Vega skrev:Men mörker behöver inte vara något negativt, mörker kan vara kunskap..
Mörka erfarenheter kan leda till kunskap.
Moderator: Moderatorgruppen
Vega skrev:Men mörker behöver inte vara något negativt, mörker kan vara kunskap..
Algotezza skrev:Vega skrev:Men mörker behöver inte vara något negativt, mörker kan vara kunskap..
Mörka erfarenheter kan leda till kunskap.
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Men mörker behöver inte vara något negativt, mörker kan vara kunskap..
Mörka erfarenheter kan leda till kunskap.
Ja, samtidigt så tänker jag att man inte kan utvecklas utan ljuset. Om man stänger in någon i ett mörkt rum så kanske personen lär sig något, men jag tror att tillvaron blir väldigt hämmande utan någon glimta ljus.
Vega skrev:Att anta, är att tro något som inte stämmer.
Att tro, är att anta något som stämmer.
Algotezza skrev:Vega skrev:Att anta, är att tro något som inte stämmer.
Att tro, är att anta något som stämmer.
Hur menar du?
Vega skrev:Det kanske är förbjudet att säga såhär, men jag älskar mångkultur. Välstånd och mångkultur.
Algotezza skrev:Vega skrev:Det kanske är förbjudet att säga såhär, men jag älskar mångkultur. Välstånd och mångkultur.
Ja, när representanter från kulturer kan mötas och inspirera varandra och inte mörda varandra. Det mesta av kulturen som är intressant och spännande har vuxit fram ur möten mellan människor med olika bakgrund kulturellt, etniskt och religiöst. Varför går sådana möten ibland åt helvete idag?
Anders skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Det kanske är förbjudet att säga såhär, men jag älskar mångkultur. Välstånd och mångkultur.
Ja, när representanter från kulturer kan mötas och inspirera varandra och inte mörda varandra. Det mesta av kulturen som är intressant och spännande har vuxit fram ur möten mellan människor med olika bakgrund kulturellt, etniskt och religiöst. Varför går sådana möten ibland åt helvete idag?
Det är väl snarare förbjudet att inte säga det. Jag tycker mångkultur är knepigt. Kultur är knepigt, och oerhört mycket kraftfullare än många tror. Och det är inte säkert att skillnaden är mindre mellan en radhussvenne och en progressiv akademiker än mellan en inflyttad Iransk Ingenjör och de båda.
Man skall framför allt aldrig säga ”vi” och avse andra än människor som har uppväxt i ett habitat liknande sitt eget.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster