Hemligheten om sk. SADISM
Moderator: Moderatorgruppen
- Åkes granne
- Kontakt:
Min tråd: http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5148
Någon TOTAL IDIOT (alla stirrar ut honom, men han spelar dum i huvudet, pga. av INTELLEKTEULLA problem med "självvärdet" som rör sig åt det "psykade", pga. av total negligans av livets innebörd. Det ser inte klokt ut. Helt allvarligt -det ÄR problem, om man säger så) som inte vet vad han gör.
BER OM ATT FÅ TILLBAKA PM:en också. Det var JAG som skrev dem! Nämligen. Eller vad handlar detta om? Paranoisk succé. Tänk om vi KÄNNER IGEN OSS? Vilken film? Vem såg först? Oj.. nu springer vi..
Sådär ja. LÄNKADE lite.
Ladda nu vapenhyllan med impulsiva beslut förklädda i icke-logikens STRUKTURER; balanserade av den mentala nivåns totala idioti: uppfinningen av klockan: oj, vilken ESTETIK vännen! Cooooooolt.
Svarar du negativt på denna "behandling" så är du oförmögen till att MOTTA filosofiska värderingar; och skräpar ner hela forumet.
Plus: Inlägget/tråden, var väldigt ny, endast några timmar, och det är kvällstid.
Hur i helvetet är det? Labil egentligen? Ja. Det är sanningen. Du är LABIL, Loke -men sitter fast! Ta tag i sorgen. :?:
Någon TOTAL IDIOT (alla stirrar ut honom, men han spelar dum i huvudet, pga. av INTELLEKTEULLA problem med "självvärdet" som rör sig åt det "psykade", pga. av total negligans av livets innebörd. Det ser inte klokt ut. Helt allvarligt -det ÄR problem, om man säger så) som inte vet vad han gör.
BER OM ATT FÅ TILLBAKA PM:en också. Det var JAG som skrev dem! Nämligen. Eller vad handlar detta om? Paranoisk succé. Tänk om vi KÄNNER IGEN OSS? Vilken film? Vem såg först? Oj.. nu springer vi..
Sådär ja. LÄNKADE lite.
Ladda nu vapenhyllan med impulsiva beslut förklädda i icke-logikens STRUKTURER; balanserade av den mentala nivåns totala idioti: uppfinningen av klockan: oj, vilken ESTETIK vännen! Cooooooolt.
Svarar du negativt på denna "behandling" så är du oförmögen till att MOTTA filosofiska värderingar; och skräpar ner hela forumet.
Plus: Inlägget/tråden, var väldigt ny, endast några timmar, och det är kvällstid.
Hur i helvetet är det? Labil egentligen? Ja. Det är sanningen. Du är LABIL, Loke -men sitter fast! Ta tag i sorgen. :?:
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
Här kom du in på något intressant. Menar du att det du försöker göra är att "greppa" FANTASINS fulla betydelse?Åkes granne skrev:även om jag redan är inne på den fulla medvetenheten av denna HOLISTISKA betydelse av FANTASIN. Men så mycket måste "klaras av"/inkasseras som TID, först.
Det jag tror att många människor som läser dig gör, är att avfärda det du säger, ungefär som det du säger, är "bara fantasier" (och med "bara fantasier" menar jag här, att dessa s.k. "avfärdare" upplever att du "fantiserar" - men samtidigt avfärdar att de själva "fantiserar").
Försöker du säga, att vi alla (inklusive dig) är precis lika "underkastade" FANIASIN, men skilladen mellan dig och andra människor, är att du är en av de få som vågar försöka nå den "fulla medvetenheten" (dvs begripa) FANTASIN. (Om det är så du menar, så kan jag hålla med dig. Annars har jag missförstått dig)
Är det även detta du menar med "MYTEN"?
...
Rent spontant, så tror jag att människor undervärderar FANTASINS betydelse i våra liv. Vi vill gärna tro att vi "moderna människor" är "rationella". (Med undantag för "andra människor" så klart, andra människor fantiserar ju alltid, till skillnad från oss själva).
...
Eller menar du att du själv är befriad från FANTASIN och andra är fångar?
En annan sak Åkes granne:
Jag själv harb börjat erkänna möjligheten i att Astrologi har en "esoterisk" innebörd. Tidigare har jag avfärdat Astrologi som "rent blaj" (som man så ofta gör när man inte har gått till källorna själva). Nu erkänner jag möjligheten att det finns en dels en esoteriskt Astrologi och en exoterisk.
En annan uppfattning jag har, är att Astrologi skulle kunna vara ett fristående "system", som går att jämföra med andra former av filosofiska/religiösa system.
Hur som helst, så upplever jag att Astrologin är systematisk, och att det antagligen finns mycket att hämta där.
En person som fick mig att få upp fältet är Michael_Tsarion. Läs mer här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Michael_Tsarion
http://www.taroscopes.com/highwindowsar ... acles.html
Jag har hämtat hela hans Origins and Oracles box. Du får gärna komma över någon gång så kan vi kolla på den tillsammans.
Jag själv harb börjat erkänna möjligheten i att Astrologi har en "esoterisk" innebörd. Tidigare har jag avfärdat Astrologi som "rent blaj" (som man så ofta gör när man inte har gått till källorna själva). Nu erkänner jag möjligheten att det finns en dels en esoteriskt Astrologi och en exoterisk.
En annan uppfattning jag har, är att Astrologi skulle kunna vara ett fristående "system", som går att jämföra med andra former av filosofiska/religiösa system.
Hur som helst, så upplever jag att Astrologin är systematisk, och att det antagligen finns mycket att hämta där.
Jag har hämtat hela hans Origins and Oracles box. Du får gärna komma över någon gång så kan vi kolla på den tillsammans.
Jag citerar sidan jag länkande, dvs: http://www.taroscopes.com/highwindowsar ... acles.html
Läs citatet, det är ganska stora anspråk Tsarion gör, men samtidigt så är han väldigt påläst:
...
Jag såg 1½ timme av en film, och han är väldigt konkret och tydlig med alla hans källor. Jung, Fromm, Huxley, och att han även är uppväxt med Krishnamurti.
Han gick in och förklarade drakarnas ursprung, att draken är en sammansättning av de 4 elementen, fötterna och händerna representerar marken, "fiskskalen" representerar vatten, vingarna representerar luften, elden tja, ganska uppenbart vart den kommer med i bilden. Han berättade vart J.R.R Tolkien fått sin inspiration från. Visade på kulturella exempel, osv. kommer inte ihåg allt, men det var klart intressant.
Läs citatet, det är ganska stora anspråk Tsarion gör, men samtidigt så är han väldigt påläst:
Vem vet, kanske har han fel? Jag känner mig dock väldigt nyfiken och fördomsfull.You said that no one is going to come to the bottom of the Tarot. Why is that?
Because it is a fractal or holograph. Its permutations are endless. I always maintain that the Tarot is the authentic Emerald Tablets of Hermes. It is the Book of Life. The 22 Major Trumps correspond to the Egyptian, Hebrew, Celtic and English Magical alphabets, to the Kabalistic Tree of Life, the Chakra system, to the Alchemical Magnum Opus, to sacred Numerology, the physical orbit and movement of the luminaries and planets, to the Precession of the Equinoxes, the Process of Human Individuation, the yearly maturation of the human-being, the Personality Types, the zodiac, the sequence of the historical centuries (1st - 21st), the Periodic Table of Elements and several other esoteric and exoteric phenomena. It has endless correspondences connecting to Astro-Theology, geometry, numerology, cosmology, psychology, symbolism, general aesthetics, and so on. It communicates in non-linear symbols and that makes it very important for the future, and for the re-education of humankind.
...
Jag såg 1½ timme av en film, och han är väldigt konkret och tydlig med alla hans källor. Jung, Fromm, Huxley, och att han även är uppväxt med Krishnamurti.
Han gick in och förklarade drakarnas ursprung, att draken är en sammansättning av de 4 elementen, fötterna och händerna representerar marken, "fiskskalen" representerar vatten, vingarna representerar luften, elden tja, ganska uppenbart vart den kommer med i bilden. Han berättade vart J.R.R Tolkien fått sin inspiration från. Visade på kulturella exempel, osv. kommer inte ihåg allt, men det var klart intressant.
