Algotezza skrev:Anders skrev:Däremot är det här en jävla skittid på året.
Är inte november värre?
Inte för mig. Då har jag gått i mentalt ide.
Moderator: Moderatorgruppen
Algotezza skrev:Anders skrev:Däremot är det här en jävla skittid på året.
Är inte november värre?
Pollen skrev:Är det säkert att måndag 13 inte är otursdag?
På väg till tunnelbanan i dag fick jag en sten i skon. Stannade, fick ut den och råkade sätta ner foten i backen, skakade loss eventuellt skräp, fick in ny sten i skon så klart. Stannade, ... och missade tåget.
3 minuter känns som en evighet på perrongen.
När jag har roligt är 3 alldeles för kort.
Kan fredag 13 drabba retroaktivt?
Pilatus skrev:Att vi skall vara noggranna med skillnaden mellan kunskap och övertygelse. Vidare att vi skall inta en kritisk attityd till slarvigt prat om att sanning bara handlar om perspektiv. Objektiva sanningar är inte dogmatism. Ref. Åsa Wikforss med mina ord
Algotezza skrev:Pilatus skrev:Att vi skall vara noggranna med skillnaden mellan kunskap och övertygelse. Vidare att vi skall inta en kritisk attityd till slarvigt prat om att sanning bara handlar om perspektiv. Objektiva sanningar är inte dogmatism. Ref. Åsa Wikforss med mina ord
Är detta din övertygelse?
Pollen skrev:Jag har haft min klassiska höstförkylning.
Plötsligt börjar näsan läcka, jag nyser och Xtranäsdukarna avverkas en efter en; tempen stiger och näsan slemmar igen och gör att jag inte får mycket sömn.
När jag vaknar till då och då när nån gapar om skönhet, för jag har teven på.
Somnar igen och vaknar igen när nån gapar om lån.
Går upp, dricker vatten, mal kaffe och försöker vakna - har 37,9 i feber - får i mig Zoegas Blue Java och är lika trött.
Näsan slutar läcka, febern kvar, hostar gröningar, halvsover eller är halvvaken, äter en tallrik fil med brutna knäckebröd.
Halvvaken och somnar före tio (22 alltså) och vaknar vid sjutiden dan därpå.
Nio timmar sov jag och jag drack kaffefrukost med Änglamarks pepparkakor och halvsov - eller var halvvaken - resten av dan.
Tredje dan - idag! - hostar jag grönt men resten är okej.
Varför måste jag ha min klassiska förkylning?
Ingen har hittills gett mig en trovärdig förklaring.
Är det ödet?
Pilatus skrev:Att vi skall vara noggranna med skillnaden mellan kunskap och övertygelse. Vidare att vi skall inta en kritisk attityd till slarvigt prat om att sanning bara handlar om perspektiv. Objektiva sanningar är inte dogmatism. Ref. Åsa Wikforss med mina ord
Algotezza skrev:Kallare än vanligt i september. 7 grader varmt i morse. Ur lag är vädret, kanske också klimatet. I obalans. Det speglar väl vår menatalitet kanske eller om det är tvärtom, att vår mentalitet speglar obalansen.
lynx skrev:Jag la nyligen ut en fiskerulle på auktion. Utropspriset la jag på 1600. Han sa att ja borde sänka det till 800 om jag ville få något bud, men då hade jag redan fått bud. Tror ni han sa, men vad kul! eller grattis eller något? Icke. Vad tror ni sånt beror på? Rullen gick för närmare nio papp.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 108 och 0 gäster