1&t=13037

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 07 nov 2025 09:38

Algotezza skrev:Min s.k. sjukdom har större betydelse än blott bipolär sjukdom hos en individ. Jag lever efter mottot världens. sak är min sak. Allt hänger samman...

Eller kanske tronr att min sjukdom har någon som helst betydelse bortom mitt lilla liv kan ju faktiskt vara en vanföreställning

Det är värt att fira

tea and flowers.jpg
tea and flowers.jpg (50.04 KiB) Visad 270 gånger
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 nov 2025 10:25

hakkapeliitta skrev:Är det ren depression du har? Du skrev nåt om ECT, inte för att det angår mej.

Min bipolära sjukdom lutar mest åt det maniska.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 07 nov 2025 10:32

Välkommen åter! Hoppas det kändes bra med den behandling du fått. För den som hamnar mentalt ur balans brukar ECT vara en effektiv återställare.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 07 nov 2025 11:02

WB Algot!

Nu blir det fart här igen
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Vertumnus

Inläggav Vertumnus » 07 nov 2025 13:53

Algotezza skrev:Min s.k. sjukdom har större betydelse än blott bipolär sjukdom hos en individ. Jag lever efter mottot världens. sak är min sak. Allt hänger samman...

Hursomhelst, skönt att du är tillbaka. Det var lite oroligt ett tag.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 07 nov 2025 15:30

Benägen att instämma
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196

Anne

Inläggav Anne » 07 nov 2025 20:40

Så härligt att höra ett livstecken från dig, Algot :smt052!

Återgå till "Tankar och känslor"