Brukar du onanera av tristess?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

tråk-onanerar du?

ja, ofta
2
13%
ja, ibland
8
50%
det har hänt vid något enstaka tillfälle
1
6%
nej
5
31%
jag onanerar aldrig
0
Inga röster

Antal röster: 16

Herr Kantarell

Inläggav Herr Kantarell » 22 feb 2008 19:14

Jag tror man gör det av ren instinkt, för att "hålla igång systemet" liksom.
Det ligger djupt rotat i människans hjärna

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 22 feb 2008 23:24

Gåta: Vad är skillanden mellan Knutbymordet och onani?

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 22 feb 2008 23:26

..anonyma födseln av dualismen mellan det rena/orena.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 22 feb 2008 23:35

Skrivet: 03 Dec 2007 00:56    Ämne:    

--------------------------------------------------------------------------------

Gud är en lögndetektor.

När man har syrebrist hörs ljudet mycket starkare. Kanske är det därför barnet räddas från det brinnande huset och inte dem folk tycker synd om..

TWELFTH HOUSE: This is the House of
SPIRIT, SURRENDER, SACRIFICE & SECRETS...
how you sacrifice your self-interest to serve the needs of others: social work, charity work, volunteer work, being with people confined in institutions (hospitals or asylums or prisons);
how you surrender your sense of self (ego): to a higher power or to Love, willingly to another person, unwillingly to a dominant person, or unwittingly in a co-dependent relationship;
how you are affected by things which are hidden: sub-conscious fears or guilts or resentments or hates, past-life karma, skeletons in closets, potentially damaging secrets, secret enemies or saboteurs, secret plots, secret motives, hidden agendas, suppressed knowledge, secret societies, occult wisdom, hidden meanings;
how you appear "mysterious", how you keep your secrets, how you keep others' secrets;
how you deal with the unknown, how you seek a direct connection to hidden knowledge by means other than intellect or logic or rational thinking (through the non-rational: imagination or intuition or extra-sensory perception or spiritualism or prophecy);
other associations... bodies of water, chemicals, drugs and drug dependencies, perfumes, dancing, ecstasy, spirituality, self-sacrifice, martyrdom, persuasion through imagination, illusions, deceptions, self-delusions, escapism.

What Gives?

Inläggav What Gives? » 22 feb 2008 23:40

Försöker undvika det. Jag tror det är inkörsporten till tyngre sexmissbruk.

magicadehex

Inläggav magicadehex » 23 feb 2008 00:40

Makterna skrev:Formuleringen "onanera av tristess" låter väldigt nyttomoralistisk och sexualfientlig. Jag vet inte om man onanerar "av" tristess (dvs för att man har det trist) men kanske "i" tristess (dvs när man inte är upptagen med annat  
Fast Magica, du är kvinna va?

Jag menar inte att man bara onanerar av tristess. Det jag menar är att vissa ggr av onanin är av slentrian/tristess/sömnbrist el dyl.
Naturligtvis är det oftast så att man (el iaf jag) onanerar till ett objekt, om än ett ihopfantiserat alt reellt sådant.

Ja, jag är hona.

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 23 feb 2008 01:49

Jag svarade nej. Det är den naturliga sexdriften som driver det, inte humöret.

/S

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 23 feb 2008 01:55

Den här omröstningen måste ju ändå tillhöra ett av de sjukare samtalsämnena på detta forum. Vad fasen har det med nånting att göra?

magicadehex

Inläggav magicadehex » 23 feb 2008 01:59

Sceptisk skrev:Den här omröstningen måste ju ändå tillhöra ett av de sjukare samtalsämnena på detta forum. Vad fasen har det med nånting att göra?

Jag tycker inte alls det är ett sjukt samtalsämne. Tvärtom- det är sjukt att inte våga prata om det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 23 feb 2008 12:55

Jag förstår inte, så jag tycker att det är intressant. För min del är det viktigt att "mind" och kropp är på samma heta linje. Att sitta och slörunka fattar jag inte alls vad man får för utbyte av. Ja, man kanske blir tröttare och lugnare. Själv går jag på propavan och sobril bl a. Jag vill inte förstöra den fina upplevelsen av sex, vare sig jag utövar det på egen hand eller med någon annan.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 23 feb 2008 16:24

Jag brukar onanera när jag är kåt och min partner inte finns tillhands, lika kåt. Jag är i praktiken monogam, i tanken polygam.

När jag har tråkigt fördjupar jag tristessen till sublima bottenlägen genom att diska, städa eller glo in i  en vägg, eller skingrar jag de grå tankarna och känslorna med musik,  går in på detta forum eller annat forum och läser och skriver där, tecknar, skriver, tar en cykeltur, ser på Youtube...

Men onanera av tristess? Icke! Jag vill inte associera tristess med någon form av sex...

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 23 feb 2008 18:32

Jag sparar mej till speciella tilllfällen.

Makterna

Inläggav Makterna » 23 feb 2008 21:37

What Gives? skrev:Försöker undvika det. Jag tror det är inkörsporten till tyngre sexmissbruk.

Du var ironisk nu va?
Om inte:
"Sexmissbruk" är en term som ofta används av såna som vill problematisera sex av en eller annan anledning, t.ex. i debatter om prostitution eller mansroller etc. Man kan inte "missbruka" sex mer än vad man kan missbruka något annat, t.ex. blyertspennor, bilar, jukeboxar, kortlekar eller tops. Vilket man såklart kan också. Många tror att man är sex-missbrukare för att man har sex ofta, vilket är fel. Eller att man är sexmissbrukare för att man har sex lättvindigt, vilket också är fel. Eller för att man har sex på ickenormativa sätt, vilket också är fel. Den enda gången något är ett "missbruk", dvs sjukligt, är om man själv (eller andra) faktiskt skadas väsentligt av det. Visst vaknar många upp dan därpå och när de nyktrat till får de ångest över att de haft sex på ett mer frigjort sätt än annars, t.ex. haft ett one-night-stand med nån hårig gigolo-typ, vilket gör att man känner att man stridit mot feminismens urgamla värdenorm om att man är "hora" så fort man bejakar sin libido. Men är det verkligen "sexmissbruk" då, det är väl snarare hämningarna som är problemet. Jag skulle snarare kalla det feminismmissbruk, då det ju är feminismen som ger upphov till ångesten, lika mycket som sexet.

What Gives?

Inläggav What Gives? » 23 feb 2008 22:13

Makterna skrev:
What Gives? skrev:Försöker undvika det. Jag tror det är inkörsporten till tyngre sexmissbruk.

Du var ironisk nu va?

Ja, lite.

(Resten av ditt svar hade inget att göra med vad jag ville ha sagt förresten.)

J R Auk

Inläggav J R Auk » 24 feb 2008 03:17

:)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Tankar och känslor"