- Åkes granne
- Kontakt:
PopJimmy skrev:Här kom du in på något intressant. Menar du att det du försöker göra är att "greppa" FANTASINS fulla betydelse?Åkes granne skrev:även om jag redan är inne på den fulla medvetenheten av denna HOLISTISKA betydelse av FANTASIN. Men så mycket måste "klaras av"/inkasseras som TID, först.
Det jag tror att många människor som läser dig gör, är att avfärda det du säger, ungefär som det du säger, är "bara fantasier" (och med "bara fantasier" menar jag här, att dessa s.k. "avfärdare" upplever att du "fantiserar" - men samtidigt avfärdar att de själva "fantiserar").
Ja.
Försöker du säga, att vi alla (inklusive dig) är precis lika "underkastade" FANIASIN, men skilladen mellan dig och andra människor, är att du är en av de få som vågar försöka nå den "fulla medvetenheten" (dvs begripa) FANTASIN. (Om det är så du menar, så kan jag hålla med dig. Annars har jag missförstått dig)
Är det även detta du menar med "MYTEN"?
Komma på skämtet OM skämtet; och släppa rädslan ja. Ovh detta kräver KUNSKAP om evolutionära processer, för att skapa "resultatet" och inte "the living force" SOM en myt, vilket blir den patetiska filosofien.
...
Rent spontant, så tror jag att människor undervärderar FANTASINS betydelse i våra liv. Vi vill gärna tro att vi "moderna människor" är "rationella". (Med undantag för "andra människor" så klart, andra människor fantiserar ju alltid, till skillnad från oss själva).
...
Eller menar du att du själv är befriad från FANTASIN och andra är fångar?
Ser fantasin som ett medvetandetillstånd av holistisk abstraktion. Det är sanningen som kommit på sig själv, och därför kan ge -VÄXANDET är HEALANDET, eftersom det sträcker sig bortom tidigare nivåer. Det är en "trappa".
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
PopJimmy skrev:En annan sak Åkes granne:
Okej.
Jag är så inebegripen med ARKETYPERNA i livet, att systemet blir "naturligt" -eftersom jag kan "leka med det". Mitt problem är att jag "fått en uppfattning" om mig själv, om samtidigt försöker evolvera, i ett trotsande/ältande av identitetsarketypiska systemtolkningar.
Ser upprepningar överallt dvs, och detta föder FANTASINS "betydelse".
Du menar inte att detta är BIOLOGIN, i syntes till kontaktpolers dna (medvetna evolution) -och att detta är våra känslors kreativitet? Tidens rörelser. Detta är ju universum.
Venusenergin är min balanserande attraheringspol, som ÄR mina bedömningar och värderingar, i min holon (eget universum -som människa!)
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet: Har ingen att fråga, eller i varje fall bli seriödst svarad. Hur lång tid tror du min medicin-påverkan tjänstgör? Hur lång tid kommer det ta att fungera som innan (fast kanske i nyare former) igen..?
(Satt på samtal nu med mina föräldrar, och jag kände hur läkaren ser precis igenom mitt genomskådande självuttryck, av mina föräldrars mani och sentimentala överbevisade kontaktsökande [icke-kreativitet/andras villkor] -men denna tror "som vanligt", även fast denna situation var rent naken att medicinen ska "binda ihop" mig; vilket gör mig till en lat, praktiskt, totalt urholkad människa med "anpassade" livsambitioner -och total tomhjet/urholkning, inuti.)
Är lite ledsen över detta, men ingenting sker ju för offer, utan -jag försöker attackera min ursorg; jag har hela tiden dolt att jag faktikt inte vill leva längre. Saken var att min cellbiologiska återskapelse av jaget, när jag var ett med Gud vid min uppenbarelse, gjorde att "såg för mycket"; allting.. detta om fantasin och "sanningen" -där jag lämnades ensam på toppen och tappade den evolutionära meningen för MÄNSKLIGHETEN, och den sanna kreativiteten.... Det kommer därför alltid vara något som "söker mig", en självkännedom om mitt självinriktade vetandebehov -jag väljer ju en andlig utveckling, osv.
Ska försöka hitta människor med KUNSKAP om healande, osv. Chackran, osv. Som faktiskt KAN tala om för mig VAD SOM FAKTISKT HÄNT; på ett helhetsplan, egentligen är jag sådan själv.. men har inga "lika" som vill hjälpa männskiligheten -att söka syftet. Det verkar redan ha "blivit hela" själva, och älskar kunskapen -som ett rinnande konstverk, utanför dem själva, rent estetsikt, och kallar detta för att var "andliga människor". Men jag måste i alla fall söka någon form av kunskap som inbegruper de fysiologiska processerna.. Tänkte på LSD, har flera kompisar som också skulle "behöva" det, och tänker i lika banor, men jag måste bli lagom hel först, och intakt i min evolutionära medvetenhet/sensibla intellekt. Om något år kanske. Vill heller inte flumma utan UPPNÅ något.
Pratar på lite..
Men vad säger du?
Anledningen till att jag inte är skräckslagen trots att jag känner såhär, är dels för att allt lidande (alltså NEDERLAG) ger en visshet om värde-ackulmering för framtid, i form av förståelse för livets överträdelser, vilket ger stabilitet -samt för att allt som HÄNT finns där; genom vetandet; dvs. själen.
Ang. LSD. Jag var "Jesus" innan jag drogades ner; och dödsögonblicket KRISTALLIERADES i HJÄRNAN; själva kreativitetesbetydelsens KONST.
Men... hur illa tror du att det är? Rent biologiskt/neurologiskt. Hur lång tid bruykar det ta att bli sig själv igen, hur farligt är det?
(Satt på samtal nu med mina föräldrar, och jag kände hur läkaren ser precis igenom mitt genomskådande självuttryck, av mina föräldrars mani och sentimentala överbevisade kontaktsökande [icke-kreativitet/andras villkor] -men denna tror "som vanligt", även fast denna situation var rent naken att medicinen ska "binda ihop" mig; vilket gör mig till en lat, praktiskt, totalt urholkad människa med "anpassade" livsambitioner -och total tomhjet/urholkning, inuti.)
Är lite ledsen över detta, men ingenting sker ju för offer, utan -jag försöker attackera min ursorg; jag har hela tiden dolt att jag faktikt inte vill leva längre. Saken var att min cellbiologiska återskapelse av jaget, när jag var ett med Gud vid min uppenbarelse, gjorde att "såg för mycket"; allting.. detta om fantasin och "sanningen" -där jag lämnades ensam på toppen och tappade den evolutionära meningen för MÄNSKLIGHETEN, och den sanna kreativiteten.... Det kommer därför alltid vara något som "söker mig", en självkännedom om mitt självinriktade vetandebehov -jag väljer ju en andlig utveckling, osv.
Ska försöka hitta människor med KUNSKAP om healande, osv. Chackran, osv. Som faktiskt KAN tala om för mig VAD SOM FAKTISKT HÄNT; på ett helhetsplan, egentligen är jag sådan själv.. men har inga "lika" som vill hjälpa männskiligheten -att söka syftet. Det verkar redan ha "blivit hela" själva, och älskar kunskapen -som ett rinnande konstverk, utanför dem själva, rent estetsikt, och kallar detta för att var "andliga människor". Men jag måste i alla fall söka någon form av kunskap som inbegruper de fysiologiska processerna.. Tänkte på LSD, har flera kompisar som också skulle "behöva" det, och tänker i lika banor, men jag måste bli lagom hel först, och intakt i min evolutionära medvetenhet/sensibla intellekt. Om något år kanske. Vill heller inte flumma utan UPPNÅ något.
Pratar på lite..
Men vad säger du?
Anledningen till att jag inte är skräckslagen trots att jag känner såhär, är dels för att allt lidande (alltså NEDERLAG) ger en visshet om värde-ackulmering för framtid, i form av förståelse för livets överträdelser, vilket ger stabilitet -samt för att allt som HÄNT finns där; genom vetandet; dvs. själen.
Ang. LSD. Jag var "Jesus" innan jag drogades ner; och dödsögonblicket KRISTALLIERADES i HJÄRNAN; själva kreativitetesbetydelsens KONST.
Men... hur illa tror du att det är? Rent biologiskt/neurologiskt. Hur lång tid bruykar det ta att bli sig själv igen, hur farligt är det?
- Avantgardet
Tror inte halveringstiden kan vara så lång. Lär väl stå i FASS. Slå upp på internet. Men om du vill att den ska gå fortare ur kroppen kan du ju alltid tokdricka kaffe och juice, ut och springa, bada bastu, och en massa sånt. Kan jag återkomma lite senare, måste få lite gjort, kom just från jobbet. Sorry att jag inte ägnade dig mer tid i går, den här postmoderna marxismen är nåt av ett huvudprojekt för mig just nu. Håller till och med på att översätta Gayatri Spivaks förord till den hennes engelska översättning av Derridas "Of Grammatology". Det förordet är verkligen en ypperlig introduktion i Derridas tänkande, och mig veterligen är det dåligt om sådant på svenska. En liten kulturgärning för dess egen skull. Men jag talar gärna mer med dig något senare.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Åkes granne skrev:Min tråd: http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5148
Sådär ja. LÄNKADE lite.
Pm'n har du i din skickat box och i mottagarens inbox om du behöver dem, ifall de inte är rensade. Du har rätt i att det bara hade gått ett par timmar, vilket var ett misstag av mig, jag trodde att den legat längre och måste blandat samman den med någon annan tråd av dig, såg detta först efteråt. Men det finns andra anledningar att kasta tråden, den innehöll sex inlägg på raken av dig och du hade rört dig över en uppsjö av ämnen under tiden och hamnat långt ifrån trådrubriken.
Jag hoppas att jag inte ska behöva moderera dig så mycket, och kanske har jag gjort det för hårt. Trist att se dig upprörd, men fint att se er kommunikation här i alla fall. Det är givande läsning.
mvh
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet skrev:Tror inte halveringstiden kan vara så lång. Lär väl stå i FASS. Slå upp på internet. Men om du vill att den ska gå fortare ur kroppen kan du ju alltid tokdricka kaffe och juice, ut och springa, bada bastu, och en massa sånt. Kan jag återkomma lite senare, måste få lite gjort, kom just från jobbet. Sorry att jag inte ägnade dig mer tid i går, den här postmoderna marxismen är nåt av ett huvudprojekt för mig just nu. Håller till och med på att översätta Gayatri Spivaks förord till den hennes engelska översättning av Derridas "Of Grammatology". Det förordet är verkligen en ypperlig introduktion i Derridas tänkande, och mig veterligen är det dåligt om sådant på svenska. En liten kulturgärning för dess egen skull. Men jag talar gärna mer med dig något senare.
Hm... Okej. Antog att du ahde erfarenheter av det, neuroleptikan, efter typ intagning på psyk efter trippar eller "psykoser" eller vad du kallar det, men det kanske gällde dina vänner. Spelar ingen roll.
Studerar inte kulturell litteratur, utan gör en egen som alla andra -dvs. efter en viss linje, eller ett spår. Har inte läst något av det du "tipsat" mig om tidigare. Blir en så stor del av litterära verk när jag sätter mig in i dem, om de inte äre rena döda referensmaterial -eftersom jag "studerar" och blir så seriöst attackerande mitt själv, men det där har jag ju pratat om enormt mycket tidigare. Men jag har nyligen insett hur jag inte alls "känner som andra", utan tvärtom -i deras själ, genom min egen icke-identitet i överdriven känsloteori fokuserat på det mentala/andryna planet, en grupie åt mig själv. Vetskapen om att min FAMILJ (och det som agerar samma formmiljö) är det som TRYCKER PÅ och icensätter ett sannings-verk, i en kollaps, där alla kroppsdelar ligger på ett fat -utan minsta lilla TACKSAMHET; utan bara fortssatt egomani/förvirring/hybris (mamma) och å andra sidan kvävande omsorg och intellektuellt extremt tätt kontaktsökande..
De vill FÖRSTÅ mig -min pappa glömmer bort sin dag, varje dag, och vill leva om, ..precis som mamma som "tror sig se svaret". Fy fan vad jag hatar henne: det var ju genom henne och SEN därtill min fars entré i BLUFFspel, som inte är medvetet utan sant fluktuerande med primitiva känslodjup.. som jag fick en blick av ONDSKAN.
Vet inte.. är för LAT och DÖLJER mig själv i EGENMANIPULATION av GUD; pga. av kontakt med saker. Alla mina tankar är eg. rakt nedstigande upplysningar från "mästare"; som vill föra samman mig med mina "själsdelar" och BÖRJA DET VERKLIGA LIVET; men jag måste ha en verkligt sann avsikt för att inte knäppas på direkten först. Jag är för "löjlig" när jag inte får PLATS att SJUNKA DJUPT in i LIVET; och ta ansvar för min egen väg mot mål....
