Det gick en serie om amerikans populärmusik på SVT som hette Walk on by. Den var intressant...
Det är en stor fråga, jag vet. Några förslag på hur man närmar sig ämnet.
Moderator: Moderatorgruppen
Johan Ågren skrev:miles davis skrev:
För övrigt så föredrar jag faktiskt In Absentia före Deadwing - Blackest Eyes, Trains, Collapse the Light Into Earth... helt okej låtar.
Lyssnade sönder In Absentia förra sommaren. Det var den skiva som spelades mest då. Jag fungerar så att jag hela tiden måste ha ny musik. Det är inget kul längre när man lyssnar och förutser varje takt i låtarna. Vad jag har förstått är det samtidigt många människor om vill ha det just så; att de kan låtarna utantill och nöter dem om och om igen.
Jag tycker ändå att Deadwing är ett intressantare album då musiken är mer komplex och variationsrik. Jag hörde för ett tag sen svenska gruppen Katatonia's senaste platta och den påminde om Deadwing i sin variation, ska kolla upp den igen. Kanske nåt för dig också?
Jag fick slint och skrev Opeth i stället för Katatonia.
Johan
Fication skrev:Ja, typ. Botanisera och kunna tolka/avkoda musik. Vad som utmärker vissa stilar och skolor. Vilka 'nycklar' som finns i respektive stilar och så.
Det gick en serie om amerikans populärmusik på SVT som hette Walk on by. Den var intressant...
Det är en stor fråga, jag vet. Några förslag på hur man närmar sig ämnet.
miles davis skrev:Johan Ågren skrev:miles davis skrev:
För övrigt så föredrar jag faktiskt In Absentia före Deadwing - Blackest Eyes, Trains, Collapse the Light Into Earth... helt okej låtar.
Lyssnade sönder In Absentia förra sommaren. Det var den skiva som spelades mest då. Jag fungerar så att jag hela tiden måste ha ny musik. Det är inget kul längre när man lyssnar och förutser varje takt i låtarna. Vad jag har förstått är det samtidigt många människor om vill ha det just så; att de kan låtarna utantill och nöter dem om och om igen.
Jag tycker ändå att Deadwing är ett intressantare album då musiken är mer komplex och variationsrik. Jag hörde för ett tag sen svenska gruppen Katatonia's senaste platta och den påminde om Deadwing i sin variation, ska kolla upp den igen. Kanske nåt för dig också?
Jag fick slint och skrev Opeth i stället för Katatonia.
Johan
Ja, nötar man in låtarna på fel sätt så kan de bli jobbiga - dock kan det (åtminstone för mig) fungera om jag förhåller mig relativt distanserad till dem under den intensiva perioden (intensiviteten till trots).
Jag är egentligen inte så mycket för den mer (moderna) progressiva rocken - Porcupine Tree har av någon konstig orsak blivit ett undantag - så det är mycket möjligt att Katatonia inte skulle falla mig i smaken; även om jag försöker att vara så öppen som möjligt gentemot all musik.
PopJimmy skrev:Jag får nervösa besvär av huset på din tavla.
Skogsälvan skrev:men var ser du deras kommunikation?
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster