Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 15:46

Slängde käft igår med en ’revolutionär” som sålde Proletären utanför bolaget.
”Vi behöver sådana som dej”, sa han.
maximal utdelning med minimal ansträngning

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 15:54

Inte fasen har jag rackat ner på nån. Påpekade bara att tider förändras, kanske från det djupt filosofiska till att agera konkret. Filosoferandet har sin tid, visar sej kanske vara endast pladder, dags att ta tummen ur och verkligen göra något.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jan 2012 16:14

lösdrivaren skrev:Inte fasen har jag rackat ner på nån. Påpekade bara att tider förändras, kanske från det djupt filosofiska till att agera konkret. Filosoferandet har sin tid, visar sej kanske vara endast pladder, dags att ta tummen ur och verkligen göra något.

Och göra vad?

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 16:25

Varför pressar du mej att göra nåt?
Varför inte göra nåt själv istället?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jan 2012 16:40

Det går väl knappast en dag utan att jag levererar samhällskritik, den är inte obetydlig.
En del som blundar riktigt hårt kan ju tolka det som att jag "klagar", men alla dessa
"klagomål" har ett syfte, att få den som läser att ifrågasätta, först då kan ju människan
kanske till och med inse att den är förd bakom ljuset och när fröet är sått kan ju andra
börja odla tankar om alternativ, därefter är det upp till var och en att agera, eller inte agera
vilket förmodligen är vanligare.

Jag har lämnat en rad alternativ i en mängd trådar till hur vi borde leva och agera för att återfå
vår förlorade frihet och ett bättre existensberättigande som gagnar inte bara oss utan även allt.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 19:02

Jaha du, du är den stora samhällsförbättraren, konstigt att ingen utom dej själv har märkt detta.
Angående samhällskritik, nog fan har jag levererat ett å annat.
Att Avantgardet kallar mej småborgerlig tar jag som en komplimang. Inser att inget kan göras över en natt, folk är småtröga. Så långt min radikalism.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jan 2012 19:20

lösdrivaren skrev:Jaha du, du är den stora samhällsförbättraren, konstigt att ingen utom dej själv har märkt detta.
Angående samhällskritik, nog fan har jag levererat ett å annat.
Att Avantgardet kallar mej småborgerlig tar jag som en komplimang. Inser att inget kan göras över en natt, folk är småtröga. Så långt min radikalism.

Ingen är väl lite att ta i, men en av tusen har väl förstånd att begripa. Jag har ju aldrig heller
anklagat dig för att ha förstånd till det, du är ju inte särskilt smart, klok eller ens rolig.
Biggen hade en del kritik som han framförde, men han gav få lösningar, så få att han i praktiken sågs
som ett troll. När Aet kallade dig småborgerlig så var det inte i form av en komplimang, däremot
hade han sympati med dig, en helt annan sak och det är inte svårt att fatta varför vissa väcker vår sympati.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 19:53

Fattar nada vad du vill säga med denna text. Kan du förtydliga?

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 20:08

Är jag inte ”speciellt smart”?.
Jag gick ut gymnasiet med toppbetyg, ”läkarbetyg”, jag var orolig, hade själsliga problem, tänkte jag satsar på matematik.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 20:21

Tar en fight med vem som helst. Är topptrimmad fysiskt och intellektuellt överlägsen alla.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jan 2012 20:30

lösdrivaren skrev:Fattar nada vad du vill säga med denna text. Kan du förtydliga?

Det är ett svar på det du skrivit.

Du nämnde jbig, johan, mig, plus bla bla bla., fick ett svar.

Felet med ursäkta om jag lånar uttrycket, stolpskott som dig, är att när ni inget fattar så går ni över på
personangrepp, vilket i sin tur leder till svar på tal och ett rått klimat därefter, men jag förtydligar mig gärna,
DU ÄR INTE KLOK.

Jag förstår inte hur du ens kan inbilla dig det, du påstår dig ha läst matte på Chalmers som om det vore ett
bevis för intelligens, men det enda det bevisar är ju att du hängde med i undervisningen som alla andra härmapor.

Chalmers, ja där jobbade på 50-60 talet en Olof Rydbeck, som lät uppföra ett rymdobservatorium i Onsala,
men när det gällde att dels sätta ihop de amerikanska radiomottagardelarna, samt få dem att verkligen mäta
det som de var tänkta att mäta, då fick min farsa kallas in som löste det med sina egna idéer.
Vem får äran för att allt funkar tror du, knappast min farsa, han hade å andra sidan inte läst på Chalmers.

Världen är full av självutnämnda genier som belönas och prisas, men få vet namnen på de riktiga
genierna som burit upp dem till framgång.
Så vad har det med dig att göra, mätt i framsteg så är du obetydlig, vad gäller individuella insatser så
är du sämre än min "luffare" till farsa, mätt med nuddle så ligger ni på samma nivå, det är väl därför du inte
fattar.

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 20 jan 2012 20:36

Fan zokrates. Du har ju flera barn, varför behöver du vara så hård? Är det handpåläggningen eller?

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 20:44

Men helvete Zok, du läste på Chalmers rätt så tidigare än jag. Men varför denna ordsrappakalja mot mej nu?. Visst fan är jag överlägsen. Ta mitt ord på det.

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 20 jan 2012 20:50

Nej lösdrivaren din överhettade känsla får dig att skena iväg allt för tidigt för att din 'överlägsenhet' skall hinna manifestera sig.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 20 jan 2012 20:51

DRA ÅT HELVETE DIN SJÄLVUTNÄMDE GUD ZOK
Fan att en sån korkskalle börjar käfta.

Återgå till "Tankar och känslor"