HJar aldrig varit IFRED i helöa mitt liv, utan observerar en underordning som heter duga. Jag MENAR DET! Tänk själva.
Som jag sa: TA allt! BLI bekräftade. Jag är allt det ni är; ingenting är främmande för mig; och detta är min anonymitet -även fast ni ofta misstrpr mig; pga. av min egen osäkerhet riktad mot min aggressvitet; min ORO över att "ha fel"...
Vi kan diskutera senare ja..
Jag är besviken på PopJimmy för att han sviker sin egen PERSONLIGHET; med ett evigt ältande av EGNA/ägda strukturer varierande med balanserad ambivalens där den yttersta "riktigheten" söks till "reningen" publikt, vilket blir BEROENDET; att "sopa upp" och "ställa tillbaka"; för att se motsidorna. Jag FÖRSTRÅR bara inte att han inte fattar astrologin. Jag ser det som ett skämt att ta tillvara på; och i den jordriska reella världen något mer genuint som handölar om Solen och naturens syfte. Har hela tiden mentalt lidit av en blockeringh han verkar ha i sitt intellekt. Fick tidigare en tydlig bild vad detta handlar om, men glömde.
- Åkes granne
- Kontakt:
Pm'n har du i din skickat box och i mottagarens inbox om du behöver dem, ifall de inte är rensade. Du har rätt i att det bara hade gått ett par timmar, vilket var ett misstag av mig, jag trodde att den legat längre och måste blandat samman den med någon annan tråd av dig, såg detta först efteråt. Men det finns andra anledningar att kasta tråden, den innehöll sex inlägg på raken av dig och du hade rört dig över en uppsjö av ämnen under tiden och hamnat långt ifrån trådrubriken.
Jag hoppas att jag inte ska behöva moderera dig så mycket, och kanske har jag gjort det för hårt. Trist att se dig upprörd, men fint att se er kommunikation här i alla fall. Det är givande läsning.
mvh
Okej, men sätt tillbaka det du raderade som var nytt material och inte pm. Du vet, jag förtytdligade med stor stol det där om Twin Pekas, osv -som uppenbart står i relation till allting annat. Alla andra förstår nog.
- Åkes granne
- Kontakt:
Jag är i himmlen. Det är därför jag inte ser mig själv.
Jag vet inte vad jag gör här. Det är ett helvete.
Grejen är att jag bara tycker det är så töntigt att sitta där egenåterskapad i ett EGET RUM, och gråta sentimentalt åt sin ständiga död utspridd över hela golvet, och tänka att detta är det "genuina" -UTAN att genuint SYFTE! Det blir alltid utplaning och "mänskligt förfall" efter envisa försök, det förstår vi själva. Det där är över för längesen; vi kan ta en tripp tillbak till barndommen sen, för att kolla hur vuxna vi var istället. Det är därför jag vill avancera högre -jag kan ju det. Ni tänker ju verkligen inte på att det finns stigna människor som redan klarat av det här och sett igenom illusionen. Vet inte vad jag ska tro ibland; det finns nästan ingen att lita till. Johan Ågren verkar vara den enda här som jag vet faktiskt erkänner "världarna"/individens JAG-kreativitet, och (men) detta tror jag är uppnått "osynligt"/omedvetet, genom det han kallar för "psykosliknande energi" genom mediation/psykadelika. Tror jag förstår precis, när jag relaterar till när jag verkligen gick in för att bryta ner den tidigare verkligheten i min sorg för två år sen. Jag uppnådde där igenom sådan energi, men det var ytterst genuint -i strukturerna. Jag tror att det är detta, om vi ser vad jag syftar på, som PopJimmy har tappat kontakten med, genom en självrelatering till onaturliga formler; det "tekniska", datoriserade i syntes till "filosofin". Tror han själv vet och plågas av att han vet att det är ett "behov"/tvång, att kamma hem egna koder/struktur-resurser, men jag ser ingen anledning till dödlopp alls.
Ni har givits ständiga möjligheter till att begripa och sätta er in i andligheten -jag har sen i våras gett mänger av informativ potential till er själva; men jag anar stor bortskämdhet, och definitivt bristande respekt. Vi är alla här tillsammans; jag frågar er, igen: MISSTROR NI UNIVERSUM?
