Jag är inte mycket för IQ. Anledningen till att vissa är helt klara i skallen är ju att de inte har något att tänka på…
Min personlighet visar sig kanske inte så ofta, men jag måste säga att jag är oerhört tjatig.
Dagens vision?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Dagens vision?
Robin Williams och Christopher Reeve. De träffades när det studerade till skådespelare. De blev väldigt framgångsrika.
Men Robin hängde sig och Christopher blev förlamad i en ridolycka. Är det en slump? Att Superman helt plötsligt inte kan röra sig och att motivations-coachen tar sitt liv.
Men Robin hängde sig och Christopher blev förlamad i en ridolycka. Är det en slump? Att Superman helt plötsligt inte kan röra sig och att motivations-coachen tar sitt liv.
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Robin Williams och Christopher Reeve. De träffades när det studerade till skådespelare. De blev väldigt framgångsrika.
Men Robin hängde sig och Christopher blev förlamad i en ridolycka. Är det en slump? Att Superman helt plötsligt inte kan röra sig och att motivations-coachen tar sitt liv.
Ödets ironi - eller kanske snarare sarkasm...
Algotezza aka Algotezza
Re: Dagens vision?
Algotezza skrev:Vega skrev:Robin Williams och Christopher Reeve. De träffades när det studerade till skådespelare. De blev väldigt framgångsrika.
Men Robin hängde sig och Christopher blev förlamad i en ridolycka. Är det en slump? Att Superman helt plötsligt inte kan röra sig och att motivations-coachen tar sitt liv.
Ödets ironi - eller kanske snarare sarkasm...
Det var ingen slump. Livet är så. Om Reeve inte hade gjort Superman, och blivit känd över hela världen så hade han aldrig blivit förlamad.
Re: Dagens vision?
Lois Lane eller Margot Kidder, fick bipolär. ”Kidder avled 2018 i sitt hem av självförvållad överdosering av alkohol och narkotika, vilket kom att betraktas som självmord.”
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Robin Williams och Christopher Reeve. De träffades när det studerade till skådespelare. De blev väldigt framgångsrika.
Men Robin hängde sig och Christopher blev förlamad i en ridolycka. Är det en slump? Att Superman helt plötsligt inte kan röra sig och att motivations-coachen tar sitt liv.
Ödets ironi - eller kanske snarare sarkasm...
Det var ingen slump. Livet är så. Om Reeve inte hade gjort Superman, och blivit känd över hela världen så hade han aldrig blivit förlamad.
Om man är riktigt bra på något i livet så får man ta konsekvensen, därför att man är den ende som kan det. Praktiskt taget. Jag är ganska bra på att förstå, vad kan det ha för konsekvens?
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:
Ödets ironi - eller kanske snarare sarkasm...
Det var ingen slump. Livet är så. Om Reeve inte hade gjort Superman, och blivit känd över hela världen så hade han aldrig blivit förlamad.
Om man är riktigt bra på något i livet så får man ta konsekvensen, därför att man är den ende som kan det. Praktiskt taget. Jag är ganska bra på att förstå, vad kan det ha för konsekvens?
Oavsett om man är bra på något eller helt usel på det får man väl på lång sikt alltid ta konsekvenserna av sina handlingar... Eller?
Och verkar det som om man skulle slippa dessa konsekvenser är det bara att vänta ett tag till.
Konsekvensen av att förstå bra är kanske att man förstår en hel del tills man stöter på något som i förstone ter sig obegripligt men som man då tar sig an för att förstå eftersom man har i sig att vilja förstå.
Algotezza aka Algotezza
Re: Dagens vision?
Finns det några enkla regler när det kommer till konsekvenser? Man borde ju kunna räkna ut det i förväg, och då kunna undvika vissa saker som leder till oönskade konsekvenser..
Re: Dagens vision?
Algotezza skrev:Konsekvensen av att förstå bra är kanske att man förstår en hel del tills man stöter på något som i förstone ter sig obegripligt men som man då tar sig an för att förstå eftersom man har i sig att vilja förstå.
Den konsekvensen låter väldigt trevlig!
Re: Dagens vision?
Dagens vision - att verkligen känna sig hemma i sin hemstad, främst socialt. Långtidsvision.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Dagens vision?
Anders skrev:Dagens vision - att verkligen känna sig hemma i sin hemstad, främst socialt. Långtidsvision.
Av vilken anledning vill du det? På vilket sätt känner du dig hämmad?
Re: Dagens vision?
Vega skrev:Anders skrev:Dagens vision - att verkligen känna sig hemma i sin hemstad, främst socialt. Långtidsvision.
Av vilken anledning vill du det? På vilket sätt känner du dig hämmad?
Ofantligt lågt i tak i Uppsalas olika kotterier. Och varför, ok jag är ensamvarg men lite egna vänner på orten vore trevligt. Inte bara frugans, som jag misstänker bara accepterar mig. I Järfälla(sveriges rövhål), Linköping och Karlstad hade jag en del vänner.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Dagens vision?
Men mörker behöver inte vara något negativt, mörker kan vara kunskap..
Återgå till "Tankar och känslor"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster
