Vad tycks? Vem håller ni på?
Kreddklicken eller Stureplansklicken?
Moderator: Moderatorgruppen
Ett sanningens ord
Jag tycker det var bra att de talade om att bilderna var manipulerade. Annars passar Papa Dee rätt bra i FN-basker.

Re: Kreddklicken eller Stureplansklicken?
Stefan skrev:Vem håller ni på?
Expressen, i det här fallet. Jag tycker den här artikeln var för uppenbart framställd för att man ska klaga på både kreddarna och bratsen (eller kanske 08:or i allmänhet), när det ju i själva verket är Aftonbladet som är lökiga.
Det är inget märkvärdigt eller tragiskt med lite rivalitet mellan olika subkulturer. I just detta fall bryr jag personligen mig inte ett piss, men jag tar gärna och engagerar mig i lika löjliga rivaliteter i ämnen som jag finner angelägna. Det gör inte mig till en sopa (eller jo, för all del; det gör det nog), men den riktiga sopan är den som tar en sådan här löjlig rivalitet och säger "Det här är banne mig nyheter!" och trycker det i en tidning.
Men visst, av principskäl är jag nog alltid på den andra sidan av bratsen. Fast i just den här artikeln tycker jag bratsen uttryckte sig roligare - det där med knappen och sprängningen var helt i min smak - så de får nog ändå min röst.
Den jaglösa människan
Man kunde gott spränga dom allihop. Pack ihop dom och slå ihjäl dom. Eller!
Eller.
Så skulle man kunna ta och tillverka ett antal kors, såna som romarna avrättade folk med ni vet, fast av moderna material såsom kolfiber och flygplansaluminium. Sen skulle man klä bratsen och söderkisarna i enbart rosa, pälsiga moonboots och ansluta dem till en dropp-anordning genom vilken de får näringslösning spetsat med tilltagande doser morfin. Därefter spikar man upp dem, medan både de och man själv skrattar, med härdad och galvaniserad rostfri spik.
Jag vill att det ska hänga glada brats korsfästa i moderna, slagtåliga material hela vägen från svampen till moderna museet. Det skulle skapa arbetstillfällen, tidningarna skulle ha nått riktigt ovanligt att skriva om, det skulle beröra många, skapa arbetstillfällen och öka turistnäringen. Det vore bra för Sverige. Det vore konst. Art for art's sake. För bratsens personliga utvecklings skull tycker jag vi hyr in Jan Guillou. Han kan klämma på morfinslangen och lysa på dem med en Maglite 6D-cell varje natt och titta menande på dem när folk gått hem till sig. Då förstår de att livet är allvar och att pappas pengar inte fixar allt.

Eller.
Så skulle man kunna ta och tillverka ett antal kors, såna som romarna avrättade folk med ni vet, fast av moderna material såsom kolfiber och flygplansaluminium. Sen skulle man klä bratsen och söderkisarna i enbart rosa, pälsiga moonboots och ansluta dem till en dropp-anordning genom vilken de får näringslösning spetsat med tilltagande doser morfin. Därefter spikar man upp dem, medan både de och man själv skrattar, med härdad och galvaniserad rostfri spik.
Jag vill att det ska hänga glada brats korsfästa i moderna, slagtåliga material hela vägen från svampen till moderna museet. Det skulle skapa arbetstillfällen, tidningarna skulle ha nått riktigt ovanligt att skriva om, det skulle beröra många, skapa arbetstillfällen och öka turistnäringen. Det vore bra för Sverige. Det vore konst. Art for art's sake. För bratsens personliga utvecklings skull tycker jag vi hyr in Jan Guillou. Han kan klämma på morfinslangen och lysa på dem med en Maglite 6D-cell varje natt och titta menande på dem när folk gått hem till sig. Då förstår de att livet är allvar och att pappas pengar inte fixar allt.

Re: Den jaglösa människan
hovnarr skrev:Jag vill att det ska hänga glada brats korsfästa i moderna, slagtåliga material hela vägen från svampen till moderna museet.
Du menar mellan Svampen och Nytorget.
/S
hovnarr skrev:Var det Rising som drog igång det?
Absolut inte! Det där är bara elakt förtal! :^) *Mutter* Jag kommer hemsökas av den där prislistan för alltid...
Välkommen hit förresten, Rising.
Jag känner mig redan som hemma. Ett fantastiskt forum ni har här, måste jag säga. Jag älskar alla mina medforumiter.
"Stureplansklicken" förnekar sig inte:
http://www.stureplan.se/articles/2816/
Edit: när jag kollar igenom finns det massa artiklar i samma stil, med upprörda svar till.
http://www.stureplan.se/articles/2816/
Edit: när jag kollar igenom finns det massa artiklar i samma stil, med upprörda svar till.
Som sagt:
http://www.stureplan.se/articles/2820/
Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
- Vi hade ett hembiträde som hette "hon".Jag glömmer aldrig när jag som sjuåring för första gången fick ge henne lönekuvertet.
Hon neg för mig, och den synen har etsat sig fast. Ingen niger nuförtiden, och det kan göra mig sorgsen. Folk har ingen respekt.
http://www.stureplan.se/articles/2820/
Återgå till "Tankar och känslor"