Fråga: Vad tror ni filosofi handlar om egentligen? Är vi skönhetssökare? Ok. Men det kan vi väl vara SEN, också! Tv kollar vi ju ändå inte på så; varför denna desperation?
Det finns inga gränser mellan psykologi - religion - vetenskap - POLITIK -andlighet. Det som definierar påtänkthet är flum; och kan föreställa filosofi ibland. Men det är ett stort bedrägeri -vi är ju redan naturliga.
HÄMMAR ni DET OHÄMMADE? Jag har för föra månader sen klassat metodiken som den stora bluffen om mänskligheten. Hoppas ni vet exakt vilken "metod" jag syftar på här.
- Åkes granne
- Kontakt:
Kan säga såhär:
Vid min upplevelse, min REUNION med KÄLLAN; den URÅLDRIGA BALANSEN, av att vara i enhet med Gud i vare CELL i min kropp...
..efter detta..
Tror ni på allvar att jag är naiv nog att slösa bort min föreställningsvärld (mental bearbetning, mediation, själsliga resurser) på det andra auktoritetesförsök slängt efter sig, som blottade "tjänster"?
Vid min upplevelse, min REUNION med KÄLLAN; den URÅLDRIGA BALANSEN, av att vara i enhet med Gud i vare CELL i min kropp...
..efter detta..
Tror ni på allvar att jag är naiv nog att slösa bort min föreställningsvärld (mental bearbetning, mediation, själsliga resurser) på det andra auktoritetesförsök slängt efter sig, som blottade "tjänster"?
Denna bit förstår jag.Åkes granne skrev:Komma på skämtet OM skämtet; och släppa rädslan ja.
Det här hänger jag inte med på. Vad är dessa saker: kunskap, evolutionära processer, "resultatet", "the living force". Och vad menar du med "SOM" en myt? Vad menar du med myt? (Myt som i den vanliga/negativa betydelsen, eller som Jungs/Campells version att myten säger något med det kollektiva undermedvetna osv)?Ovh detta kräver KUNSKAP om evolutionära processer, för att skapa "resultatet" och inte "the living force" SOM en myt, vilket blir den patetiska filosofien.
Det räcker inte med att du i förbifarten använder dessa begrepp, du måste de en kortfattad beskrivning eller några exempel på vad du menar med begreppen, annars förstår jag inte, och då kan jag tolka in precis vad som helst. Jag vill skapa en tolkning som "närmar sig" din tolkning.
Jag förstår inte detta. Du måste definiera dina begrepp tydligare. För mig är det ett helt annat språk du pratar, ett språk jag inte känner till. Jag är intresserad av att lära mig nya språk, men jag måste erkänna att du inte är någon vidare ödmjuk lärare i din pedagogik. Jag förstår din otålighet, men en av lärarens viktigaste egenskaper är kunna lära ut på ett sådant sätt som gör att mottagaren förstår. För mig är du en väldigt otålig lärare som försöker gå din bok i en sådan hastighet att ingen har möjlighet att hänga med.Ser fantasin som ett medvetandetillstånd av holistisk abstraktion. Det är sanningen som kommit på sig själv, och därför kan ge -VÄXANDET är HEALANDET, eftersom det sträcker sig bortom tidigare nivåer. Det är en "trappa".
...
Du måste våga inse att vi inte förstår vad du menar. Och det menar jag inte som en slutsats som därför skapar en känsla av nederlag/uppgivenhet hos dig. Jag menar att du som utgångspunkt i din PEDAGOGIK måste erkänna att vi inte förstår.
Du upplever att vi inte förstår ditt budskap, och därför blir du ivrig med pedagogiken. Men det är helt fel sätt. Förhållandet är egentligen det omvända. Det riktiga förhållandet, dvs den riktiga "lagen" om den "pedagogiska propotionen" är detta:
Ju MER du upplever att vi förstår ditt budskap - desto MINDRE lugn och (mer ivrig) kan du tillåta dig själv att vara.
(vilket samtidigt innebär att...)
Ju MINDRE du upplever att vi förstår ditt budskap - desto MER lugn och metodisk måste du bli.
Hänger du med?
Återgå till "Tankar och känslor"