Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 11 feb 2011 16:39

gott med kaffe

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 11 feb 2011 16:40

rekoj skrev:gott med kaffe

skål då, jag dricker eldorado pulverkaffe just nu : P

monstret

Inläggav monstret » 11 feb 2011 20:43

Det är inte kaffe.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 11 feb 2011 21:09

monstret skrev:Det är inte kaffe.

När man för tredje gången häller nytt vatten på kaffesumpen, då är det inte längre kaffe.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 11 feb 2011 22:22

Det ser ut som kaffe iallafall.  Smakar inget vidare men jag inbillar mig att den innehåller lite koffein.

Användarvisningsbild
Pho-ku

Inläggav Pho-ku » 11 feb 2011 22:31

Metaevolution.
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.
– Deleuze

monstret

Inläggav monstret » 11 feb 2011 23:44

Tänker på Egypten. Är glad för dem.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 feb 2011 02:30

monstret skrev:Tänker på Egypten. Är glad för dem.

Om inte folket var så hjärntvättade här så skulle vi behövt en liknande utveckling, twittrare efterlyses. :roll:

Undrar verkligen om demokratin kommer hit någongång?

monstret

Inläggav monstret » 12 feb 2011 03:09

Vad vill du ha för demokrati?

transversal

Inläggav transversal » 16 feb 2011 11:50

Jag tänker på att grannarna skriker på varandra varenda dag.

Det verkar vara en otursförföljd lägenhet den under vår. Först bodde där en familj med ett barn som skrek dag och natt, inte något spädbarn utan barnet var kanske runt två år. Efter ett tag började resten av familjen skrika på varandra. Sedan verkade det som att de skiljdes och flyttade ut ur lägenheten.

För ett halvår sedan flyttade det in en ny familj. Efter ett litet tag började de skrika och bråka på varandra som galningar. Det är konstigt att de kan eller vill leva tillsammans när varje dag är kantad med skrik och skrik och bråk.

Det är ändå ett rätt städat område annars. I lägenheterna bredvid bor en man med sin gamla, blinda mamma. Han tar ut henne nästan varje dag på en promenad. Hon håller hårt i honom, klamrar sig fast vid hans arm och ler. Det ser fint ut.

Lufier

Inläggav Lufier » 16 feb 2011 13:06

Jag längtar till våren.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 feb 2011 14:59

transversal skrev:Jag tänker på att grannarna skriker på varandra varenda dag.

Det verkar vara en otursförföljd lägenhet den under vår. Först bodde där en familj med ett barn som skrek dag och natt, inte något spädbarn utan barnet var kanske runt två år. Efter ett tag började resten av familjen skrika på varandra. Sedan verkade det som att de skiljdes och flyttade ut ur lägenheten.

För ett halvår sedan flyttade det in en ny familj. Efter ett litet tag började de skrika och bråka på varandra som galningar. Det är konstigt att de kan eller vill leva tillsammans när varje dag är kantad med skrik och skrik och bråk.

Det är ändå ett rätt städat område annars. I lägenheterna bredvid bor en man med sin gamla, blinda mamma. Han tar ut henne nästan varje dag på en promenad. Hon håller hårt i honom, klamrar sig fast vid hans arm och ler. Det ser fint ut.

Lite om god energi, dåliga vibrationer i hus är inte något att underskatta eller helt bortse från.
http://pravdaskop.ru/fengshui/swedish/O ... ja_ci.html

transversal

Inläggav transversal » 16 feb 2011 16:31

Zokrates skrev:
transversal skrev:Jag tänker på att grannarna skriker på varandra varenda dag.

Lite om god energi, dåliga vibrationer i hus är inte något att underskatta eller helt bortse från.
http://pravdaskop.ru/fengshui/swedish/O ... ja_ci.html

Intressant. Jag gillar inte vårt nuvarande sovrum, fast vet egentligen inte varför. Ska se om det kanske har med någon qi-relaterad detalj. :-)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 19 feb 2011 03:39

:D Rekoj! Jag undrar vad ungens kompis, som nu sover över, vill ha till frukost och så undrar jag hur jag ska undvika att vara pinsam, för min son tycker allt som oftast att jag är pinsam vad jag än gör :?  :roll:  :oops:  :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 19 feb 2011 13:50

Och nu undrar jag hur man kan vilja ha pizza till frukost? Kanske någon sorts frihetslängtan från den kulturella tvångströjan? (Japp, de fick pizza)

Återgå till "Tankar och känslor"