Kvinnlig våldtäkt
Moderator: Moderatorgruppen
- german.timofejev
- Kontakt:
- german.timofejev
- Kontakt:
Historien kan sluta på många vis, du kan ju lägga till en poll med dessa till att börja med, så kan vi testa vilka som är bäst på att förutsäga framtiden.
1. Hon får missfall.
2. Hon gör abort.
3. Hon tar hand om barnet själv.
4. Han tar sitt ansvar.
Om det blir alternativ 1 eller 2 så borde vi få svaret ganska snabbt, alternativ 3 och 4 lär ta lite längre tid att bedöma, hur lång tid har man på sig att ta ansvar för sitt barn, 18 år eller en livstid? Du får helt enkelt be "barnet" rapportera tillbaka till filosofiforum när denne nått insikt om huruvida hans/hennes far tog sitt ansvar eller inte.
1. Hon får missfall.
2. Hon gör abort.
3. Hon tar hand om barnet själv.
4. Han tar sitt ansvar.
Om det blir alternativ 1 eller 2 så borde vi få svaret ganska snabbt, alternativ 3 och 4 lär ta lite längre tid att bedöma, hur lång tid har man på sig att ta ansvar för sitt barn, 18 år eller en livstid? Du får helt enkelt be "barnet" rapportera tillbaka till filosofiforum när denne nått insikt om huruvida hans/hennes far tog sitt ansvar eller inte.
- german.timofejev
- Kontakt:
Angelina
Om jag har förståt det rätt så vill hon behåla barnet. Hur sanolikt är att hon får mussfal? Hur många kvinnor av dom som föder får misfall?
Jag tror nog att barnet kommer till dina värld. Frågan är nu om fader tar sitt ansvar. Ju yngre barnet är desto mer behöver denne föreldrar vård. Ju äldre barnet blir desto mer självständig blir denne. Det gör att fadern ska ta sitt ansvar då barnet kommer till världen. Jag tycke även att fader bör hjälpa till kvinnan under graviditeten. Graviditeten är ju inte den lättaste tiden under hennes liv.
Om jag har förståt det rätt så vill hon behåla barnet. Hur sanolikt är att hon får mussfal? Hur många kvinnor av dom som föder får misfall?
Jag tror nog att barnet kommer till dina värld. Frågan är nu om fader tar sitt ansvar. Ju yngre barnet är desto mer behöver denne föreldrar vård. Ju äldre barnet blir desto mer självständig blir denne. Det gör att fadern ska ta sitt ansvar då barnet kommer till världen. Jag tycke även att fader bör hjälpa till kvinnan under graviditeten. Graviditeten är ju inte den lättaste tiden under hennes liv.
- german.timofejev
- Kontakt:
Betänk följande fakta.
1. Flickan hade känt Nicklas en kort tid, ( sedan i sommras)
2. Nicklas är 24 år
3. Om Nicklas kommer in på polishögskolan till våren så kommer han befinna sig i en helt annan stad en flickan i flera års tid.
4. som student har man en ekonmi som är existensminimum
5. Nicklas vill inte ha barn
Om man betänker dessa fakta kan man nästan dra slutsattsen att flickan hade tänkt sig alternativ 3.
Altså. Att ta hand om barnet själv.
1. Flickan hade känt Nicklas en kort tid, ( sedan i sommras)
2. Nicklas är 24 år
3. Om Nicklas kommer in på polishögskolan till våren så kommer han befinna sig i en helt annan stad en flickan i flera års tid.
4. som student har man en ekonmi som är existensminimum
5. Nicklas vill inte ha barn
Om man betänker dessa fakta kan man nästan dra slutsattsen att flickan hade tänkt sig alternativ 3.
Altså. Att ta hand om barnet själv.
Om det fanns ordning på tillvaron,
så skulle det ifrågasättas av människor,
diskuteras, vridas och förvrängas.
Någon överordnat logik, från gud liksom,
finns det rätt många som försöker sprida just sin version av.
Tur att det inte finns fler än två kön.
Jo, det gör det förresten, inte biologiskt visserligen,
men psykologiskt - tänk på alla som anser sig vara annorlunda sexuellt.
Och de flesta tycks känna sig förfördelade på sina rättigheter på ett och annat sätt.
Min egen grupp, gruppen av de som inte anser sig själva tillhöra någon grupp, kanske är den störste,
den bäste, den vackrate av de alla.
så skulle det ifrågasättas av människor,
diskuteras, vridas och förvrängas.
Någon överordnat logik, från gud liksom,
finns det rätt många som försöker sprida just sin version av.
Tur att det inte finns fler än två kön.
Jo, det gör det förresten, inte biologiskt visserligen,
men psykologiskt - tänk på alla som anser sig vara annorlunda sexuellt.
Och de flesta tycks känna sig förfördelade på sina rättigheter på ett och annat sätt.
Min egen grupp, gruppen av de som inte anser sig själva tillhöra någon grupp, kanske är den störste,
den bäste, den vackrate av de alla.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
- german.timofejev
- Kontakt:
Återgå till "Tankar och känslor"