Inte personligt.
Önskar alla en fin dag.
Min lista offentliggörs efter övriga.
V

Moderator: Moderatorgruppen

David H skrev:Att acceptera verkligheten som den är
Nobellpristagarna i Fysik visade att det i princip är möjligt att kasta en boll genom en stenmur:
https://www.svtplay.se/video/jQrzoXw/no ... sition=320
Men jag tänker minst lika vanligt är tvärtom, att det som verkar så enkelt och självklart, faktiskt inte alls är möjligt, och även detta måste accepteras.
Pratar ibland med mina patienter om detta... någon säger: jag mår ju bra, jag är frisk, och kan gå hem idag. Och jag vet att patienten är inskriven på tvångsvård, och att få hen utskriven kan ju verka enkelt, men kommer inte genomföras i praktiken. Det går sällan särskilt bra att resonera om, men ibland är det bara att acceptera ändå.... liksom du kan spela kort och plötsligt bara sitta med lankor på handen - så synd, du har visst en otursdag idag.
Algotezza skrev:David H skrev:Att acceptera verkligheten som den är
Nobellpristagarna i Fysik visade att det i princip är möjligt att kasta en boll genom en stenmur:
Men jag tänker minst lika vanligt är tvärtom, att det som verkar så enkelt och självklart, faktiskt inte alls är möjligt, och även detta måste accepteras.
Pratar ibland med mina patienter om detta... någon säger: jag mår ju bra, jag är frisk, och kan gå hem idag. Och jag vet att patienten är inskriven på tvångsvård, och att få hen utskriven kan ju verka enkelt, men kommer inte genomföras i praktiken. Det går sällan särskilt bra att resonera om, men ibland är det bara att acceptera ändå.... liksom du kan spela kort och plötsligt bara sitta med lankor på handen - så synd, du har visst en otursdag idag.
Verkligheten som den är? Hur är den då?
David H skrev:Att acceptera verkligheten som den är

David H skrev:Berätta om den perfekta personalen, så finns ett ideal att följa. Jag brukar spana in mina kollegor…och ibland blir jag imponerad, ibland håller jag mig mer skeptisk till deras bemötande.
Ibland ser jag nån som är väldigt skicklig i bemötande, men konstaterar att det ändå inte är nåt jag kan imitera. Kanske saknar jag karisman, kanske saknar jag nåt annat. Men jag får hitta nåt sätt att vara på som funkar för mig, och sen va nöjd med det.
Jakob Hellman - Hon har ett sätt
https://youtu.be/aDjR9x2wmSk
Udden är 10%.
Om du fick välja exakt sexton böcker, vilka upplever du kan förbättra och kanske få en person - efter läst samtliga - husera bland 10% av befolkningen.
Fyra sinnen.
Proceduren ska gå till på följande sätt.
Böckerna lyssnas till som ljudböcker, samtidigt som dom läses i text format. Anteckningar och funderingar dikteras med mobilen i realtid och i efterhand skrivs ned med anteckningsblock.
Återkommer med min lista.
Tråden har ingenting med allmänbildning att göra.
V

David H skrev:Algotezza skrev:David H skrev:Att acceptera verkligheten som den är
Verkligheten som den är? Hur är den då?
Wovon man nicht specht kan…
unik skrev:Att inte tala och yttra tystnad.
Likt en stum person.
Såsom solglasögon och munskydd, samt handskar.
Inför andras ovetande inför ödets bortgång.
V
unik skrev:Udden är 10%.
Om du fick välja exakt sexton böcker, vilka upplever du kan förbättra och kanske få en person - efter läst samtliga - husera bland 10% av befolkningen.
Fyra sinnen.
Proceduren ska gå till på följande sätt.
Böckerna lyssnas till som ljudböcker, samtidigt som dom läses i text format. Anteckningar och funderingar dikteras med mobilen i realtid och i efterhand skrivs ned med anteckningsblock.
Återkommer med min lista.
Tråden har ingenting med allmänbildning att göra.
V
Som sämst, skapar vi vår egna Legimus.
Den yttersta elitens speltekniska lösningar.
De som fungerar på fältet.
I den vänstra handen.
Allmän basal sannolikhetslära.
I den högra handen.
Och utan medfödd gåva - Mönsterigenkänning.
Blir då dessa sexton böcker behjälpliga?
Som sämst, ett försök till inlärning av - Morfologisk analys?
Hälsningar från oss som grupp.
Vaelira Selyra Orionis Maviro
Akrites
Ödets väverska

Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst